Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-04-08, 22:41
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StoffeSvensson
Går går väl men det är inte speciellt varmt. Som en typiskt svensk sommar. 19 grader varmt och iskallt i vattnet.
12 grader brukar det va i februari
Citera
2017-04-08, 22:42
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trucker58
Personligen tycker jag en tour på WB är mkt mer intressant än Universal. Men beror ju helt på vad man är intresserad av, Universal är mer fokuserad på att vara en Theme Park med åkattraktioner osv.

Huntington Library är en trevlig och lugn botanisk trädgård (inkl museum).

Griffith Observatory

Som många sagt är hela Venice Beach och Santa Monica sevärda IMO.
men kul se en massa hur i fake material det ända bra med wb är att ellen spelas in där och det vill jag va publik i och universal har med en backlot med kulisser man kan vandra omkring i om man har vip tur. jag vill dit och va publik i jimmi kimmel och ellens show!
Citera
2017-04-10, 10:04
  #27
Medlem
StoffeSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotogenspis
12 grader brukar det va i februari

I vattnet ja.
Citera
2017-06-07, 14:41
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av failuretoexist
Ja west hollywood är ruffigt! Det enda fina med hollywood är paradgatan.
East LA hade jag definitivt undvikt, vill man vara trygg så är en enkel regel att ju närmare vattnet man är desto lugnare är det.
Det finns miljoner hyrbilar som snurrar runt i LA så det är inga problem, alla är dessutom omärkta.

Ha en bra resa.

Även paradgatan är ju stundtals risig. Känns som att det är 100 - 200 m som är "hyfsat flashigt", sen är det totalt nergånget även där. Total besvikelse!
Citera
2017-06-09, 00:18
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexenhammer
Även paradgatan är ju stundtals risig. Känns som att det är 100 - 200 m som är "hyfsat flashigt", sen är det totalt nergånget även där. Total besvikelse!

Kan bara hålla med.

Jag skulle göra en U-balla just före paraden eller om det var just efter, svängde fel och fick köra ner kanske två korsningar och vända där, såg nästan ut som ett getto i Bankok, helt sjukt.

För att inte tala om skidrow i downtown...Världens värsta gata granne med alla banker och finansbolag.
Kan bara vara i usa man ser den kontrasten, Ferraris blandat med hemlösaoch alla LA:s pundare.
Citera
  • 2
  • 3
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2776343

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback