2016-10-28, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Enligt Wiki är det olagligt att kalla någon neger om det används ett förstärkningsord till som "jävla neger".
I det här fallet borde åklagare räknas som ett sådant förstärkningsord, alla vet ju att åklagare betraktas som ett negativt laddat och nedsättande ord.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Neger

Finns det inte undantag, killen dömdes felaktigt till fyra års fängelse för ett brott han inte begått, och suttit oskyldigt fängslad i månader.

Fatta vilken psykisk press han måste befinna sig i.
Citera
2016-10-28, 20:01
Medlem
Lyssna på vår intervju med Andreas Carlsson.

https://soundcloud.com/ingridochconr...dreas-carlsson
Citera
2016-10-28, 20:25
Medlem
Kemiske Alis avatar
Ett ruskigt brott som bör bestraffas med lagens strängaste straff. I min enkla värld är det emellertid inte ett brott att säga sanningen. Lika lite som det är ett brott att benämna någon som tjock, lång, smal, ful etc. Negern ska inte vara så musbränd, hon måste tåla sanningen ty det är ju något som hon själv förfäktar i rättssalen.
Citera
2016-10-28, 21:09
Medlem
Fnissturkens avatar
Det här är högst sannolikt bara ett skrämskott från systemet. Jag har mycket svårt att tänka mig att han ens blir åtalad. Förvisso saknar Motgift utgivningsbevis men det är inte så konstigt då podden sänds från utlandet, alltså kan de inte beviljas ett utgivningsbevis. Är Andreas Carlsson lite smart så säger han att han befann sig utomlands när han kallade åklagaren för neger.
Citera
2016-10-28, 21:22
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Nu 'är de väl smmåaktiga. Bara för att killen är förbannad och säger n*-ordet, kan de inte sluta jaga honom nu?

http://www.expressen.se/kvallsposten...for-nya-brott/

Lagstifta mot orden svenne, blatte, neger, hora, bög. I rättvisans namn.
Eller håll käften och låt människor uttrycka sina intryck sig bäst de förmår.
Citera
2016-10-29, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FortMeade
Jag skulle nog nästan resonera nästan tvärtom. I rättssalen befinner man sig inte av fri vilja och är dessutom sannolikt psykisk press. Spontana förolämpningar* kan då nog ses som mer ursäktliga.

I en podcast anses det nog att man bör kunna "välja sina ord" på ett mer genomtänt sätt. Om man då väljer att uttrycka sig på ett visst sätt så blir det mindre ursäkligt ur lagens synpunkt.

*) Jag är inte intressad av att diskutera om det är förolämpande i sig. Jag tror bara att det anses vars det enligt nuvarande lagstiftning.

Jag bor själv i hop med negress . Jag kallar henne "negro" och även hennes vännet detta utan att vara rasistisk
Citera
2016-10-29, 00:02
Medlem
Falukorvsrulladers avatar
Hur kan det vara ett brott att kalla en negeråklagare för negeråklagare?
Är det en neger så är det en neger så vad är det som är så konstigt med det?
Ordet neger är inte nedsättande, inte ens i det sinnessjuka pk landet Sverige.
Citera
2016-10-29, 00:14
Medlem
JihadJoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falukorvsrullader
Dom letar nog efter allt dom kan gå på, kan ju inte ha ''nazister'' som försvarar sig från angrepp ute på gatorna.
Citera
2016-10-29, 01:33
Medlem
FortMeades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falukorvsrullader

Vad kallas en åklagre som inte är neger?

Bör vi trycka upp visitkort åt åklagarna i enlighet med ett rassystem som skiljer ut negrer på något systematiskt sätt?

Då får vi kaukasieåklagare, panmongoloidåklagare och negeråklagare. Eller bör vi dela upp de panmongolida åklagarna i mongolida, australoida och amerinoida åklagare.

Så mycket frågor som jag har svårt att besvara. En person som finner det naturligt att säga negeråklagare bör dock kunna besvara dessa frågor.
Citera
2016-10-29, 01:36
Medlem
FortMeades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedest
Jag bor själv i hop med negress . Jag kallar henne "negro" och även hennes vännet detta utan att vara rasistisk

Menar du att du beskriver henne som det i något sammanhang just när detta är relevenat eller är det hennes smeknamn?

Har hon något arbete? Är hon kanske negerfrisör eller negerkemist månne?
Citera
2016-10-29, 02:28
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Sökte henne på nätet och vips så hittades bilder på en uppenbar negress!
Skäms hon över sitt ursprung?

Hon försöker ju rakpermanenta sitt hår och använder uppenbarligen någon form av blekmedel på huden för att bli ljusare. Ganska uppenbart att hon skäms över att vara neger. Vore bättre om hon flyttade hem till Afrika så hon slapp skämmas, ganska uppenbart att hon inte hör hemma här när hon reagerar så här pass småsint över något som är sant, hon är neger och hon är åklagare, det blir det ihopslagna ordet: negeråklagare.

Sverige är en satans bananmonarki med såna småsinta åklagare med uppenbara skamkänslor över att de är negrer.
Inte konstigt att de inte klarar av att vinna uppenbara fall när de är idioter. Hur lyckas såna här idioter traggla sig igenom Juristlinjen? Köper de sig igenom dessa? Vad är det som händer? Tänker även på idioter som hon Ramberg som t.o.m. blivit Advokaternas talesperson och högsta höns trots att hon är helt efterbliven.

Det luktar korruption lång väg.

Skaffa bättre åklagare, sparka de kassa.

Citat:
Ursprungligen postat av JihadJoe
Dom letar nog efter allt dom kan gå på, kan ju inte ha ''nazister'' som försvarar sig från angrepp ute på gatorna.

Helst ska de nog låta sig machetemördas av Rwandier enligt negeråklagare och kommuniståklagare.
Citera
2016-10-29, 06:34
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Jag blir förbannad att de lägger tid och resurser på denna skitsak..samtidigt de släpper invandrare som gruppvåldtar, misshandlar, rånar, bränner bilar mm..etc..Vi lever i ett land i förfall..

Snälla nån, två fel gör inte ett rätt

SD och deras toppolitiker är ett gäng korkade rasister och det har påvisats gång på gång, på gång, på gång. Denna "skitsak" är ju en liten del av ett berg med "skit" som kommer från dyngan SD. Det är bara en tidsfråga innan nästa rasistiska utspel eller rasistiska avslöjande dyker upp

Citat:
Ursprungligen postat av LexLaserMannen
Jag tycker det inte är så allvarligt med att säga negeråklagare. Då är det värre att Sveriges pensionärer pinas. Negeråklagare är ändå bara ett ord medans att pina pensionärer är mycket mer än så. Att försvaret är pinsamt obetydligt, polisen är sönderorganiserat och skolan är bortom räddning är värre än att kalla någon negeråklagare. Tycker jag. SD2018. 30% kanske...

Samma svar gäller för ditt inlägg med - även om vissa pensionärer har det tufft så gör inte två fel ett rätt.

Senast redigerad av lighten-up 2016-10-29 kl. 06:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in