Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-12-02, 17:39
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApacheStrike
Jag har ALDRIG lyckats öppna en grillkols- eller potatispåse i papp på "rätt sätt" med det där jävla snöret

hahahha this !!

Eller sånna här påsar! https://static.mathem.se/shared/imag...0g-risenta.jpg Hur fan gör man ett hål som inte går upp/allt rinner ut??? Antingen klipper man för stort hål i sidan, eller för litet och får en plaststräng som delar på mitten! Hoppas nån fattar
Citera
2020-12-07, 23:57
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Jag har numera lackat ut på dåliga förpackningar, alltså förpackningar som inte håller vad dom lovar..

Några exempel är sillförpackningar i plast.. Hur i helvete öppnar man dom utan att fingrarna luktar sillag och underlaget dränks in med sill lag ?

Snabb makaroner kungsörnen Har någon EVER lyckats med att dra av fliken i ett ryck ? Står "Riv här"

Diverse ost förpackningar där det är klipp omöjligt att ens få in en nagel mellan dom båda plast skikten på "riv av toppen"

osv osv..

Retar mig mer och mer på dessa "Lätta att öppna" förpackningarna som jag förmodligen betalar dyrt för, uttänka av ingenjörer som aldrig själva öppnat en förpackning.


Gillade Rigello bra förpackning för öl funkade alltid och man kunde trimma den med ett brännhår för att få i sig biran lite snabbare.
svar:jag har också samma åsikt, vet ej vilken rubrik/kategori som är bäst, men vill ställa frågan till företagarna som gör skiten, dom må vara miljövänliga och billiga och enkelt och producera.
men vem tänker på det praktiska efteråt? alltid för liten text, så man måste ha förstoringsglas om man ska se vad det är i, och typ omöjliga och öppna, eller oekonomiska, blir mindre än halva kvar i vissa förpackningar
(tänker först på pumpförpackningar) som säkert går och göra bättre, eller andra förpackningar som ger för mycket av det man behöver...så den tar slut fort, eller andra besvär. Använder VD:n samma?
Citera
2020-12-08, 13:37
  #27
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApacheStrike
Jag har ALDRIG lyckats öppna en grillkols- eller potatispåse i papp på "rätt sätt" med det där jävla snöret

och med lite extra tur så skär snöret in ett par mm i fingret så man har ett jobbigt sår ett par dagar framöver.
Citera
2020-12-13, 10:36
  #28
Medlem
Sladdarens avatar
Såklart rissäckar, ej återförslutbara, men man kan ju klämma åt med en klämma i hörnet men iaf
Citera
2020-12-27, 22:50
  #29
Medlem
Kallebollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Tror du glömde:
F förpackningar där det rekommenderade sättet att öppna inte fungerar för någon.


När jag råkar ut för en förpackning som är märkt med "Öppnas här" så går jag numera direkt på sax, kniv, dynamit och nervlugnande för jag har aldrig någonsin kunnat öppna en sådan förpackning på rätt sätt utan det slutar med att jag skriker könsord och kastar förpackningen i slasken...
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback