Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2017-05-31, 21:00
  #73
Medlem
Stocken99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Enkelt svar: För att ni karlar inte är lika mycket värda som oss kvinnor. Tidningar skriver endast om värdefullt folk i sådana sammanhang. Vi kvinnor och dom afrikanska invandrarna tillhör dom mest värdefulla i hela Sverige.

Tror jag aldrig ha hört något mer sant i mitt liv. Funderar nästan på att byta kön.
Citera
2017-06-02, 01:09
  #74
Medlem
Media skriver inte om detta fenomen specifikt för det är helt enkelt inget fenomen i meningen "struktur" utan i de fall det händer enskilda individer.

Jämför du antalet män i världen som sitter och groomar andra sexuellt på nätet/ sexuellt trakasserar/ våldtar etc etc så går det säkert 1000 st män per kvinna som gör detsamma, globalt sett.

Dw tär kort och gott ett specifikt mycket "manligt" fenomen.

Och där har du skälet till att det inte "skrivs" speciellt. Skulle du verkligen ha möjlighet kunna jämföra verkligheten med antal skrivna spaltmeter skulle du nog snarare få motsatt resultat. Det skrivs betydligt mer kring denna enskilda kvinnliga individ än vad det någonsin gör om alla manlig individer där ute, då hade denna new zeeländska tidning inte kunnat ha några andra artiklar än om folk som trakasserar andra på nätet...eller hur?
Citera
2017-06-08, 15:42
  #75
Medlem
Hon är söt, men inte "hälla vinäger i penisen"-söt. Snubben har därmed lite låg standard.
Citera
2017-06-11, 01:59
  #76
Medlem
Vi måste få fler kvinnor att ta livet av sig.

Endast 30% av alla självmord i Sverige begås av kvinnor.

Inte ett ord från media om hur illa det är ställt med jämnställdheten.
Citera
2017-06-11, 02:31
  #77
Medlem
Sugminhalals avatar
Har en bekant vars mormor var gift tre gånger. Alla tre männen begick självmord.
Citera
2017-06-11, 02:47
  #78
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelle.snus
Så är det ju inte alls, om en tjej blir mördad ska systemet vändas ut och in på. granskas och förändras till nästan vilket pris som helst. Systemet har felat brukar det heta.

Dessutom skuldbelägger man kollektivt mannen(vanligen den vita) i media vecka ut och vecka in precis som i det senast uppmärksammade fallet med Lotta från Härnsösand.


Det du säger stämmer inte alls!

Citat:
Ursprungligen postat av failuretoexist
Vi måste få fler kvinnor att ta livet av sig.

Endast 30% av alla självmord i Sverige begås av kvinnor.

Inte ett ord från media om hur illa det är ställt med jämnställdheten.
Men alla som läser på vet att antisociala oftare är män och att självmord är en av tre dödsorsaker. Män är oftare psykiskt sjuka, gör värre saker än kvinnor osv. Män är det svagare könet. Men inte på det viset den där psykopat bruden menar. En sak om hon slagit tillbaka mot killarna som gjort något mot henne men hennes grej är ju att hon är sadist och gillar att plåga män som är särskilt sårbara.

Män begår oftare självmord ja. Har tanken slagit dig att det är män som skapar mansnormer för andra män och sina söner? Mäns makt att påverka andra män och pojkar till att få vara sårbara, hjälpsökande, och "svaga", har inte män skuld till att män begår självmord också? Och kan inte män göra saker annorlunda? Vad sägs om att uppträda schysstare mot andra män?

Råkade citera två inlägg varav mitt svar kanske inte riktigt berör det första.
Citera
2017-06-11, 15:59
  #79
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makullerad

Råkade citera två inlägg varav mitt svar kanske inte riktigt berör det första.

Har tanken slagit dig att jag var ironisk?

Män är det svagare könet? Om nu är kvinna, prova springa med ditt tryne in i en mans näve i full fart, sen springer mannen in i din näve, vi återupptar disskusionen när ni är klara med testet.

Handhjätan.
Citera
2017-06-11, 20:39
  #80
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av failuretoexist
Har tanken slagit dig att jag var ironisk?

Män är det svagare könet? Om nu är kvinna, prova springa med ditt tryne in i en mans näve i full fart, sen springer mannen in i din näve, vi återupptar disskusionen när ni är klara med testet.

Handhjätan.
Jag har "sprungit" in i någon knytnäve någon gång eller så. Jag pratade inte om fysik svaghet utan den att de redan i fosterstadiet är känsligare för skador, genetiska avvikelser, olika tillstånd som är normavvikande och som hos pojkar/män ger mer symptom. Det menar jag med svaghet. Biologisk sårbarhet kanske är ett lämpligare uttryck. Även om män börjar komma ikapp kvinnor med ungefärlig likvärdig genomsnittlig livslängd. Män dör oftare, för att de är män. Redan i magen till och med. Det kanske man ska tänka på innan man anklagar kvinnor för det och istället ta gemensamt ansvar med början hos dem redan som små pojkar. Skulle sannolikt hjälpa den ökade genomsnittliga livslängden ännu mer.
Citera
2017-06-12, 03:00
  #81
Medlem
Hunden007s avatar
Kommer väl hyllning från feministerna för hon vågar stå upp emot killarna.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback