Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-10-26, 15:21
  #1
Medlem
augusta66s avatar
Citat:
Flera lärare vid en mellanstadieskola i Göteborg har blivit slagna och en fick en stol kastad emot sig, skriver Göteborgs-Posten.

Skolan, som har elever upp till sjätte klass, har under en tid haft problem med ett antal individer som är hotfulla och våldsamma mot både lärare och andra elever.
Enligt skolans rektor har problemen sammanfallit med lärarbrist.

http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle23793104.ab

Vilken skola?

Svenska eller 'svenska' elever?

Nån som vet?

....och ja, kan anledningen vara lärarbrist eller kanske brist på respekt?
Citera
2016-10-26, 15:32
  #2
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av augusta66
http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle23793104.ab

Vilken skola?

Svenska eller 'svenska' elever?

Nån som vet?

....och ja, kan anledningen vara lärarbrist eller kanske brist på respekt?
Säkerligen inträffat i de östra (värsta) delarna av Göteborg el på Hisingen typ Biskopsgården..där finns det många "nya" svenskar...
Citera
2016-10-26, 15:43
  #3
Medlem
japanskbruds avatar
svenska skolan borde ta tillbaks kontrollen .. Om det varit 1896 nu så hade dom fått var sin örfil så dom blivit döva .. fått fingrarna krossade av pekpinnen , samt en omgång av rottingen så dom inte kunnat sitta på en vecka... därefter fått stå en vecka i skamvrån med en strut på huvudet och titta in i väggen.
__________________
Senast redigerad av japanskbrud 2016-10-26 kl. 15:46.
Citera
2016-10-26, 15:46
  #4
Medlem
Herregud när ska detta sluta vad gör föräldrarna åt saken? eller tänker dom "det var väl inte mitt snälla barn".
Citera
2016-10-26, 15:57
  #5
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crew009
Herregud när ska detta sluta vad gör föräldrarna åt saken? eller tänker dom "det var väl inte mitt snälla barn".

Tror att många av dom skiter i det. Det verkar ju så iallafall.

Men vi vet ju alla att det beror på lärarbrist och inget annat.

Jag hade suttit inlåst vid det här laget om jag varit lärare.
Citera
2016-10-26, 16:51
  #6
Medlem
Guru-Gurus avatar
Mellanstadiet? Det kanske var 20 årige Fahad Sameers 18 årige lillebror?
Citera
2016-10-26, 16:52
  #7
Medlem
godboys avatar
Var väl i stadsdelen Lundby, som är rikt berikad om man säger så. Kanske nyanlända 35 åringar som påstår sig vara 11? Tror inte att det är Kalle och Lasse det är frågan om här.
Citera
2016-10-26, 16:53
  #8
Medlem
Guru-Gurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crew009
Herregud när ska detta sluta vad gör föräldrarna åt saken? eller tänker dom "det var väl inte mitt snälla barn".

Nu tror jag att du har alldeles för höga tankar om dessa föräldrar. Jag tror att de flesta , om inte alla föräldrar som har avkomma som denna skiter totalt i sina barn.
Citera
2016-10-26, 17:14
  #9
Medlem
MathiasVonCremes avatar
Läraren var garanterad en 87%are och således får hon skylla sig själv. Man måste vara riktigt dum om man frivilligt utbildar sig till lärare/dagisfröken i dagens Nya Sverige
Citera
2016-10-26, 18:42
  #10
Medlem
augusta66s avatar
Elever våldsamma mot lärare

Citat:
Elever på Bjurslättsskolan i Göteborg är våldsamma och hotfulla. Flera lärare känner sig inte längre säkra på sin arbetsplats, enligt Lärarförbundet som nu kräver att arbetsmiljön förbättras. – Det är allvarliga incidenter när lärare blir slagna, får stolar kastade mot sig och blir hotade med saxar, säger Malin Jönsson, huvudskyddsombud på Lärarförbundet.

Några hundra barn - från förskoleklass till sjätte klass - går på skolan och i förra veckan var det några barn som agerade på sätt som gjorde situationen extra stökig. Lärarförbundet agerade genom att lägga in en framställan till Arbetsmiljöverket.

Johan Gilberth, rektor på Bjurslättsskolan, menar att problemen på skolan sammanfaller med lärarbrist.

– Vi har en situation där vi har elever som inte mår bra och det har sammanfallit med den akuta lärarbrist som finns och som vi har känt av väldigt markant.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vas...mma-mot-larare

Bjurslättskolan är då skolan det handlar om?
Citera
2016-10-26, 18:45
  #11
Medlem
augusta66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Var väl i stadsdelen Lundby, som är rikt berikad om man säger så. Kanske nyanlända 35 åringar som påstår sig vara 11? Tror inte att det är Kalle och Lasse det är frågan om här.

Bjurslättskolan ligger i det området....

http://goteborg.se/wps/portal?uri=gb...15622142040470
Citera
2016-10-26, 19:02
  #12
Medlem
NurseDiesels avatar
Man undrar varför det är lärarbrist? Ingen normalbegåvad vuxen vill väl jobba under de förhållanden som råder i Svea rikes skolor. Eleverna börjar allt tidigare och tidigare ge utlopp för "gud vet vad". Hot, våld och kränkningar mot skolpersonal går ner i åldrarna. Ni skulle bara veta...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback