2006-04-07, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckholm
Kanske det handlar om en extrem dubbelnatur - han kanske blir den andra personen när han super till och sen minns han ingenting efteråt. Den ena personligheten inom honom känner inte till den andra.

intressant tanke som det nog kan ligga nåt i tror jag...va e det man säger..."där spriten går in ,går vettet ut"
2006-04-07, 09:03
Medlem
igår kväll kunde man komma in via altavista och se BB-bilden på NL med familj...idag är den inte kvar...verkar som om VK tagit bort den...
2006-04-07, 09:24
Medlem
Jigglypuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lady175
igår kväll kunde man komma in via altavista och se BB-bilden på NL med familj...idag är den inte kvar...verkar som om VK tagit bort den...

gghharghhh! finns den cashad? sparade du den?
2006-04-07, 09:24
Medlem
Jigglypuffs avatar
Citat:
intressant tanke som det nog kan ligga nåt i tror jag...va e det man säger..."där spriten går in ,går vettet ut"

Jag vet inte ... tror inte så mycket på att det här är alkoholrelaterat. Vi pratar psykopatisk brutal våldtäktsman som är beväpnad med kniv och som tar troféer. Det låter inte som plötsligt infall på fyllan. Att han dessutom kommit undan så många gånger utan att bli avslöjad med blod överallt tyder inte så mycket på tokfylla som på planering och någon form av reträttplats där han kan snygga till sig efteråt.

De där handväskorna eller vad det nu är han lagt beslag på går säkert att hitta. Visst, som många påpekat här vore ju det "förnuftiga" att göra sig av med dem när polisen börjat visa intresse, men förnuft brukar inte vara det som styr tvångsmässiga våldsverkare som tar fetischistiska troféer från sina offer.
2006-04-07, 09:37
Medlem
Citat:
Undrar hur länge de dröjer innan feministerna drar igång att det är den manschauvinistiska kulturen som ofta finns inom bilbranchen som är orsaken till NL snedvridna kvinnosyn.

Tror inte att NL:s överfall har med den manschauvinistiska kulturen inom bilbranschen att göra och jag kallar mig feminist -

Men visst kan det ökade våldet mot kvinnor bero på att vissa män inte riktigt klarar av att kvinnorna numera är och har rätt att vara självständiga individer. Är man normalt "funtad" så kan käften gå och man kan kolla på kalenderbrudar utan att våldta. Men jag tror dock att det skulle bli en trevligare miljö på verkstäder om det fanns fler kvinnor där... förstå vilken lättnad för många män som lever upp till en "machobild" - när de egentligen bara vill hem och pyssla i köket, sy gardiner och putsa fönster.... Oj, nu hamnade jag utanför ämnet...

Törs man säga att NL hade varit fast tidigare om han haft fler kvinnliga medarbetare?
2006-04-07, 09:41
Medlem
Hunnerkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunderSam
jordan

Fick också höra detta igår kväll. Han har tydligen en halvbror. Om denne bror fanns innan övriga bröder vet jag ej (eller om han kom till så att säga "utanför" äktenskapet - kvinnoförakt om mamma varit otrogen?)

En olycka som hände i N-land för flera år sedan känner jag igen. Pojke som dog typ när en snökoja rasade samman????????
...eller om pappan varit otrogen
2006-04-07, 09:42
Medlem
Hunnerkungens avatar
Citat:
bara sitter och spånar lite här och undrar hur det kan komma sej att inget absolut inget läcker när det gäller NL...jag tänker på Knutby..där silade det ju igenom en hel del.....eller också finns det inget att säga om NL...men det borde det ju göra...ALLA har vi ju våra lik i garderoben....
När det gäller Knutby så hade de lagt ut hur mycket information om sig själva typ
hemsidor fotografier församlingsblad etc.
2006-04-07, 09:42
Medlem
Citat:
eller om pappan varit otrogen

Den som berättade för mig sa att det var mammans son... men jag vet inte....
2006-04-07, 09:45
Medlem
Wiseguys avatar
Flera spekulerar fortfarande om vem/vilka som tipsade polisen om vem han var.

En del tror fortfarande att det är AJ, någon arbetskamrat på MC, eller vilken billackeringsfirma det var...

De som tipsade polisen var en billackeringsfirma som ligger på Ersboda.
Det var även den lackeringen som anordnade festen (gocart och o`learys) i december!
Jag har själv arbetat på den billackeringen och känner alltså dessa personer rätt väl, så snälla ni, sluta spekulera vidare om det nu.
2006-04-07, 09:45
Medlem
Hunnerkungens avatar
Citat:
OK
2006-04-07, 09:48
Medlem
Lyckholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jigglypuff
Jag vet inte ... tror inte så mycket på att det här är alkoholrelaterat. Vi pratar psykopatisk brutal våldtäktsman som är beväpnad med kniv och som tar troféer. Det låter inte som plötsligt infall på fyllan. Att han dessutom kommit undan så många gånger utan att bli avslöjad med blod överallt tyder inte så mycket på tokfylla som på planering och någon form av reträttplats där han kan snygga till sig efteråt.

De där handväskorna eller vad det nu är han lagt beslag på går säkert att hitta. Visst, som många påpekat här vore ju det "förnuftiga" att göra sig av med dem när polisen börjat visa intresse, men förnuft brukar inte vara det som styr tvångsmässiga våldsverkare som tar fetischistiska troféer från sina offer.

Du påstår alltså att han skulle vara normal? :-\
Självklart talar vi om en person med någon form av störning. Frågan är snarare vilken sorts störning.

Jag syftade inte på någon som blir dyngfull och gör dumma saker, utan en person som lider av en allvarlig form av schizofreni och där alkoholen leder till att den andre personen inom honom, den våldsamma, kommer fram och den "vanliga" träder tillbaka.

Möjligen kan den våldsamma personen inom honom komma fram även utan alkohol, men säkerligen fungerar alkoholen som någon slags katalysator. Men han kan säkert switcha mellan dessa två personligheter utan alkohol också.
2006-04-07, 09:51
Medlem
Jigglypuffs avatar
Citat:

Fast om mammor är otrogna föds barnen inte "utom äktenskapet"

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in