• 1
  • 2
2016-10-25, 14:26
Medlem
f30malmos avatar
Förlåt om fel forum?

Mitt ex sedan ett tag (några veckor,) skulle komma över med ganska dyra smycken som jag haft kvar hemma hos honom sedan jag dumpade honom.

Eftersom han tidigare tagit droger så märkte jag direkt att nåt var fel när han kom hit, och tänker det verkar som kokain eller amfetamin. Han är helt förvirrad och vill att vi ska prata, men det går typ inte att förstå vad han säger. I grunden är han också bipolär så vet inte om det har med saken att göra?

Hur får jag honom att gå utan poliser eller liknande? Borde han vara på Psyk? Hur ordnar man det?
Citera
2016-10-25, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Förlåt om fel forum?

Mitt ex sedan ett tag (några veckor,) skulle komma över med ganska dyra smycken som jag haft kvar hemma hos honom sedan jag dumpade honom.

Eftersom han tidigare tagit droger så märkte jag direkt att nåt var fel när han kom hit, och tänker det verkar som kokain eller amfetamin. Han är helt förvirrad och vill att vi ska prata, men det går typ inte att förstå vad han säger. I grunden är han också bipolär så vet inte om det har med saken att göra?

Hur får jag honom att gå utan poliser eller liknande? Borde han vara på Psyk? Hur ordnar man det?

Är han förvirrad är det nog annat/mer än tjack eller ladd. Säg åt honom att gå därifrån?
Citera
2016-10-25, 14:39
Medlem
Citat:
Förklara hans beteende närmare. Sluddrar han, pratar om märkliga saker eller för fort eller vad är det som inte går att förstå?
Citera
2016-10-25, 14:41
Medlem
hassehustlers avatar
Finns tusen sett du kan göra detta på, va lite kreativ bara.

Säg att morsan/brorsan/syrran kommer hem till dig när som helst eller något annan person han inte vill träffa i sitt tillstånd han är i. Är han vettig i huvudet så drar han oavsett hur pätänd han är!
Citera
2016-10-25, 14:43
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arabies
Är han förvirrad är det nog annat/mer än tjack eller ladd. Säg åt honom att gå därifrån?

Han går inte, han bara pratar oavbrutet. Han lyssnar inte alls! Det är väldigt konstigt snack också. Först är han glad, sedan arg. Känner igen från tidigare manier, men han har stora pupiller och är skakig/svettig också. Aldrig sett honom så.

Har försökt att jag måste gå, men då går han inte ändå. Vill helst inte lämna honom själv i min lägenhet.
Citera
2016-10-25, 14:44
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hassehustler
Finns tusen sett du kan göra detta på, va lite kreativ bara.

Säg att morsan/brorsan/syrran kommer hem till dig när som helst eller något annan person han inte vill träffa i sitt tillstånd han är i. Är han vettig i huvudet så drar han oavsett hur pätänd han är!

Men han är inte alls vettig!!! Han lyssnar öht inte
Citera
2016-10-25, 14:48
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlime
Förklara hans beteende närmare. Sluddrar han, pratar om märkliga saker eller för fort eller vad är det som inte går att förstå?

Han är paranoid och tror att någon person letar efter honom och vill skada honom och det är snack om drönare som följt honom på vägen hit, han är även lite sluddrig, men han tar benso vanligtvis så det är inte ovanligt direkt. Han sa också att hans läkare känner hans kran eller den kranen lurat honom. Han pratar om vanliga saker också, problemet är att han inte lyssnar, jag kan alltså inte svara för han har monolog!

Jag vet inte om det är noja eller psykos
Citera
2016-10-25, 14:49
Medlem
hassehustlers avatar
Citat:

Vad pratar han om då? Vad blir han arg på osv? Brukar han vara aggressiv i vanliga fall?
Citera
2016-10-25, 14:49
Medlem
Citat:
Han går inte, han bara pratar oavbrutet. Han lyssnar inte alls! Det är väldigt konstigt snack också. Först är han glad, sedan arg. Känner igen från tidigare manier, men han har stora pupiller och är skakig/svettig också. Aldrig sett honom så.

Har försökt att jag måste gå, men då går han inte ändå. Vill helst inte lämna honom själv i min lägenhet.

Citat:

Har han tagit något centralstimulerande får du vara rak och konsekvent, och påminna honom ofta. Känner du dig hotad?
Citera
2016-10-25, 14:52
Medlem
hassehustlers avatar
Citat:
Han är paranoid och tror att någon person letar efter honom och vill skada honom och det är snack om drönare som följt honom på vägen hit, han är även lite sluddrig, men han tar benso vanligtvis så det är inte ovanligt direkt. Han sa också att hans läkare känner hans kran eller den kranen lurat honom. Han pratar om vanliga saker också, problemet är att han inte lyssnar, jag kan alltså inte svara för han har monolog!

Jag vet inte om det är noja eller psykos

Det låter som en kraftig psykos, förmodligen varit vaken på pulver ett bra tag och blandat med benso. Jag hade nog ringt sjukhuset faktiskt för hans eget bästa.

Jag har själv varit i dom där stadierna i mitt tidigare liv. Han är förmodligen jävligt rädd och vet inte vart han ska ta vägen.
Citera
2016-10-25, 14:52
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hassehustler
Vad pratar han om då? Vad blir han arg på osv? Brukar han vara aggressiv i vanliga fall?

Han blir arg på saker han själv pratar om?
Citera
2016-10-25, 14:54
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arabies
Har han tagit något centralstimulerande får du vara rak och konsekvent, och påminna honom ofta. Känner du dig hotad?

Inte hotad, mer maktlös för går inte nå fram till honom? Han vill att vi ska försöka igen dock, men jag får inte svara på hur jag känner. Vill inte krama honom för han har gjort så jag blev tvungen att göra slut med honom. Han sitter alltså ner med ryggen mot väggen bredvid fönstret för att inte synas.. för drönare?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in