Om mindre än en månad får vi reda på vem som ska sitta i tv och önska oss alla en riktigt god jul. Vem tror ni det blir? Har en känsla av att det kommer bli en kvinna i år igen.
Föregående år:
1959–1971 – Bengt Feldreich
1972–2002 – Arne Weise
2003 - Lotta Bromé
2004 - Ernst Kirchsteiger
2005 - Blossom Tainton-Lindquist
2006 - Ingvar Oldsberg
2007 - Anne Lundberg
2008 - Lasse Kronér
2009 - Lisbeth Åkerman
2010 - André Pops
2011 - Kalle Moraeus
2012 - Sarah Dawn Finer
2013 - Petra Mede
2014 - Henrik Dorsin
2015 - Gina Dirawi
Om mindre än en månad får vi reda på vem som ska sitta i tv och önska oss alla en riktigt god jul. Vem tror ni det blir? Har en känsla av att det kommer bli en kvinna i år igen.
Föregående år:
1959–1971 – Bengt Feldreich
1972–2002 – Arne Weise
2003 - Lotta Bromé
2004 - Ernst Kirchsteiger
2005 - Blossom Tainton-Lindquist
2006 - Ingvar Oldsberg
2007 - Anne Lundberg
2008 - Lasse Kronér
2009 - Lisbeth Åkerman
2010 - André Pops
2011 - Kalle Moraeus
2012 - Sarah Dawn Finer
2013 - Petra Mede
2014 - Henrik Dorsin
2015 - Gina Dirawi
Olle Waller skulle funka om det inte vore för hans bakgrund som sexrådgivare. Edward Blom gillar jag personligen, men har svårt att se honom som julvärd.
Malena Ernman vore fint. Gärna med ett budskap under kvällen. Hon representerar folksjälen. Rymdkram.
SVT gillar att provocera sina tittare, så det är nog en utomordentlig gissning. Eller varför inte slå till med Alexandra Pascalidou för att skapa ytterligare julilska?
Man bröt ju mark senaste gången med att ta en kvinna som inte ser sig själv som kulturellt kristen.
En transperson från afrika eller asien är min gissning. Jan Helin filar nog på något riktigt bra kan jag tro!
SVT gillar att provocera sina tittare, så det är nog en utomordentlig gissning. Eller varför inte slå till med Alexandra Pascalidou för att skapa ytterligare julilska?
Malena Ernman har ju inte varit julvärd ännu. Nu i dessa oroliga tider behöver vi en julvärd som henne. Hon är respekterad av alla och har en mjuk framtoning. Så jag tror det blir Malena. Rymdkram.
Det råder nolltolerans mot chattande och OT i den här tråden (och alla andra trådar i tv-serieforumet). Inläggen ni gör skall vara av substans och stå på egna ben även efter sändningen är slut. Live-kommentering, one-liners, smileys, ett överdrivet producerande av små korta inlägg och liknande kommer att raderas och användaren kommer att varnas.
Märk väl att samma regler och förhållningssätt gäller i Tv-kommentatorerna som ute i det allmänna tvserie-forumet.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!