Flashback bygger pepparkakshus!
2025-03-20, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Hur funkar det med ögonen och t.ex sperma?
Går det att torka ögonen med papper eller är det ett big no, no att lägga satsen i ansiktet på dockan?

Det är som håligheter i själva huvudet där ögonen sitter. Sen kan det vara lite olika beroende på tillverkare, men en del kan ha något mjukt material där bakom som håller dem på plats. Grejen är att det kan vara knepigt att rengöra eller få det att torka ordentligt om man får in vätska där. Så det är väl mest att det är omständigt snarare än att det är något som man måste undvika.
Citera
2025-03-25, 12:42
Medlem
sfrges avatar
Nån som har en Irontech docka?
Jag fick just hem min. Den ser jäkligt fin ut men jag fattar inte riktigt hur man skall få fast huvudet.

Det följer med en manual men det går inte riktigt att se hur det skall få till.
Det följer med två skruvar. En ihålig och en ej ihålig som har en skåra för en skruvmejsel i ena änden.

Vad skall man börja med?
Citera
2025-03-25, 16:56
Medlem
Citat:
Nån som har en Irontech docka?
Jag fick just hem min. Den ser jäkligt fin ut men jag fattar inte riktigt hur man skall få fast huvudet.

Det följer med en manual men det går inte riktigt att se hur det skall få till.
Det följer med två skruvar. En ihålig och en ej ihålig som har en skåra för en skruvmejsel i ena änden.

Vad skall man börja med?

Grattis till dockan! Mycket nöje får man önska.

Fått på huvudet? Irontech verkar ha en Youtube video också om du inte redan löst det.
Citera
2025-03-25, 17:40
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runkmaestro
Grattis till dockan! Mycket nöje får man önska.

Fått på huvudet? Irontech verkar ha en Youtube video också om du inte redan löst det.

Jodå. Jag kollade på den där videon.
Jag har inte testat henne än. Bara legat i missionärsställning och provjuckat henne lite grand😄.

Hon är tung men när man väl ligger över henne så känns hon riktigt äkta. Vikten gör att det faktiskt känns som en kvinna.

Imorron skall jag tvätta henne riktigt och mäta upp henne så jag kan beställa lite sexiga kläder.
Citera
2025-03-26, 17:23
Medlem
Citat:
Jodå. Jag kollade på den där videon.
Jag har inte testat henne än. Bara legat i missionärsställning och provjuckat henne lite grand😄.

Hon är tung men när man väl ligger över henne så känns hon riktigt äkta. Vikten gör att det faktiskt känns som en kvinna.

Imorron skall jag tvätta henne riktigt och mäta upp henne så jag kan beställa lite sexiga kläder.

Spännande, kul att du fått hem dockan nu!
Citera
2025-03-26, 17:33
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StormigtHav
Spännande, kul att du fått hem dockan nu!

Jag tog och beställde en hängställning idag till dockan. Jag upptäckte det att du måste ha en sån om du skall hantera en sån här docka. 43 kg är faktiskt jäkligt tungt.
Som jag fattat det så mår dockan bäst av att hänga när den inte används plus att det kan vara lättare att klä dockan när den hänger.
Senast redigerad av sfrge 2025-03-26 kl. 17:37.
Citera
2025-03-27, 06:39
Medlem
Citat:
Jag tog och beställde en hängställning idag till dockan. Jag upptäckte det att du måste ha en sån om du skall hantera en sån här docka. 43 kg är faktiskt jäkligt tungt.
Som jag fattat det så mår dockan bäst av att hänga när den inte används plus att det kan vara lättare att klä dockan när den hänger.

Ja, 43 kg är den övre viktklassen vad gäller dockor skulle jag säga. Har själv inte erfarenhet av en såpass tung docka. Men det är sant att det är den bästa förvaringen av dockan om man hänger den i en krok så att vikten fördelas över det interna metallskelettet och inte någon enskild kroppsdel (vanligtvis rumpan) får ta alltför mycket av dockans vikt under en längre period.

Vilken typ av ställning tänkte du skaffa?
Citera
2025-03-27, 07:44
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ja, 43 kg är den övre viktklassen vad gäller dockor skulle jag säga. Har själv inte erfarenhet av en såpass tung docka. Men det är sant att det är den bästa förvaringen av dockan om man hänger den i en krok så att vikten fördelas över det interna metallskelettet och inte någon enskild kroppsdel (vanligtvis rumpan) får ta alltför mycket av dockans vikt under en längre period.

Vilken typ av ställning tänkte du skaffa?

Jag köpte en ställning ifrån Irontech. Den som kostar 3995kr på Docklandet.
Man skall tydligen kunna ha dockorna stående en tid också. Man kan ställa den mot en vägg och lägga nått mjuk emellan.

Enligt Docklandet så funkar det bra att ha dockan liggandes i kartongen men jag tror inte det är så bra. Som du säger så riskerar röven att deformeras.
Det är ju som en människa som får liggsår om han eller hon ligger i samma läge en längre tid.
Citera
2025-03-27, 17:19
Medlem
Citat:
Jag köpte en ställning ifrån Irontech. Den som kostar 3995kr på Docklandet.
Man skall tydligen kunna ha dockorna stående en tid också. Man kan ställa den mot en vägg och lägga nått mjuk emellan.

Enligt Docklandet så funkar det bra att ha dockan liggandes i kartongen men jag tror inte det är så bra. Som du säger så riskerar röven att deformeras.
Det är ju som en människa som får liggsår om han eller hon ligger i samma läge en längre tid.

Jag brukar stödja upp med dynor under dockans rygg och lår så att rumpan får avlastning om hon ligger ner en längre period. Det har funkat bra för mig då jag inte har möjlighet att hänga upp henne vid förvaring.
Citera
2025-03-28, 11:37
Medlem
Citat:
Jag brukar stödja upp med dynor under dockans rygg och lår så att rumpan får avlastning om hon ligger ner en längre period. Det har funkat bra för mig då jag inte har möjlighet att hänga upp henne vid förvaring.

Blir det o knulla dockan ikväll efter några öl??
Citera
2025-03-28, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElvitalSwe
Blir det o knulla dockan ikväll efter några öl??

Jag brukar aldrig hantera dockan onykter eftersom risken att man råkar tappa eller skada dockan på olika sätt ökar.

Sen är jag den som föredrar att vara nykter när jag har sex överlag också.
Citera
2025-03-28, 13:46
Medlem
De är väldigt fina men dyra, kanske vore något att köpa en begagnad sådan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in