2016-10-25, 08:07
Medlem
godboys avatar
Natten till tisdag misshandlades och rånades en man allvarligt så sjukhusvård krävdes.

Mannen hade tagit ut pengar ur en bankomat i stadsdelen Haga i Göteborg. Tydligen har han varit iakttagen på avstånd då han efter pengauttaget blivit omringad av tre män, misshandlad och rånad.

http://www.expressen.se/gt/ranare-mi...-vid-bankomat/

Jag tycker det låter som marockanska gatubarn varit i farten. Jag baserar min slutsats då tidningen, GT, inte nämner något signalement. Hade det varit svenska gärningsmän hade det skrivits ut.

Vad tror ni kära FL.B panel?
Citera
2016-10-25, 09:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Natten till tisdag misshandlades och rånades en man allvarligt så sjukhusvård krävdes.

Mannen hade tagit ut pengar ur en bankomat i stadsdelen Haga i Göteborg. Tydligen har han varit iakttagen på avstånd då han efter pengauttaget blivit omringad av tre män, misshandlad och rånad.

http://www.expressen.se/gt/ranare-mi...-vid-bankomat/

Jag tycker det låter som marockanska gatubarn varit i farten. Jag baserar min slutsats då tidningen, GT, inte nämner något signalement. Hade det varit svenska gärningsmän hade det skrivits ut.

Du skriver att sjukhusvård sökes, det står tvärtom i artikeln, troligtvis utlänningar ja men man ska ändå vara försiktig med sådant, det kan göra förundersökningen kör fast på fel spår.
Citera
2016-10-25, 09:38
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chemistry-sb
Du skriver att sjukhusvård sökes, det står tvärtom i artikeln, troligtvis utlänningar ja men man ska ändå vara försiktig med sådant, det kan göra förundersökningen kör fast på fel spår.

Se där! Jag måste läst fel, men kan nästan svära på att det början stod annorlunda i artikeln, men jag ska inte säga säkert. Ska nog hädanefter ta en skärmdump. Även om nu jag klantade mig i citeringen så kvarstår ju faktumet vilka som sannolikt är GM. Finns ju rätt många nordafrikanska gatubarn i Göteborg. Om de nu lever helt utanför systemet så lär de ju begå en hel del brott för att få pengar.
Citera
2016-10-25, 15:53
Medlem
Universells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy

Citat:
Strax efter klockan halv fyra under natten mot tisdag tog en man ut pengar vid en bankomat i stadsdelen Haga i Göteborg

Jag tror att han var galen som tog ut pengar kl 3.30 på natten
Sen, hur mycket pengar var det han tog ut?
Sparkade de ner han för ynka 100:- ? Isåfall är det säkert nån form av gatubarn :-)
Citera
2016-10-25, 15:57
Medlem
Jeroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Universell
Sparkade de ner han för ynka 100:- ? Isåfall är det säkert nån form av gatubarn :-)
have var väl på väg till Wandas eller nåt
Citera
2016-10-25, 16:01
Medlem
förr löd texten "en automat på Linnégatan" det har de tagit bort nu.

Enda automaten på Linné är väl den vid bolaget?
Citera
2016-10-25, 20:14
Medlem
VolvoF12s avatar
Brottscentralen intervjuade precis polisens presstalesman. Reportern säger det har varit väldigt mycket rån senaste tiden, ser ni något samband tankar till gm osv.
Polisen blir direkt skitnödig och börjar prata om unga män i åldern runt 15-25 år.
Är presstalesmanen feg eller har han direktiv att inte nämna Marockanska gatubarn.
Tycker det är tjänstefel av polisen att inte nämna och upplysa om detta i preventivt syfte, så någon stackare som annars skulle blivit rånad kanske undviker vissa situationer.
Citera
2016-10-25, 20:32
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Universell

Visst, jag hade knappast själv valt att ta ut pengar på natten. Men grejen är ju den att man ska kunna ta ut pengar vilken tid som helst på dygnet utan att bli rånad. Och tjejer skall kunna gå hem i korta kjolar på natten utan att bli antastade eller våldtagna.

Självklart finns det svenska idioter, men problemet med våldtäkt och rån har ju ökat markant med importen av lyxmigranter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in