2016-10-24, 21:29
Medlem
powlices avatar
Jag har nyligen skaffat mig en macbook air, är verkligen nöjd!

Men det här med att ta bort program, vilken soppa!
Jag har lyckats avinstallera programmet, hittar den inte när jag söker efter den.
MEN, en logga är kvar i menyraden bredvid batteri loggan, hur kan den vara kvar?
Jag kan ju trycka på den och "gömma" den från menyn, men jag vill bli av med hela skiten!

Hjälp, är helt grön när det kmr till Mac!
Citera
2016-10-24, 22:26
Gå till Applikationer-mappen som finns i sidobaren på Finder, högerklicka på det program du vill ta bort och klicka "Flytta till papperskorgen", högerklicka sedan på din papperskorg i Docken och klicka Töm.

Tada!
Citera
2016-10-24, 22:32
Moderator
Rassas avatar
Vilket program rör det sig om? Oftast blir man av med menyradsappar genom att hålla ner Cmd-knappen och dra ut ikonen från menyraden och släppa den.

Det är dock lite olika beroende på program så du får gärna berätta vilket program du vill avinstallera.
Citera
2016-10-25, 00:29
Medlem
powlices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .sh
Gå till Applikationer-mappen som finns i sidobaren på Finder, högerklicka på det program du vill ta bort och klicka "Flytta till papperskorgen", högerklicka sedan på din papperskorg i Docken och klicka Töm.

Tada!

Den finns inte kvar där!

Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Vilket program rör det sig om? Oftast blir man av med menyradsappar genom att hålla ner Cmd-knappen och dra ut ikonen från menyraden och släppa den.

Det är dock lite olika beroende på program så du får gärna berätta vilket program du vill avinstallera.

Har försökt men den går inte o flytta "ut" från raden, bara mellan andra ikoner.

Programmet heter Citrix Receiver.
Citera
2016-10-25, 08:06
Medlem
Har du startat om datorn sedan du raderade programmet?

Förmodligen finns det också fler filer än själva programpaketet, de ligger förmodligen i Biblioteksmappen, Application Support till exempel. Men det får vi nog återkomma till.
Citera
2016-10-25, 08:27
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powlice
Den finns inte kvar där!

Har försökt men den går inte o flytta "ut" från raden, bara mellan andra ikoner.

Programmet heter Citrix Receiver.

Om du har kvar installationsfilen (CitrixReciever.dmg) så kan du köra avinstalleraren som ligger med i paketet. Ladda ner den på nytt annar: https://www.citrix.se/downloads/citr...ac-latest.html
Citera
2016-10-25, 16:17
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Jag har nyligen skaffat mig en macbook air, är verkligen nöjd!

Men det här med att ta bort program, vilken soppa!
Jag har lyckats avinstallera programmet, hittar den inte när jag söker efter den.
MEN, en logga är kvar i menyraden bredvid batteri loggan, hur kan den vara kvar?
Jag kan ju trycka på den och "gömma" den från menyn, men jag vill bli av med hela skiten!

Hjälp, är helt grön när det kmr till Mac!

Vad ska du dit och göra dååå!?

Skoja bara - det är jag också - men jag har hört att CCleaner finns för denna datortyp också. Problem solved.
Citera
2016-10-26, 00:58
Medlem
powlices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Om du har kvar installationsfilen (CitrixReciever.dmg) så kan du köra avinstalleraren som ligger med i paketet. Ladda ner den på nytt annar: https://www.citrix.se/downloads/citr...ac-latest.html

Jag vet inte vad jag ska säga, det var det lättaste sättet o göra det på!
Problemet är löst!
TUSEN TACK!!
Citera
2016-10-27, 20:38
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Problemet är löst!
TUSEN TACK!!

Gött!
Citera
2016-10-27, 21:27
Medlem
Citat:
Problemet är löst!
TUSEN TACK!!

fel.
Senast redigerad av Zipziz 2016-10-27 kl. 21:31. Anledning: <
Citera
2016-10-27, 21:33
Medlem
Har ett program som också jävlas med mig, får inte bort den. Filer finns inte på datorn vad jag vet men själva appen finns under Launchpad. Hur jag än gör så försvinner den inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in