2016-10-25, 02:06
Annifrid Lyngstad har väl flyttat till Österrike för länge sedan och jag undrar verkligen hur Tomas Ledin platsar på listan.
Citera
2016-10-25, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cerealtubeman
Carola verkar vara geniun när det kommer till hjälp. Hon var där för flyktingar innan det blev en fördel för kändisar. Ernmans comeback har Ernman att tacka flyktingar för. Carola skryter inte heller för poäng. Hon hjälper i tysthet. Bara synd att hon duperades av norrmannen när hon var ung. Hon har antagligen varit populär om det inte varit för norrmannen.

Carola behöver hitta sin nisch igen. Om det är någon jag ser ringer in det nya året är det Carola. Hoppas att hon har det bra som småbarnsmamma. Så dottern får det bra. Det visar hur god hon är. En del kändisar som adopterar gör det för att visa upp barnen. Titta vilken månfald Carolas dotter har man inte sett i rampljuset.

Kan bara instämma, är det någon som hade kunnat kapitalisera på sin godhet (som jag är övertygad om är ganska genuin) är det carola. Hon hade en särställning som en av våra största offentliga personer, så att växla över till hbtq-feminazi-multikulti-språkrör hade gått med automatik och hennes särställning skulle ha varit ohotad livet ut.

All heder åt Carola som är den hon är och inte ger sig in bland hyckleri-branschens hästskojare och plötsligt börjar skriva låtar om att vi alla är lika eller åker ut på sverige-har-aldrig-varit-tryggare-turnéer.

Jag tror inte ens hon skrivit under någon sån där Ernman-lista, trots att hon är en av få som faktiskt skulle kunna gjort det m,ed bibehållen trovärdighet.

Tex Björn Skifs, Stefan Sundström, Jerry Wiliams är andra som kan nämnas i samma andetag och av samma anledning.

När det här blåst över skulle jag gärna vilja se en artistgala för artister som är genuina där dom hyllas för att inte byta värderingar som andra byter kalsonger.
Citera
2016-10-25, 03:52
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Såna här diskussioner och spekulationer är som regel bara fria fantasier. Tills jag ser kontoutdrag och fullständiga redovisningar av fasta tillgångar är jag skeptisk till påstådda summor.
Citera
2016-10-25, 04:00
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Såna här diskussioner och spekulationer är som regel bara fria fantasier. Tills jag ser kontoutdrag och fullständiga redovisningar av fasta tillgångar är jag skeptisk till påstådda summor.

Det tror jag också. Det går bra att gömma pengar i företag och stiftelser.

Är säker på att dom 4 i ABBA är överlägset i topp.
Citera
2016-10-25, 05:16
Medlem
Visserligen en nedlagd grupp, men Swedish House Mafia borde kvala in. Även Tove Lo och Icona Pop måste ha gjort sig rejält med pengar då båda har blivit grymt stora internationellt. Tove Lo har t.ex en halv miljard visningar på sin låt Habits på youtube. Icona Pop har även hon ett par hits.

En liten joker i gänget som jag tror kan ha gjort rejält med pengar är Basshunter. Turnerat väldigt mycket i öststaterna och var väldigt stor för ett par år sedan. Vad han sysslar med idag vet jag inte, men nog bör han ha gjort sig en rejäl slant?
Citera
2016-10-25, 07:52
Medlem
Enligt Cnw är Zara Larsson god för 10 miljoner feministiska dollars.
Citera
2016-10-25, 08:04
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verbeek
Stefan och Krister har ett företag som omsätter runt en miljard så de bör vara i toppen.
Källa? Det låter ju otroligt. En miljard på att folk går och ser "Syfilis och djävelskap" eller "Landstormens lilla fitta"?
Citera
2016-10-25, 08:28
Medlem
Verbeeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Källa? Det låter ju otroligt. En miljard på att folk går och ser "Syfilis och djävelskap" eller "Landstormens lilla fitta"?
De äger 2e group

https://www.avanza.se/aktier/om-akti...33127/2e-group

Börsvärdet var dock" bara" 263 miljoner kronor. Gått ner från ca500 miljoner
Citera
2016-10-25, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyK
Petter:::: 100 miljoner. Du skojar?
Nej. Men då räknar jag in hela imperiet.
Citera
2016-10-25, 11:11
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XrayCharles
Avicci kommer gå om alla dessa inom tre år, tror jag. Det är en sjuk värld!

153 miljoner enligt Expressen

Citat:
Ursprungligen postat av Milizer
Avicii är definitivt på gång och kommer att klättra på listan. Obs dock att han har tagit ut 153 miljoner kronor. under de fyra år han stått på topp. Inte kattpiss.

Men en bit kvar till de 150-300 miljoner dollar som Abborna, Max Martin och Per Gessle uppges ha. Nu ska man förstås inte blanda ihop utdelning och tillgångar men om jag förstår artikeln rätt så har Avicii tagit ut större delen av sina tillgångar i bolaget.

Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Celebrity Networth återger inte ett skit om verkligheten och kändisarnas reella tillgångar. Deras pengar kan dessutom förvaltas och investeras på olika sätt, vilket inte alltid är möjligt att spåra.

Avicii har 85 miljoner dollar enligt CNW, men det kanske bara är svammel?

http://www.celebritynetworth.com/ric...cii-net-worth/
Citera
2016-10-25, 11:18
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Douche-chill
Orup har själv sagt att han i princip fortfarande bara lever på pengarna från tiden med GES. Sålde ju fruktansvärt mycket under den tiden – inom Sverige, vilket naturligtvis begränsar cashflödet, men ändå.

Orup har ju kört sin Viva la pop-turné under några år. Där bör han väl ha dragit in en hel del?
Citera
2016-10-25, 11:23
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cerealtubeman
Ernmans comeback har Ernman att tacka flyktingar för.

Jag vet inte vad du menar med comeback. Malena Ernman är i första hand en internationellt erkänd operasångerska och har så varit under många år. Hon kan förmodligen pensionera sig i dag om hon vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in