2016-10-24, 17:55
Medlem
Sjoestedts avatar
Hej, som rubriken säger så har jag dragit på mig en spirituell kris efter lite trippande. En del säger att det bara kan komma positiva saker ur en sådan. Men hur gör jag för att handskas med den lättast?

Jag försöker motionera bra, sova, äta bra, en massa mineraler och vitaminer, umgås med familj m.m.

Men den verkar vara ganska så långdragen, jag hade en mindre personlig kris innan den. Så det är väl en ny kris som urartar sig spirituellt. Hur hade ni gjort? Har jag glömt något?
Citera
2016-10-24, 18:10
Medlem
Overklighetss avatar
Det är bara en illusion, skapat av ditt undermedvetna.
Det finns inget spirituellt. Vilket innebär att du inte kan ha någon spirituell kris.
Slappna av. Det går över med tiden, om du bara lyckas intala dig själv det som står skrivet.
Citera
2016-10-24, 18:37
Medlem
lagomtjocks avatar
Alltså jag tror personligen inte på sånt här flummande. Men enligt klassisk flummar-logik så måste du väl trippa igen för att ta itu med den "spirituella krisen"?
Är det inte så det funkar? Personligen tycker jag det verkar vara livsfarligt att käka svampar, ta syra och liknande.
Har personligen sett på nära håll vad som kan hända med folks psykiska hälsa efter trippande.
Men vem är jag att döma? Funkar bra för en del verkar det som. Kanske åka till Brasilien och ta en tripp med Ayahuasca vore nåt? Ska jag nog göra själv när jag blir så gammal och förstörd att det inte spelar nån roll om det går åt helvete!
Citera
2016-10-24, 18:38
Medlem
-vaas-s avatar
Umm, du får la helt enkelt härda ut skiten.

De är jävligt positiva (när de är över), det är ju som biologiska processer och inte bara trådar i hjärnan som kopplas om - när man kommer till tyngre spirituella kriser måste man som meditera regelbundet.

Testa fasta och meditera för det verkar som kroppen gör vad den ska snabbare om man är tom i kroppen och låter ens inre mojo göra det den ska om psyket är avstängt.

Kroppens resurser läggs om till ämnesomsättningen typ, låter man den energin vara kvar och jobba på inre processer när man mediterar går man igenom såntdär snabbare (iofs kanske man mår mer skit men det går snabbare).

Detoxa som fan och ta inte in något som påverkar ditt system, promenera på tom mage och få upp förbränningen för mycket av såntdär går ut på att man får mer.. Chi(?) i kroppen där man mår skit av att systemet rekallibreras där det är som grejer i systemet som reageras på.
Citera
2016-10-24, 18:44
Medlem
tomchis avatar
Berätta hur din kris yttrar sig
Citera
2016-10-24, 19:54
Medlem
BlueOasiss avatar
Ja berätta gärna. Har sett en del extrema saker när jag trippat varit andra sorts medvetanden osv som inte går att förklara i ord nästan. Man behöver ha ett öppet psyke för att bearbeta allt man sett.

Trippa igen är inte lösningen tror jag tar tid att bearbeta sakerna man sett. Det är det som är gött med att komma hem efter en resa utomlands att tänka över allt som hänt hemma i sin trygga vrå.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in