Citat:
Ursprungligen postat av
Riddarhuset
Oj vad det blev hätskt. Nä det ligger inte så mycket i det du skriver. Många i adeln gillar SD. Vi är inte så PK. Du vet för lite om oss.
Jag är hätsk. Och jag vet för mycket. Vet dessutom vad jag säger, även om jag stavar fel ofta.
Vilket namn står på din plakett, om jag tör fråga? Så många är ni ju inte, räknar man bort knapadeln.
I övrigt har du väl rätt. Carl sa inte exakt det TS påstår. Men vad jag vet har mycket få i dagens Sverige sagt exakt eller gjort exakt det som de sägs ha sagt och gjort. Och jag tyckte bara att en höjdare, med plakett och allt, som Carl kan få utstå samma behandling, åtminstone på Flashback, som inte så många läser på jämför man med Aftonbladet och Dagens Nyheter och annan seriös media.
Och oavsett vad Carl sa, så har han anser jag bevisat, att i stort sett allt han tar i förvandlas till skit för alla andra utom honom själv. Höjdpunkten nådde han när han försvarade kronkursen. Ett ställningstagande som ledde till mången svensks ruin. Ett helt galet och meningslöst ställningstagande bara av princip, som bara ledde till elände för andra, om inte för Carl själv. Och så har han fortsatt. Dag ut och dag in. Möjligt att han vill väl, men som varje sann adelsman är han hela tiden käpprätt och helt åt helvete off. Privat är han säkert trevlig, om inte underhållande eller behaglig.
Avslutningsvis kan jag säga att du har helt rätt. Men jag har ändå valt att bara av princip, skälla på Carl. Se på det som du vill. Som jag ser på Carl som jag vill, ungefär.