• 5
  • 6
2016-10-25, 22:06
Medlem
Nu vet man hur eliten i Sverige tänker, allt handlar bara om pengar.
Citera
2016-10-25, 22:10
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Carl Bildt sade att Sverige hade starka tillväxtsiffror, mycket tack vare invandringen (från tredje världen) men att även detta har en baksida genom hög kriminalitet och människor som står utanför samhället. Bildt tyckte att det positiva övervägde det negativa. Idag är Sverige ett högkriminellt land där kvinnor inte längre kan röra sig fritt ute, men med väldigt höga BNP-siffror (ej per capita) och Bildt är tillfreds med nuvarande ordning (bara 20% av svenska folket håller med Bildt. Resten tror att Sverige är på väg åt fel håll.) Jag finner Carl Bildts uttalande oerhört provocerande, samtidigt förklarar han den neo-liberalism som Sverige plågats av på senare år och som han själv är en av arkitekterna bakom.
Så sade han kanske, vår Calle B. Jag kommer inte åt filen igen. Men det är ju helt annorlunda än vad TS skrev. Tack, då blir det lite bättre sanning istället för alla invektiv som skrivs,
Citera
2016-10-25, 22:23
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Men han sa ju inte det TS skriver. Han beskrev invandringen som en kostnad men även som något som är positivt. Han sa aldrig "ett högkriminellt samhälle är att föredra framför en liten BNP-minskning." Jag föreslår en kurs i engelska för infödingar.

Och jag föreslår en kurs i folkvett för folk som har en bronsförgylld plakett på Riddarhusets vägg. Danskdjävlarna Bildt i nuvarande tappning bör dessutom gå en kurs i svenskhet. Allt och det eneda nuvarande Bildtöverhuvud tänker på är pengar för sig själv och sina närmaste. Ungefär som adel alltid tänkt.

Som tur är adelsskräpet avskaffat i Sverige. Men de uslingarna dröjer sig kvar. Gnor och gnider sina händer. Man säger en sak i Sverige, säger en annan sak till möjliga finansiärer i utlandet, möjliga finansiärer för sina galenskaper hemmavid. Man lovar runt och håller tunt här hemma i Sverige. I utlandet lovar man rint och håller också runt. Finansiärerna måste ju ha sitt.

Svaret på frågan om Bildt skiter i oss svenskar och vårt land Sverige, så är svaret att han skiter full sig i sin iver att se ner på oss svenskar och landet Sverige. Kan han tjäna en sekin, så gör han det.

I övrigt borde Riddarhuset göras om till offentlig toalett. De två kvadratiska flygelhusen till latrintunnor. Carl Bildt kan förestå denna inrättning. Med tjänstetiteln ingraverad i en bronserad plakett i farstun: Skithusmajor av tredje graden, C. Bildt, blåblodig och särdeles skitnödig, svenskhatare av högsta graden.
Senast redigerad av Naranbaatarkhan 2016-10-25 kl. 22:29. Anledning: tillspetsning av otidigheter
Citera
2016-10-25, 22:29
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naranbaatarkhan
Och jag föreslår en kurs i folkvett för folk som har en bronsförgylld plakett på Riddarhusets vägg. Danskarna Bildt i nuvarande tappning bör dessutom gå en kurs i svenskhet. Allt och det eneda nuvarande Bildtöverhuvud tänker på är pengar för sig själv och sina närmaste. Ungefär som adel alltid tänkt.

Som tur är adelsskräpet avskaffat i Sverige. Men de uslingarna dröjer sig kvar. Gnor och gnider sina händer. Man säger en sak i Sverige, säger en annan sak till möjliga finansiärer i utlandet, möjliga finansiärer för sina galenskaper hemmavid. Man lovar runt och håller tunt här hemma i Sverige. I utlandet lovar man rint och håller också runt. Finansiärerna måste ju ha sitt.

Svaret på frågan om Bildt skiter i oss svenskar och vårt land Sverige, så är svaret att han skiter full sig i sin iver att se ner på oss svenskar och landet Sverige. Kan han tjäna en sekin, så gör han det.

I övrigt borde Riddarhuset göras om till offentlig toalett. De två kvadratiska flygelhusen till latrintunnor. Carl Bildt kan förestå denna inrättning. Med tjänstetiteln ingraverad i en bronserad plakett i farstun: Toalettmajor av tredje graden, C. Bildt, blåblodig och särdeles skitnödig, svenskhatare av högsta graden.
Oj vad det blev hätskt. Nä det ligger inte så mycket i det du skriver. Många i adeln gillar SD. Vi är inte så PK. Du vet för lite om oss.
Citera
2016-10-25, 22:47
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Oj vad det blev hätskt. Nä det ligger inte så mycket i det du skriver. Många i adeln gillar SD. Vi är inte så PK. Du vet för lite om oss.

Jag är hätsk. Och jag vet för mycket. Vet dessutom vad jag säger, även om jag stavar fel ofta.

Vilket namn står på din plakett, om jag tör fråga? Så många är ni ju inte, räknar man bort knapadeln.

I övrigt har du väl rätt. Carl sa inte exakt det TS påstår. Men vad jag vet har mycket få i dagens Sverige sagt exakt eller gjort exakt det som de sägs ha sagt och gjort. Och jag tyckte bara att en höjdare, med plakett och allt, som Carl kan få utstå samma behandling, åtminstone på Flashback, som inte så många läser på jämför man med Aftonbladet och Dagens Nyheter och annan seriös media.

Och oavsett vad Carl sa, så har han anser jag bevisat, att i stort sett allt han tar i förvandlas till skit för alla andra utom honom själv. Höjdpunkten nådde han när han försvarade kronkursen. Ett ställningstagande som ledde till mången svensks ruin. Ett helt galet och meningslöst ställningstagande bara av princip, som bara ledde till elände för andra, om inte för Carl själv. Och så har han fortsatt. Dag ut och dag in. Möjligt att han vill väl, men som varje sann adelsman är han hela tiden käpprätt och helt åt helvete off. Privat är han säkert trevlig, om inte underhållande eller behaglig.

Avslutningsvis kan jag säga att du har helt rätt. Men jag har ändå valt att bara av princip, skälla på Carl. Se på det som du vill. Som jag ser på Carl som jag vill, ungefär.
Citera
2016-10-26, 01:24
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freduro
Nu vet man hur eliten i Sverige tänker, allt handlar bara om pengar.

Jo, många av nyliberalerna skulle utan tvekan sälja ut sin egen familj om det innebar lite mer i plånboken. Sedan finns det en stor mängd gamla kommunister som tidigt förstod vikten av att infiltrera kapitalet för att därefter agera morsllösa borgare. Jag tänker exempelvis på ekonomen Klas Eklund och hans homoson.

Nyckeln i detta är just etik och moral. För Bildt och hans vänner är etik och kapitalism oförenliga ting medan det för vanliga Svensson är en självklarhet.
Citera
2016-10-26, 01:57
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Han säger att ekonomin ökar mer än i andra länder p ga invandringen från tredje världen, vilket är sant. Han nämner inte BNP per capita. Han säger sen att trots den ökande brottsligheten och utanförskapet så är det värt det. Som du skriver, vi svenskar tjänar inte ens ekonomiskt på det men den totala ekonomin ökar vilket inte är speciellt konstigt då befolkningen ökar. Bildts resonemang är kärnan i den nyliberala tid vi lever i. Den är på många sätt mer omänsklig än kommunism. Nyliberalism/globalism tar noll hänsyn till människor, kultur eller länder. Att de fått med sig vänstern i detta projekt är oerhört märkligt egentligen. Både Bernie Sanders (vänster) och Donald Trump (höger) är motståndare till den människofientliga globalismen så kanske har vi en ny trend från vänstern på gång. Neo-Liberalism måste attackeras från alla håll. Få är vinnare, inte arbetarklassen, inte medelklassen, bara de superrika.
Hear, hear!
Det du skriver är så sant. Globalismen och neoliberalismen är fienden. Det är inte vänster/höger som gäller längre utan en osynlig cancer som genomsyrar allt. Och förlorarna är folket.
Citera
2016-10-26, 04:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redwoodmarin
Någon här på forumet, minns ej vilken tråd, gav mig här om dagen en länk till Janne Josefsson som intervjuades av en lokaltvkanal i gbg. Där berättade Janne om hur journalisthögskolan kallades för "kommunisthögskolan". Vad tror du Janne menade med detta tror du?

Jag vet inte säkert, men tolkar detta smeknamn som att det bedrevs i hög grad kommunistpropaganda på journalisthögskolan, att som journalist antingen var man från början eller så blev man kommunist under utbildningen. I samma video sa Janne att han på 70-talet var Folkpartist, så han måste varit en avvikare då precis som han är idag som kanske den enda journalisten som fortfarande har folkets förtroende som en sanningssägare och kritiker av makten.

Varför tror du inte på att media är vänsterstyrda?

Men det var ju 40-50år sedan. Läs en tidning eller åk ut till Bromma där hälften av dom bor och se hur dom lever. Bara för att deras vinklingar råkat sammanfalla med en hel del gammalt vänster-snö-mos är det inte samma sak som att dom har en vänsteragenda.

Det mest uppenbara är väl gullandet med Reinfeldt, med tanke på vad den karln ställt till med i det svenska sosse-samhä'llet och hur man med sällan skådad frenesi och gemensamma krafter lyckades dreva bort Juholt.

Hur många hundra lördags-söndags intervjuer har inte Björklund fått fläka ut sig i SR utan att det knappt konstaterats att det faktiskt är HAN som haft ansvaret för skolan större delen av senaste åren.

Varför synas inte Annie Lövf, Batra mfl när dom sitter och rabblar om sina enkla jobb och lägre ingångslöner? Var är motfrågorna om hur dom som förväntas ta dom jobben ska leva sina liv?

Varför är det inte en jävel som på allvar tryckt till Reinfeldt och hans Täby där hustrun nekade miggan att ta emot ett tiotal flyktingar när han själv bad svenska folket öppna sina hjärtan etc.

Jo visst dom obligatoriska frågorna ställs, men trycket bakom frågorna och att bita sig fast och kräva svar är långt ifrån uppbackat av några djupt liggande vänstervärderingar.
Citera
2016-10-26, 07:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Men det var ju 40-50år sedan. Läs en tidning eller åk ut till Bromma där hälften av dom bor och se hur dom lever. Bara för att deras vinklingar råkat sammanfalla med en hel del gammalt vänster-snö-mos är det inte samma sak som att dom har en vänsteragenda.

Allt blir mycket enklare att förstå om man inser att höger-vänsterskalan inom politiken kan betraktas i två dimensioner - eller med andra ord att det är skillnad på ekonomisk politik och kulturpolitik.

Nyliberalerna vann striden om den ekonomiska politiken, bland annat genom infiltration och hegemoni inom ekonomiämnet på universiteten. Sedan 1980-talet har alla partier gått högerut med avseende på den ekonomiska politiken.

Men marxisterna vann striden om kulturpolitiken. Bland annat genom infiltration och hegemoni inom humaniora och journalistkåren. Sedan 1980-talet har alla partier gått vänsterut med avseende på kulturella värderingar. Moderaterna är exempelvis inte ens ett konservativt parti ännu. Och alla partier är för normkritik och mångfald och nedrivna gränser.

Något som - tata! - passar väldigt bra ihop med nyliberalernas främsta mål som är avskaffade nationalstater och världsomfattande frihandel. Vänstern kan alltså betraktas som nyttiga idioter åt det internationella kapitalet. Inte så konstigt förresten eftersom nationalstaten är den enda entitet som kan konkurrera med de allra största kapitalägarna.

/Johan
Citera
2016-10-26, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohNils

Något som - tata! - passar väldigt bra ihop med nyliberalernas främsta mål som är avskaffade nationalstater och världsomfattande frihandel. Vänstern kan alltså betraktas som nyttiga idioter åt det internationella kapitalet. Inte så konstigt förresten eftersom nationalstaten är den enda entitet som kan konkurrera med de allra största kapitalägarna.

/Johan

Exakt! Men mycket klokare och snyggare formulerat, än vad jag själv skulle lyckats med.
Citera
2016-10-26, 13:51
Medlem
Carl Bildt är numer sverigest mest korrupta politiker, han säger vad som helst som får pengarna att rulla in.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in