2016-11-13, 23:36
Avslutad
Hon gör sannerligen skäl för sitt efternamn, hon fru Tysk. Här en artikel från 31 oktober i år:
http://www.salaallehanda.com/vastmanland/vasteras/fler-poliser-vittnar-om-pahopp-fran-polischef-lena-tysk-har-haft-en-klump-i-magen-nar-hon-dykt-upp

Nu vittnar flera andra poliser om Tysks hårdföra ledarstil. Hon ska under många år, i olika ledande roller, tryckt ner sina medarbetare, skällt ut dem inför andra och använt sig av förnedrande och personliga påhopp mot de som kritiserat henne.
- Jag har till exempel hört henne säga ”plats i korgen” till en kollega på ett möte, säger en polis som vill vara anonym.

För er som är insatta så är detta exakt vad den av vården klassade psykopaten Martin Jonsson också utsatte kvinnan han mördade för. Bl. a sade han till henne att hon skulle lägga sig i hundkorgen(hon hade hund och tvingades ligga i den hundkorgen).

Och rädslan för att drabbas av Tysks påstådda lynne märks i att ingen av poliserna som VLT har pratat med känner att de kan ställa upp med namn. Samtliga av dem berättar om hur hon behandlar kollegor på ett nervärderande sätt och att personer har fått byta jobb inom organisationen på grund av hennes ledarstil. En polis säger att man ”har haft en klump i magen” när hon varit i närheten.

---
... hennes ledarstil är direkt olämplig. Det har hänt att man går från ett möte och känner sig helt förödmjukad, säger en polis till VLT.
Varken Lena Tysk eller Carin Götblad vill f. ö kommentera.

Skrämmande nutid och framtid vi har i detta landet och hyllas skall dem som vågar gå emot detta nya samhället där psykopater både främjas och hyllas och premieras där de sitter på sina olika maktpositioner.
Senast redigerad av hee4r 2016-11-13 kl. 23:44. Anledning: tog bort ett ord som hamnat fel
Citera
2016-11-14, 06:53
Medlem
Paragraf tar upp händelsen också:
https://www.magasinetparagraf.se/nyheter/kronikor/48241-kommer-gotblad-att-klara-sig-aven-den-har-gangen/
Citera
2016-11-14, 21:32
Medlem
Kontokurts avatar
Som alltid, man flyttar mobboffret och skyddar mobbaren!?
Skulle mobbaren straffas så är det genom ett antal årslöner och ett fett pensionskonto.

Götblad har alltid klarat sig och kommer att göra det även denna gång.
Citera
2016-11-17, 18:00
Medlem
tzjs avatar
Hur går det med detta? Blev det någon erinran för fru Tysk? Kanske vore det bäst om hon blev ifråntagen polisbrickan?
Citera
2016-11-17, 22:57
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Hur går det med detta? Blev det någon erinran för fru Tysk? Kanske vore det bäst om hon blev ifråntagen polisbrickan?

Jo undrar detsamma. Är väl ganska givet att hon nu faktiskt tom erkänt och det finns vittnen. Borde vara som man säger slam dunk! Om nu inte detta beteende är accepterad inom just poliskåren dvs.
Citera
2016-12-29, 00:06
Medlem
D.B-Coopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj

Delgiven misstanke om brott idag enligt SVT Text. "Ofredande". Trodde att hota någon till livet var "olaga hot", men bättre än inget antar jag. Poliskarriären lär väl ha fått sig en törn om inte annat.
Citera
2016-12-29, 06:11
Medlem
sebnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
.
Så enkelt är det inte. För att det ska vara ifråga om olaga hot, måste även hotet, rent objektivt sett, vara tolkat som ett hot. Ungefär: "Om samma sak hade uttalats mot vem som helst i samma relation till gärningsmannen, hur hade denna tolkat det?"

Ta detta exempel: En chef säger till någon "Om du pratar med media kommer jag sparka dig". Objektivt sett förstår ju vem som helst att det handlar om avsked och inte att rent fysiskt misshandla någon med foten. Bara för att målsägaren råkar tolka det som fysisk misshandel gör det inte till olaga hot.

Men i det här fallet så är hotet objektivt att tolka som ett hot. MEN:

Dessutom måste hotet vara allvarligt menat, dvs att det ska vara underförstått att planerna kommer sättas i verket, eller i alla fall att det finns en reell risk för det.

Ett exempel: två CS-gamers som pratar IRL och säger att "om du inte köper en AWP åt mig nästa gång vi spelar så kommer jag döda dig". I det här fallet är hotet objektivt ett hot, och säg nu att målsägaren uppfattar det som ett reellt hot, men i det fallet är hotet uppenbart inte allvarligt menat, utan det är underförstått att det handlar om en TK i spelet.

-----

I det här fallet misstänker jag att man bedömt att "hotet" inte var allvarligt menat. Det är ju uppenbart att poliser inte skulle springa runt och döda varandra.
Citera
2016-12-29, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
,
I det här fallet misstänker jag att man bedömt att "hotet" inte var allvarligt menat. Det är ju uppenbart att poliser inte skulle springa runt och döda varandra.

Hur kan du säga så när poliserna är standardutrustade med olika vapen

Det är inte alls uppenbart - vi har haft flera poliser som har dödat folk o en del
har t o m dömts för detta - massmördaren polisen Tore Hedin - polisen i Huddinge
som mördade frun m fl m fl

I det här fallet fungerade uppenbarligen inte den ökända kårandan eftersom Tysk
gav sig på en av de egna - varför inte utvisa henne till Tyskland - hon passar ju
inte här - och det sjukaste är ju att hon jobbar kvar o lyfter sin feta lön fast hon
är en säkerhetsrisk för personalen

Några som jobbar runt henne - hur kaxig är hon nuförtiden
Citera
2016-12-29, 07:07
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deski
Hur kan du säga så när poliserna är standardutrustade med olika vapen

Det är inte alls uppenbart - vi har haft flera poliser som har dödat folk o en del
har t o m dömts för detta - massmördaren polisen Tore Hedin - polisen i Huddinge
som mördade frun m fl m fl

I det här fallet fungerade uppenbarligen inte den ökända kårandan eftersom Tysk
gav sig på en av de egna - varför inte utvisa henne till Tyskland - hon passar ju
inte här - och det sjukaste är ju att hon jobbar kvar o lyfter sin feta lön fast hon
är en säkerhetsrisk för personalen

Några som jobbar runt henne - hur kaxig är hon nuförtiden

Nja, jag uppfattar det mer som ett hot om att göra det besvärligt för någon, om man pratar med pressen bedöms man som "illojal" och att hon då typ hotar med att befordran och gynnsam karriärutveckling läggs på is. Eller att hon karriärmässigt hamnar i källaren. Vilket väl är en form av trakasserier såvitt det gäller något internt inom polisen och inte att polisen läckt uppgifter ur förundersökning med yppandeförbud eller så, men inte dödshot.
Citera
2016-12-29, 09:50
Medlem
sebnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deski
.
Självklart går de ju inte runt beväpnade inomhus utan de lägger av sig vapnen, om de inte jobbar kring arrestceller och sådant, då kan jag tänka mig att tjänstevapen i vissa fall används.

De har ju fack som de lägger av sig vapnen, och de i inre tjänst saknar ju tjänstevapen.
Citera
2016-12-29, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Självklart går de ju inte runt beväpnade inomhus utan de lägger av sig vapnen, om de inte jobbar kring arrestceller och sådant, då kan jag tänka mig att tjänstevapen i vissa fall används.

De har ju fack som de lägger av sig vapnen, och de i inre tjänst saknar ju tjänstevapen.

Men vem har påstått att hon hon skulle bli dödad på sekunden
Citera
2017-01-24, 20:19
Medlem
Citat:
Västmanlands polischef Lena Tysk åtalades på tisdagen för ofredande. Enligt åklagaren hotade Tysk att förstöra karriären för sin underlydande Agneta Kumlin, som kritiserat polisens omorganisation i media.

Citat:
Agneta Kumlin har i förhör berättat att hon tog så illa vid sig att hon direkt efteråt gick iväg och kräktes.

– Men varken hon eller jag har uppfattat att det rörde sig om ett dödshot, vilket gör att rubriceringen istället blir ofredande. Innebörden var att målsäganden skulle få problem i karriären, säger åklagaren.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/vastmanlands-polischef-lena-tysk-infor-ratta-for-ofredande/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in