Citat:
Ursprungligen postat av
RabarbFantast
Precis, det jag menade med att jag kunde relatera. Förstår vad du menar med "njut så länge du kan" men jag kan inte tänka så.. vill aldrig att det ska ske liksom, det som är "problemet". Vill inte se henne som något "tillfälligt".
Vill inte outa min ålder, men vi blev tillsammans när jag var 15. Har alltså varit ihop länge, man kan därför säga att vi "växt" som personer väldigt mycket ihop. Under den åldern sker mycket, och under den perioden var hon alltid med mig. Därför kan jag inte hantera tanken av att det kanske får ett slut.
Och ja jag vet, det är otroligt vanligt att det tar slut i ett förhållande när man är ung! Som sagt, må vara löjligt. Men jag kan inte hjälpa det.. ångesten är grov när jag tänker på det. "Det ska vara vi" liksom, låter förmodligen mer som en klängig tjej än en kille justnu

men så är det :/
Edit: Glömde tillägga detta, men vad gäller dethär med dina självmordstankar förstår jag helt hur du menar. Men jag tror inte du vill dö, som du sa det finns en gnista. Jag tycker det är otroligt betryggande att veta att om allt skiter sig överlag finns det en plan B. Tyvärr är denna planen otroligt smärtsam mot alla runtom en. Jag tror alltså att det är en betryggande tanke, men att gå från tanke till handling i det fallet är ett stort steg. Ta inte det steget.
Men det finns inga konkreta saker som tyder på att det skulle ta slut? Känner att vi glider in mot relationsakuten här nu haha. Och jag förstår precis din oro, jag hade samma. Men väldigt lite, tänkte någon gång eller två att liksom vad fan ska jag ta mig till om hon inte gillar mig längre? Om det tar slut? Man blir nästan förblindad när man är riktigt kär, att man tror på sin partner när denne säger saker som "Jag kan inte tänka mig ett liv utan dig" och blablabla. Fick flera gånger: "Tänk om du tappar känslorna, jag vet inte vad jag ska ta mig till". Din jävla hycklande slyna.
Självmordstankarna kom då det tog slut, då jag alltid haft en tattig syn på livet. Kände redan innan jag träffade mitt ex att livet bara var ett stort slöseri med tid. Sen träffade jag henne, och det vände 180. Jag älskade livet mer eller mindre, sen hade man ju några dagar då och då när ångesten kom tillbaka men för övrigt så var jag fruktansvärt glad. Jag fick en mening med livet igen, det jag alltid velat ha. Och när det sen tog slut så kan du säkert räkna ut själv hur det påverkade mig. Därefter tappade jag livslusten totalt, och varje dag har varit ett helvete. Då kändes liksom bara tanken av att ta livet av sig bra, att bara få ett slut på allt. Slippa allt jävla lidande, inget mer.
Sen som sagt så har jag aldrig klarat av att göra det, då jag tänker på min familj. Tanken av far och mors min när dom får beskedet, känns för jävligt om jag skulle utsätta dem för något sånt. Jag är ju en av deras meningar med livet, och att ta livet av sig själv och lämna dem och hela min familj med vänner och annat i ren misär hade jag aldrig kunnat göra. Så jag är liksom fast i skiten, vill inget mer än att dö men klarar inte av att göra det. Så nu ligger allt hopp på psykiatrin och mina antidepressiva som jag ännu inte fått, något jag fortfarande är skeptisk till. Men det är det sista jag kan göra, sen om det funkar får vi se.
Roligt det där med tjejer

Och om den hemska dagen kommer för dig också, börja lev efter samma motto som jag
Bitches ain't shit but hoes and tricks- Ghandi.