Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-23, 02:01
  #1
Medlem
Hur många namnunderskrifter krävs för att man skall kunna kräva en folkomröstning ??? Jag skulle vilja rösta om ifall vi ska stänga igen våran inkompetenta Riksdag, införlivas med Danmark (om de vill) och låta Danska regeringen ta över styret så att vi kan få ordning på landet igen...Tror ärligt att det skulle göra underverk för oss.
Citera
2016-10-23, 02:07
  #2
Medlem
Pfaltzs avatar
Jag skulle signera, fast jag skulle vilja ha finsk skolpolitik. Tror nog det stannar vid ett önsketänkande dessvärre. Danskarna har ingen anledning att byta ner sig.
Citera
2016-10-23, 02:11
  #3
Medlem
Denna TS är ett perfekt exempel på varför det finns åldersgräns på alkohol. Jösses...
Citera
2016-10-23, 02:46
  #4
Medlem
BernardLoutres avatar
Skulle vara önskvärt men kommer aldrig att ske.
Citera
2016-11-10, 08:49
  #5
Medlem
Vi som bor i de av Sverige ockuperade östdanska landskapen borde som ett första steg begära att få bli representerade i, och underställda det parlament vi rätteligen tillhör.
Citera
2016-11-10, 18:55
  #6
Medlem
Luzurs avatar
Danmark? varför inte Finland, vi har nog mera gemensamt med dom än dansken?
Citera
2016-11-10, 20:47
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzur
Danmark? varför inte Finland, vi har nog mera gemensamt med dom än dansken?

Det har jag full förståelse för att uppsvenskar tycker, men vi ockupationsområdena vill hem till vårt kulturella och nationella ursprung.
Citera
2016-11-23, 21:07
  #8
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzur
Danmark? varför inte Finland, vi har nog mera gemensamt med dom än dansken?

Finland skall ju vara en av våra landsdelar snarare än att vi skall lyda under dem.

Men nu har vi ingen nationellt medborgariniativ i Sverige.
Citera
2016-12-06, 08:32
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sehba106
Hur många namnunderskrifter krävs för att man skall kunna kräva en folkomröstning ??? Jag skulle vilja rösta om ifall vi ska stänga igen våran inkompetenta Riksdag, införlivas med Danmark (om de vill) och låta Danska regeringen ta över styret så att vi kan få ordning på landet igen...Tror ärligt att det skulle göra underverk för oss.

Vi sparkade inte ut dansken under Gustav Vasas ledning för att de ska ta över oss igen. Jag har en gammal klasskompis som är ihop med en danska och jag skäms vid tanken. Har släktingar som är norska medborgare och det är nästan än värre.

Hade varit bättre om Gustav X vunnit andra kriget mot danskarna och skickat alla danskar till Ingermanland som tanken var.

Finnarna kan ryssen få, bara vi får svenska områdena.

Nästan landsförräderi att tänka som du gör
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback