2016-10-22, 18:00
Medlem
Jimmy Åkesson v intervjuades i lördagsintervjun:

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...programid=3071

Diskussionsunderlag: Gjorde han bra ifrån sig?
Citera
2016-10-22, 19:27
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Det var bra att Jimmie Åkesson inte försökte försvara den antisemitiska riksdagsmotionen utan medgav att den måste ha haft antisemitiska avsikter. Jag hoppas att partiet i sin iver att framställa sig som mer rumsrena verkligen börjar att rensa bort antisemitismen i partiet, men det lär inte hända då den är essensen som partiet är sprunget ur tillsammans med övrig rasism.

Som vanligt försöker Jimmie Åkesson fjärma sig från sina riksdagsledamöter och partifunktionärer som gör bort sig en efter en, men vad är partiet om inte sina företrädare? Jag tycker att utfrågningen kunde ha varit lite tuffare i den frågan, men annars en rätt bra intervju som klargjorde att partiet är sig likt.
Citera
2016-10-22, 20:02
Medlem
longbow4ys avatar
Märklig intervju då den handlade om allt förutom Jimmie Åkesson eller SD:s politik.

Saarinen jobbade hårt för att inte ta upp en enda sakfråga. I det lyckades hon men resultatet var remarkabelt kontraproduktivt för varje tänkande lyssnare. Och det är väl just den gruppen som är målgruppen för denna typen av program.

Så Grattis Åkesson och SD.

Med sådana motståndare inom SR kommer ni utan problem bli största parti 2018.
Bara tacka och ta emot.

Undrar hur lång tid det tar innan SR/Saarinen fattar att de är nyttiga idioter?
Citera
2016-10-23, 08:52
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Jimmy Åkesson v intervjuades i lördagsintervjun:

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...programid=3071

Diskussionsunderlag: Gjorde han bra ifrån sig?
Det intressantaste var regeringsfrågan. Han gjorde klart - mer eller mindre - att SD kommer att stödja Anna "Fri Invandring" Batra, men flaggade samtidigt för att det inte är självklart att man stödjer en alliansbudget.

Ja på något sätt är det väl ett fall framåt; SD har ju aldrig försökt på allvar att utnyttja den maktställning som man faktiskt har, utan har hittills med mycket få undantag agerat passivt stödparti till alliansen - som ju ironisk nog är det mest invandrings och mångkulturvänliga blocket och när det gäller feminism/genus är det väl jämt skägg - saker som SD påstår sig ogilla!

vad borde SD göra om man på riktigt ville kunna få inflytande? Spela ut blocken mot varandra. Inte ta ställning för något av dem till de kommer till förhandlingsbordet. Men hittills har vi sett mycket lite av det från Åkesson - han är kanske nöjd med sin feta riksdagsmannalön.

Ego förstår dock inte varför någon skall rösta på ett parti som inte söker inflytande, men vi får se - kanske börjar Åkesson fatta lite grand, fast mycket långsamt...
Citera
2016-10-24, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Det intressantaste var regeringsfrågan. Han gjorde klart - mer eller mindre - att SD kommer att stödja Anna "Fri Invandring" Batra, men flaggade samtidigt för att det inte är självklart att man stödjer en alliansbudget.

Ja på något sätt är det väl ett fall framåt; SD har ju aldrig försökt på allvar att utnyttja den maktställning som man faktiskt har, utan har hittills med mycket få undantag agerat passivt stödparti till alliansen - som ju ironisk nog är det mest invandrings och mångkulturvänliga blocket och när det gäller feminism/genus är det väl jämt skägg - saker som SD påstår sig ogilla!

vad borde SD göra om man på riktigt ville kunna få inflytande? Spela ut blocken mot varandra. Inte ta ställning för något av dem till de kommer till förhandlingsbordet. Men hittills har vi sett mycket lite av det från Åkesson - han är kanske nöjd med sin feta riksdagsmannalön.

Ego förstår dock inte varför någon skall rösta på ett parti som inte söker inflytande, men vi får se - kanske börjar Åkesson fatta lite grand, fast mycket långsamt...
Jag citerar dig men har alls inget att invända mot det du skriver.

Två saker jag funderar på är

1) Hur tar väljarna emot löftet om att skapa ny oreda i riksdagen?

2) Är det säkert att (sd) kommer att förbättra sitt valresultat i nästa val (Åkesson verkar vara säker på detta men är det verkligen så? )
Citera
2016-10-24, 15:30
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Jag citerar dig men har alls inget att invända mot det du skriver.

Två saker jag funderar på är

1) Hur tar väljarna emot löftet om att skapa ny oreda i riksdagen?

2) Är det säkert att (sd) kommer att förbättra sitt valresultat i nästa val (Åkesson verkar vara säker på detta men är det verkligen så? )
Mmmm, men "ställa till oreda"? Själv tycker jag SD är ett patetiskt parti, men sett ur deras synvinkel, så borde de vara intresserade av politiskt inflytande, och det får man inte förrän andra partier förhandlar med dem. Och vägrar andra partier detta är det logiska svaret att inte stödja deras förslag när så är möjligt. Själv kan jag inte tänka mig att rösta på ett parti, som inte är intresserade av att få inflytande - och täcker andra som jag - ja då kanske SD inte går framåt nästa val!
Citera
2016-10-24, 15:42
Medlem
Svenska folket härdar ut med Mp i regeringen och en tafflig Stefan Löfvén som skär i Assistansstöd så Ms sjuk dam dör. Att SD skulle ses som en främmande fågel bland folk anser jag helt uteslutet. Åkesson är påläst och lättförstådd. och ingen köper längre löfvéns nazi-snack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in