• 1
  • 2
2016-10-21, 22:59
Medlem
Jag är nästan i en situation som dig fast tio år äldre. Däremot haft sex två gånger (första när jag var 22) och andra många år senare när jag var tvungen att betala för det. Inte heller varit arbetslös en längre tid men var det en kort period i din ålder.

Nu har jag varit deprimerad i några år och jag känner att tiden bara springer iväg och jag funderar på vad som är det bästa sättet att ta sitt liv.
Citera
2016-10-22, 01:44
Medlem
Inv4SDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldencandy1
Tack för uppmuntran!

Aa jag förstår att allting är upp till mig själv. Men mina stora osäkerhet sätter alltid stopp. Vågar knappt gå till gymmet för att jag skäms över mig själv.

Jag förstår det. Men du är itne ensam. många av oss har på olika sätt dålig självförtroende och självkänsla och till syvende och sist våra egna värsta fiender.

Det gäller:
1. Klart och tydligt fatta att ens tankar inte är ngn absolut sanning. De stämmer ej! varje gång du tänker ngt negativt om dig själv kom på dig då att det bara är BS!

2. Du behöver inget gym för att börja träna. Börja med att stå upp, flaxa med dina armer i 5 min och några armhävningar, benböj och sit ups på det. Lyssna på ngn skön dokumentär eller liknande på Youtube medans. Men sätt fart och gör det nu. Gör till vana att alltid motionera på detta sättet direkt när du vaknar, före frukost. Det kan ge dig den boost du behöver för dagen.

Det finns mkt att tänka på om man är i din sits men det viktigaste är att agera. Du är modig som söker råd, på sikt kommer du komma till freds med dig själv och dina tankar. Och när du väl legat med första bruden kommer du få självförtroende också. Det är bara ibörjan det är svårt sen hittar du dit sätt att agera.

Du har fått mga andra bra råd i tråden. Försök reflektera kring dom.

Lycka till!

MVH
Citera
2016-10-22, 01:45
Medlem
Inv4SDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uyomati
Jag är nästan i en situation som dig fast tio år äldre. Däremot haft sex två gånger (första när jag var 22) och andra många år senare när jag var tvungen att betala för det. Inte heller varit arbetslös en längre tid men var det en kort period i din ålder.

Nu har jag varit deprimerad i några år och jag känner att tiden bara springer iväg och jag funderar på vad som är det bästa sättet att ta sitt liv.

Snälla sluta, spara ihop lite deg. Åk till Thailand lev väl ett vintermörker och planera för hämta hem en fin thailändsk dam. Det finns alltid alternativ. Tänk utanför boxen.
Citera
2016-10-22, 01:49
Medlem
Samma här. Att jag aldrig kommer hitta den perfekta partnern då alla man gillar redan är upptagna. Och karriären i framtiden ska vi inte prata om det ser riktigt jävla mörkt ut
Citera
2016-10-22, 04:59
Medlem
borojs avatar
Jag går en utbildning sedan några år tillbaka, men i övrigt så är (och har vart de senaste 6-7 åren) min livssituation är ganska lik din. Samma ålder, kasst självförtroende, inget socialt nätverk o.s.v.

Tror det är väldigt viktigt att hålla sig sysselsatt. Om du inte har något nu så försök hoppa på en utbildning (beror såklart på hur din livssituation/ekonomi ser ut) eller skaffa ett jobb så snart som möjligt. Vet att det är lättare sagt än gjort, men ju längre man sitter hemma, desto svårare är det att ta sig ut och bryta mönstret.
Citera
2016-10-22, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inv4SD
Snälla sluta, spara ihop lite deg. Åk till Thailand lev väl ett vintermörker och planera för hämta hem en fin thailändsk dam. Det finns alltid alternativ. Tänk utanför boxen.
Hm ska verkligen import från Thailand vara den enda utvägen? Då hänger jag mig hellre.
Citera
2016-10-25, 22:23
Medlem
Goldencandy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redwoodmarin
De flesta vet inte vad de vill bli när de blir stora. Och det oavsett om de är 20, 40, eller 60.

Det är en massa skitprat att man ska utbilda sig o jobba bara med något man brinner för eller är intresserad av. Skitprat!

Man ska utbilda sig o jobba med sådant man klarar av och som är efterfrågat.

Sen ska man prova sig fram. Prova olika yrken.

Man kan normalt sett aldrig på förhand veta vilket yrke man passar inom eller är bra på, än mindre älskar att syssla med.

Och skulle man göra det så kommer det att förändras över tid. Människor förändras nämligen med åren. Sånt man gillar vid 21 kan man avsky när man är 31, men sedan återigen uposkatta vid 41.

Det är väldigt sant det du skriver. Får försöka lägga åt sidan paniken när det gäller framtida jobbsituationen och kanske satsa på nuet?
Citera
2016-10-25, 22:27
Medlem
Goldencandy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uyomati

Du borde verkligen också ta till dig av tipsen som jag har fått i tråden här. Många inlägg fick mig faktiskt också på andra tankar.

Det sistnämnda skrämmer mig en del, för så ska du inte tänka. Även om det är tufft nu så kommer det bli bättre. Vet exakt hur svårt det är att tänka så men du kommer nog tacka dig själv i framtiden då.
Citera
2016-10-25, 22:29
Medlem
Goldencandy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inv4SD
Jag förstår det. Men du är itne ensam. många av oss har på olika sätt dålig självförtroende och självkänsla och till syvende och sist våra egna värsta fiender.

Det gäller:
1. Klart och tydligt fatta att ens tankar inte är ngn absolut sanning. De stämmer ej! varje gång du tänker ngt negativt om dig själv kom på dig då att det bara är BS!

2. Du behöver inget gym för att börja träna. Börja med att stå upp, flaxa med dina armer i 5 min och några armhävningar, benböj och sit ups på det. Lyssna på ngn skön dokumentär eller liknande på Youtube medans. Men sätt fart och gör det nu. Gör till vana att alltid motionera på detta sättet direkt när du vaknar, före frukost. Det kan ge dig den boost du behöver för dagen.

Det finns mkt att tänka på om man är i din sits men det viktigaste är att agera. Du är modig som söker råd, på sikt kommer du komma till freds med dig själv och dina tankar. Och när du väl legat med första bruden kommer du få självförtroende också. Det är bara ibörjan det är svårt sen hittar du dit sätt att agera.

Du har fått mga andra bra råd i tråden. Försök reflektera kring dom.

Lycka till!

MVH

Tack så mycket för tipsen. Uppskattas verkligen!
Citera
2016-10-26, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldencandy1
Du borde verkligen också ta till dig av tipsen som jag har fått i tråden här. Många inlägg fick mig faktiskt också på andra tankar.

Det sistnämnda skrämmer mig en del, för så ska du inte tänka. Även om det är tufft nu så kommer det bli bättre. Vet exakt hur svårt det är att tänka så men du kommer nog tacka dig själv i framtiden då.
Jo jag har också läst lite, och alla dom trådar jag skapat.

Jag vet att jag inte ska tänka så, men dom kommer av sig självt. Nu är jag inte orolig att jag faktiskt ska göra något imorgon men om några år kanske jag gör det. För jag ser verkligen ingen ljusning i mitt liv, ingenting som tyder på att det kommer att bli bättre. Om jag gjorde något dumt idag, vad spelar det för roll om jag får sitta i fängelse sedan? Jag ser ingen mening med något alls.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in