Citat:
Ursprungligen postat av
Goldencandy1
Tack för uppmuntran!
Aa jag förstår att allting är upp till mig själv. Men mina stora osäkerhet sätter alltid stopp. Vågar knappt gå till gymmet för att jag skäms över mig själv.
Jag förstår det. Men du är itne ensam. många av oss har på olika sätt dålig självförtroende och självkänsla och till syvende och sist våra egna värsta fiender.
Det gäller:
1. Klart och tydligt fatta att ens tankar inte är ngn absolut sanning. De stämmer ej! varje gång du tänker ngt negativt om dig själv kom på dig då att det bara är BS!
2. Du behöver inget gym för att börja träna. Börja med att stå upp, flaxa med dina armer i 5 min och några armhävningar, benböj och sit ups på det. Lyssna på ngn skön dokumentär eller liknande på Youtube medans. Men sätt fart och gör det nu. Gör till vana att alltid motionera på detta sättet direkt när du vaknar, före frukost. Det kan ge dig den boost du behöver för dagen.
Det finns mkt att tänka på om man är i din sits men det viktigaste är att agera. Du är modig som söker råd, på sikt kommer du komma till freds med dig själv och dina tankar. Och när du väl legat med första bruden kommer du få självförtroende också. Det är bara ibörjan det är svårt sen hittar du dit sätt att agera.
Du har fått mga andra bra råd i tråden. Försök reflektera kring dom.
Lycka till!
MVH