2016-10-23, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseDiesel
Eller hur! Någon måste ju veta mer?! När det handlade om föreståndarinnan Möller så blev det en jävla fart på tråden. Nu har vi ingen film att hetsa upp oss över men det är en smaskig historia ändå. I media är det nästan helt tyst.
När det rör sig om en pojke under 18 år som är i beroendeställning, är det sexuellt utnyttjande då? Eller är det bara frågan om dåligt omdömme och smak?
Tjänstefel ! att utnyttja någon i beroende ställning, för eget syfte.
Omdömeslöst, också. Tyder på att man saknar utbildning, och självklart saknas omdöme.
När det gäller Arboga-dottern, så var det ett stort varningstecken, hennes tjing med småpojkarna ,
något var fel i hennes uppträdande.
Oroväckande att flertalet av flashback skribenterna tycktes tro att det var ok att ha sex med sina klinter på fritiden. En socialarbetare ska aldrig inlåta sig i sex-aktiviteter med klienter.
. Hon hade utbildning, ålder och erfarenhet, men saknade det etiska tänkandet.
Ovanligt tyst, vem detta nu gäller. Varför?
Citera
2016-10-23, 14:36
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Tjänstefel ! att utnyttja någon i beroende ställning, för eget syfte.
Omdömeslöst, också. Tyder på att man saknar utbildning, och självklart saknas omdöme.
När det gäller Arboga-dottern, så var det ett stort varningstecken, hennes tjing med småpojkarna ,
något var fel i hennes uppträdande.
Oroväckande att flertalet av flashback skribenterna tycktes tro att det var ok att ha sex med sina klinter på fritiden. En socialarbetare ska aldrig inlåta sig i sex-aktiviteter med klienter.
. Hon hade utbildning, ålder och erfarenhet, men saknade det etiska tänkandet.
Ovanligt tyst, vem detta nu gäller. Varför?

Problemet var att hennes flyktingboende hade tvingats stänga ner efter inspektion - det saknade tillstånd.
De numera före detta klienterna hade flyttat och var de fakto inte hennes klienter längre.
Det var iallafall vad som uppgavs gälla för den tidpunkt när filmen spelades in.

Sedan kan man naturligtvis ha åsikter om lämpligheten att ha en trekant med ex-klienterna. Men alla inblandade var vuxna och ev mentalt tvång eller beroendeställning är svår att bevisa.
Citera
2016-10-23, 14:42
Bannlyst
Citat:
Har hänt nu igen! vad är det för fel på folk. Är det en vuxen-över 20 år, så blir man förbannad.
Varför anställer man "vem som helst". Tänker att den som anställer saknar omdöme.
Anställ 50 + åriga kärringar, som jobbat på behandlingshem tidigare, så slipper man problemet.
Inbillar mig att unga arbetslösa går först vid sådana tjänstetillsättningar, vilket är helt sjukt.

En ung anställd tjej, blev mördad, också , det är inte bra att ha så färska ungdomar på ett flyktingboende.
Fattar inte hur man tänker.
Tror att risken är större att en anställd 50+ böjar någon romantiskt historia är större än en ung person jag menar inte alla som dras till Hazara "pojkar"från Afghanistan
Citera
2016-10-23, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sehba106
Tror på följande: batik-häxa knullar en ensamkommande som ser ut som 35 men som är 14 i pappren på asyl-ansökan...Batik-häxan riskerar våldtäkts-dom för sex med underårig (som ALLA vet är överårig)--- Sverige anno år 2016.
Självklart får du tro så.
Men faktum är att det stora flertalet av de ensamkommande pojkarna faktiskt har uppgivit sin riktiga ålder. Det finns undantag, visst.
Nu har man börjat med åldersbestämmande undersökningar.
Ålder-fysisk-utveckling är väldigt svårbedömt.
Det kan faktiskt bli fel, skelett, tänder osv utvecklas så olika hos olika individer.
Finns en sjuksköterska här i tråden som kan förklara lite bättre.
Citera
2016-10-23, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samirzulfan
Tror att risken är större att en anställd 50+ böjar någon romantiskt historia är större än en ung person jag menar inte alla som dras till Hazara "pojkar"från Afghanistan
Det är rätt, det är inte åldern i sig som stoppar behandlaren att starta passion.
Jag skrev 50 plus och erfarna behandlare från behandlingshem, dvs med lång erfarenheter att arbeta med klienter.
Har man riktigt lång erfarenhet, så är nog risken minimal att man går in i passions-relation med en nyanländ yngling. Men visst allt kan hända.
Citera
2016-10-23, 21:31
Medlem
makrillitomatsass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseDiesel
När dom skriver "den anställde" och "personen" så känns det väldigt anonymt på något sätt. I fallet med Möller så var man noga med att ange att det rörde sig om en kvinna. Men vi får väl se.

Håller med, formuleringen känns krystad. Man har ansträngt sig för att undvika personligt pronomen. Min omedelbara instinkt säger att det rör sig om en batiksodomit den här gången, men vi får som sagt se.
Citera
2016-10-23, 21:41
Medlem
makrillitomatsass avatar
Citat:
Självklart får du tro så.
Men faktum är att det stora flertalet av de ensamkommande pojkarna faktiskt har uppgivit sin riktiga ålder. Det finns undantag, visst.
Nu har man börjat med åldersbestämmande undersökningar.
Ålder-fysisk-utveckling är väldigt svårbedömt.
Det kan faktiskt bli fel, skelett, tänder osv utvecklas så olika hos olika individer.
Finns en sjuksköterska här i tråden som kan förklara lite bättre.

Du har inget som helst belägg för det påståendet.
Citera
2016-10-24, 12:17
Medlem
Citat:
Har hänt nu igen! vad är det för fel på folk. Är det en vuxen-över 20 år, så blir man förbannad.
Varför anställer man "vem som helst". Tänker att den som anställer saknar omdöme.
Anställ 50 + åriga kärringar, som jobbat på behandlingshem tidigare, så slipper man problemet.
Inbillar mig att unga arbetslösa går först vid sådana tjänstetillsättningar, vilket är helt sjukt.

En ung anställd tjej, blev mördad, också , det är inte bra att ha så färska ungdomar på ett flyktingboende.
Fattar inte hur man tänker.

Det är för att dessa boenden oftast hamnar i desperata kommuner som ser det som en chans att vända en negativ befolkningstrend.

Men problemet som uppstår är att det är ytterst svårt att rekrytera kompetent personal till utflyttningsorter. Så i slutändan så blir man tvungen plockar in lite vem som helst. D.v.s. dom som sökt jobbet för att de antingen tvingats av AF eller som bara skickat ansökan för att kunna fylla ut månadens aktivitetsrapport. Och då är det inte sällan yngre tjejer som knappt fyllt 20.

Och ja det slutar nästan alltid med en hel del problem eller rent utav i katastrof.
Citera
2016-10-24, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makrillitomatsas
Du har inget som helst belägg för det påståendet.
jodå- jag har belägg för det- annars skulle jag väl inte uttryckt mig så.
jag har insyn.
Citera
2016-10-24, 20:19
Medlem
makrillitomatsass avatar
Citat:
jodå- jag har belägg för det- annars skulle jag väl inte uttryckt mig så.
jag har insyn.

Nej, du har inga som helst belägg för att påstå att uppgiven ålder oftast överensstämmer med faktisk ålder om giltiga identifikationspapper saknas.
Citera
2016-10-25, 15:19
Medlem
Åh vad jag skulle veta vilket boende det rör sig om..
Jag har mina aningar
Citera
2016-10-25, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makrillitomatsas
Nej, du har inga som helst belägg för att påstå att uppgiven ålder oftast överensstämmer med faktisk ålder om giltiga identifikationspapper saknas.
Sså Så - vi får höra talas om de personer som bluffar om åldern, för de finns- jag har aldrig förnekat.
Men det stora flertalet uppger sin faktiska levnadsålder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in