Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-10-20, 22:19
  #1
Medlem
NurseDiesels avatar
Formuleringarna i artikeln får mig att tro att den anställde är en man...

"En anställd på ett boende för ensamkommande flyktingungdomar i Dalarna ska ha inlett ett förhållande med en omyndig tonårspojke. Personen är nu förbjuden att komma tillbaka till boendet.
I slutet av september uppdagades det – enligt en lex Sarah-anmälan till IVO, Inspektionen för vård och omsorg – att en anställd på ett privatdrivet boende för ensamkommande flyktingungdomar i Dalarna hade inlett ett förhållande med en av de boende."

http://www.dt.se/dalarna/anstalld-pa...ed-tonarspojke
Citera
2016-10-20, 22:52
  #2
Medlem
NurseDiesels avatar
Omni.se skriver:
"Ledningen på boendet fick veta om förhållandet i slutet av september. Samma dag stängdes den anställda av. Personen valde att säga upp sig efter att ha hotats av avsked.
– Detta påverkar den boendes psykiska hälsa då han anser att det är hans fel att detta har inträffat, skriver föreståndaren för hemmet i anmälan till Inspektionen för vård och omsorg."
Citera
2016-10-20, 23:09
  #3
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseDiesel
Formuleringarna i artikeln får mig att tro att den anställde är en man...

"En anställd på ett boende för ensamkommande flyktingungdomar i Dalarna ska ha inlett ett förhållande med en omyndig tonårspojke. Personen är nu förbjuden att komma tillbaka till boendet.
I slutet av september uppdagades det – enligt en lex Sarah-anmälan till IVO, Inspektionen för vård och omsorg – att en anställd på ett privatdrivet boende för ensamkommande flyktingungdomar i Dalarna hade inlett ett förhållande med en av de boende."


http://www.dt.se/dalarna/anstalld-pa...ed-tonarspojke


Är det denna formulering som får dig att misstänka en man?
Då ser inte jag att det skulle vara någon av ett visst kön.
Citera
2016-10-20, 23:26
  #4
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psflax
Är det denna formulering som får dig att misstänka en man?
Då ser inte jag att det skulle vara någon av ett visst kön.
Nä precis, det är helt obegripligt hur man kan tro sig kunna utläsa något om den anställdas kön av det där. Jag kollade artikeln med och där stod inte heller några ytterligare sådana ledtrådar.
Citera
2016-10-20, 23:27
  #5
Medlem
NurseDiesels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psflax
Är det denna formulering som får dig att misstänka en man?
Då ser inte jag att det skulle vara någon av ett visst kön.

När dom skriver "den anställde" och "personen" så känns det väldigt anonymt på något sätt. I fallet med Möller så var man noga med att ange att det rörde sig om en kvinna. Men vi får väl se.
Citera
2016-10-20, 23:37
  #6
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseDiesel
När dom skriver "den anställde" och "personen" så känns det väldigt anonymt på något sätt. I fallet med Möller så var man noga med att ange att det rörde sig om en kvinna. Men vi får väl se.
I den första artikeln står det t o m "det anställde" så jag anar snarare fumliga fingrar vid tangentbordet än en antydan om kön. Det slarvas dessutom en hel del med maskulin och feminin ändelse (-e eller -a) så det är inte att lita på om man enbart har det att gå på även om det borde vara en ledtråd.
Citera
2016-10-22, 16:09
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
I den första artikeln står det t o m "det anställde" så jag anar snarare fumliga fingrar vid tangentbordet än en antydan om kön. Det slarvas dessutom en hel del med maskulin och feminin ändelse (-e eller -a) så det är inte att lita på om man enbart har det att gå på även om det borde vara en ledtråd.
Har hänt nu igen! vad är det för fel på folk. Är det en vuxen-över 20 år, så blir man förbannad.
Varför anställer man "vem som helst". Tänker att den som anställer saknar omdöme.
Anställ 50 + åriga kärringar, som jobbat på behandlingshem tidigare, så slipper man problemet.
Inbillar mig att unga arbetslösa går först vid sådana tjänstetillsättningar, vilket är helt sjukt.

En ung anställd tjej, blev mördad, också , det är inte bra att ha så färska ungdomar på ett flyktingboende.
Fattar inte hur man tänker.
Citera
2016-10-22, 16:17
  #8
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Har hänt nu igen! vad är det för fel på folk. Är det en vuxen-över 20 år, så blir man förbannad.
Varför anställer man "vem som helst". Tänker att den som anställer saknar omdöme.
Anställ 50 + åriga kärringar, som jobbat på behandlingshem tidigare, så slipper man problemet.
Inbillar mig att unga arbetslösa går först vid sådana tjänstetillsättningar, vilket är helt sjukt.

En ung anställd tjej, blev mördad, också , det är inte bra att ha så färska ungdomar på ett flyktingboende.
Fattar inte hur man tänker.

Det är ju - nästan- som den 41-åriga Arbogadottern. Där spelades det ju in en film när hon hade sex med två flyktingpojkar samtidigt o sedan blev hon sambo med en tredje som var 18-år. Det sitter nog tyvärr inte i åldern utan i omdömet hos de anställda.
Tror också att det i det här fallet är en anställd man och en flyktingpojke.
Citera
2016-10-23, 00:31
  #9
Medlem
NurseDiesels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Det är ju - nästan- som den 41-åriga Arbogadottern. Där spelades det ju in en film när hon hade sex med två flyktingpojkar samtidigt o sedan blev hon sambou med en tredje som var 18-år. Det sitter nog tyvärr inte i åldern utan i omdömet hos de anställda.
Tror också att det i det här fallet är en anställd man och en flyktingpojke.

Eller hur! Någon måste ju veta mer?! När det handlade om föreståndarinnan Möller så blev det en jävla fart på tråden. Nu har vi ingen film att hetsa upp oss över men det är en smaskig historia ändå. I media är det nästan helt tyst.
När det rör sig om en pojke under 18 år som är i beroendeställning, är det sexuellt utnyttjande då? Eller är det bara frågan om dåligt omdömme och smak?
__________________
Senast redigerad av NurseDiesel 2016-10-23 kl. 00:33.
Citera
2016-10-23, 01:18
  #10
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Det är ju - nästan- som den 41-åriga Arbogadottern. Där spelades det ju in en film när hon hade sex med två flyktingpojkar samtidigt o sedan blev hon sambo med en tredje som var 18-år. Det sitter nog tyvärr inte i åldern utan i omdömet hos de anställda.
Tror också att det i det här fallet är en anställd man och en flyktingpojke.
Grundar även din tro på en manlig anställd på ett e på slutet av ord som i "den anställde" eller har du något lite mer substantiellt att gå på? Önsketänkande?
Citera
2016-10-23, 01:33
  #11
Medlem
Tror på följande: batik-häxa knullar en ensamkommande som ser ut som 35 men som är 14 i pappren på asyl-ansökan...Batik-häxan riskerar våldtäkts-dom för sex med underårig (som ALLA vet är överårig)--- Sverige anno år 2016.
Citera
2016-10-23, 13:14
  #12
Medlem
TubbyTommys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Det är ju - nästan- som den 41-åriga Arbogadottern. Där spelades det ju in en film när hon hade sex med två flyktingpojkar samtidigt o sedan blev hon sambo med en tredje som var 18-år. Det sitter nog tyvärr inte i åldern utan i omdömet hos de anställda.
Tror också att det i det här fallet är en anställd man och en flyktingpojke.

Affirmativt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback