Citat:
Ursprungligen postat av
brugis11
Hej. Behöver hjälp att reda ut om jag har ångerrätt på telefonabonnemanget jag tecknade i en Media Markt butik för ett par dagar sedan.
Jag är för tillfället kund hos Tele2. Går in på Media Markt för att köpa en ny telefon men lägga upp betalningen hos Tele2. Slutar med att jag tecknar nytt abonnemang + telefon hos Telenor och begär nummerflytt och att abonnemanget avslutas från mitt nuvarande Tele2 nummer. Kommer hem och läser igenom papperna och inser att Telenor abonnemanget jag tecknat inte va mer fördelaktigt än Tele2 abonnemanget (vad hade jag väntat mig egentligen...)
Nu vill jag säga upp Telenor abonnemanget, men endast abonnemanget, alltså ha kvar avbetalningen på den nya telefonen hos Telenor och gå tillbaka till Tele2. Har försökt läsa igenom konsumentköps lagen och allt vad det heter men blir inte klok på vad som gäller. Har heller inte möjlighet att åka tillbaka till Media Markt butiken på ett par dagar pga. jobb.
Någon som varit med om liknande eller har bra koll på alla lagar som kan hjälpa mig?
Tack på förhand.
Oooh jajaj. Tele2 har 30 dagars öppet köp, men det kanske du redan visste. Känns som telenor borde ha något liknande, i alla fall en kortare ånger period. Ring till kuse på en gång. Mycket bättre än att sitta och hitta eventuell fel info.
Om du ringer in till tele2 kundservice annars, väljer valet för att köpa grejer, kommer du till dom bästa säljarna. Dom kan fixa riktigt bra deals bara för att få över dig. Ring in och låtsas vara riktigt osäker på hur du ska göra. Säg att du har hört att telenor ska vara asbra osv. Dom kommer ge dig erbjudanden för att flytta över numret. Kan lösa det mesta bara för att få sitt sälj. Väl värt ett försök!
// Från en arbetsskadad kundservicemedarbetare på tele2. Lycka till!