2016-12-21, 08:35
Medlem
cheshires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Min "riktiga" förklaring är att de försöker vara lite snuskigt roliga.. Hur man kan se några pedofila kopplingar i detta får du gärna förklara.
Jag tror du missar att se helheten och jag saknar lite av en röd tråd i ditt resonemang.

Med tanke på Urban Dictionary, tycker du att "A usually very cute and cuddly male or female who is easy to gain sexual relations with" skulle kunna vara en passande beskrivning av en "cumpanda"?

Jag är tyvärr inne på det spåret då jag tycker det skulle kunna passa rätt bra med tanke på alla småttingar som försvinner varje år ifrån Virginia, vilket som sagt är en av de två delstaterna Washington DC gränsar till.

Vad tror du om det?
Senast redigerad av cheshire 2016-12-21 kl. 09:00.
Citera
2016-12-21, 09:36
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheshire
Jag tror du missar att se helheten och jag saknar lite av en röd tråd i ditt resonemang.

Med tanke på Urban Dictionary, tycker du att "A usually very cute and cuddly male or female who is easy to gain sexual relations with" skulle kunna vara en passande beskrivning av en "cumpanda"?

Jag är tyvärr inne på det spåret då jag tycker det skulle kunna passa rätt bra med tanke på alla småttingar som försvinner varje år ifrån Virginia, vilket som sagt är en av de två delstaterna Washington DC gränsar till.

Vad tror du om det?

Först klipper du bort halva citaten, nu sitter du istället och lägger in egna ord mitt i citaten - varför är du så oärlig i din debatteknik? Det står ingen "male or female" i det där citatet på urbandictionary - duger inte verkligheten som den är?

Angående "alla småttingar som försvinner varje år från Virginia" så är det givetvis också extremt vinklat - som så ofta när konspirationstroende gör youtubevideos... För det första är dessa "småttingar" upp till 20 år gamla i USA när de rapporteras som missing children.
Anledningen till att siffrorna stiger de senaste månaderna är att den absoluta majoriteten av alla försvunna barn helt enkelt har rymt hemifrån och kommer tillbaks efter några veckor. De nyaste siffrorna blir alltså extremt höga tills barnen återvänt hem..

Orsaksstatistiken för försvunna barn (upp t.o.m. 20 år alltså) lyder:
86 percent endangered runaways*.
10 percent family abductions.
2 percent lost, injured or otherwise missing children.
1 percent nonfamily abductions.
1 percent critically missing young adults, ages 18 to 20.

Endangered här betyder missbruk, social misär, misshandel, psykisk sjukdom, brottslighet etc, 74 % av de som rymt var redan omhändertagna av sociala myndigheter när de rymde.

Om du ska påstå att det handlar om sexuellt utnyttjade småbarn får du allt ta fram lite bättre underlag för dina påståenden.
Citera
2016-12-21, 09:55
Medlem
cheshires avatar
Citat:
Läs artiklarna istället så slipper du framstå som en idiot.

Här är nånting som jag inte riktigt heller får ihop. Fred Burton på Stratfor, du vet dom som bara hade EN pizzaslice kvar och ville se hur tunt den skulle skäras för att räcka till alla, skrev ju i mailet och undrade om de skulle "använda samma kanaler igen". Vad tror du han kan ha menat med det?

OM det var så att de faktiskt lät flyga in en kock för en dryg halv miljon kr för att laga till pizza och varmkorv till Obama, tror du då han kan ha menat att de skulle använda sig av samma kock igen till deras "Chicago Hot Dog Friday"?

OM så var fallet, varför skriver man inte rätt och slätt att det skall vara samma kock? Nä, det där får jag inte ihop. Någon som har en susning?
Senast redigerad av cheshire 2016-12-21 kl. 10:22.
Citera
2016-12-21, 10:40
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Här är nånting som jag inte riktigt heller får ihop. Fred Burton på Stratfor, du vet dom som bara hade EN pizzaslice kvar och ville se hur tunt den skulle skäras för att räcka till alla, skrev ju i mailet och undrade om de skulle "använda samma kanaler igen". Vad tror du han kan ha menat med det?

OM det var så att de faktiskt lät flyga in en kock för en dryg halv miljon kr för att laga till pizza och varmkorv till Obama, tror du då han kan ha menat att de skulle använda sig av samma kock igen till deras "Chicago Hot Dog Friday"?

OM så var fallet, varför skriver man inte rätt och slätt att det skall vara samma kock? Nä, det där får jag inte ihop. Någon som har en susning?

Nej det tror jag inte - jag tror han ironiserade över kostnaderna och överdådet. En Chicago Hot Dog är en vanlig korv med lite speciella tillbehör http://allrecipes.com/recipe/134483/chicago-style-hot-dog/. Kocken som flögs in till Vita Huset var dessutom pizzakock så det verkar inte så logiskt att han skulle gjort korv - de har dock hyrt in många andra kändiskockar för att t.ex. grilla när det varit dags för barbecue: http://www.hearthandhome.com/magazine/2015-10-13/bbq_at_the_white_house.html

Det finns dock en förklaring till det också - all mat som äts i Vita Huset ska tillagas och kontrollera på plats för att undvika att någon förgiftar presidenten..
Citera
2016-12-21, 10:47
Medlem
AmericanHistoryXLs avatar
Citat:

Jag fattar verkligen inte hur man lägger ihop detta till att man pratar om pedofiler/knulla barn/osv?

Du tycker mejlet är konstigt skrivet, men steget till att pussla ihop det till att knulla barn är ju helt sjukt långsökt?

Citat:
...assume we are using the same channels?
När man pysslar med utlägg och annat så lär man sig till slut hur man trixar till attesteringar. Jag tolkar det som att de känner till ett "kryphål" så att de kan attestera utläggen med mat + alkohol osv rätt enkelt utan massa frågor från deras revisorer.
Citera
2016-12-21, 11:32
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ohmydeargod!
Det är bara du, cheshire, som kan få för dig att citera något fullt normalt med baktanken att det är något skumt.

Tips från coachen; Stratfor mailen är uttömda och utdömda. Spar din tid o slå in några klappar istället.
Citera
2016-12-21, 12:35
Medlem
cheshires avatar
Citat:
Märk väl att Pizzagate är vad Pizzagate är tills Pizzagate har blivit fullständigt utrett. Att "debunka" Pizzagate med det ena argumentet dummare än det andra är att säga att det material som hittills dykt upp inte är värt att utredas närmare.

Det finns med andra ord inga vettiga motargument utan endast bortförklaringar som att Pizzagate skulle vara "fake news". Bilderna, mailen och donationerna finns där oavsett dess anledning och innebörd.

Sedan så var det det här fotot också som jag inte blir riktigt klok på med grabben som sitter på huk tillsammans med vad som ser ut att vara ett hagelgevär och ett gäng döda fåglar.

werkinonmahnightcheese har taggat fotot #thephotothatwouldbeonthenews och hotsaucegalore svarar/taggar med #murderinyoureyes

Finns det någon flashbackdetektiv kvar här som kan tänkas ha en rimlig förklaring till vad detta kan betyda?

Kan det vara som så att werkinonmahnightcheese har lagt upp ett foto av sig själv? Om så är fallet varför skulle han då tagga det med #thephotothatwouldbeonthenews?

Kan det vara som så att han har gjort något hemskt och misstänker att det är detta fotot som skulle dyka upp på nyheterna om han skulle bli påkommen?

Fotot ser ju ut att ha några år på nacken men inlägget på instagram bör inte vara mycket äldre än något år, vilket gör det hyfsat aktuellt. Något jag också undrar över är om detta och detta kan vara samma person, dvs. också han själv?

Upplysningsvis är werkinonmahnightcheese en av James Alefantis, aka. jimmycomet's (fd.) vänner på instagram.

Jag vet inte hur det är med er men jag blir allt lite orolig här.
Citera
2016-12-21, 14:19
Medlem
Citat:

Jag vet inte hur det är med er men jag blir allt lite orolig här.

På grund av en hashtag?
Citera
2016-12-21, 21:34
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Vad dig behagar så har jag inte påstått någonting alls.
Det enda jag gjorde var att posta en intervju/statement från en överlevare från trafficking/pedofili,

En överlevare berättar

Och som brukligt möts man av en shitstorm.

Att "eliten" sysslar med trafficking och att EN valuta är just barn i allt detta är en generell bild som målas upp i allt som framkommit. Att be mig silverskeds-länka något specifikt (om det är det du frågar efter?) Som "bevisar" detta blir bara konstigt.
Som jag sa, den GENERELLA uppfattningen om pizzagate/blottläggningen av "eliten" är just det just nu. Generell.
Det är inga foliehattar längre, det är en majoritet av befolkningen. Deal with it.
Problemet är ju att du ofta postar länkar om sånt som helt saknar anknytning till pizzagate.
På flashback.org ska man hålla sig till topic annars funkar inte det gamla och beprövade debattsättet.

Men julen kommer tidigt i år. Alla ni pizzagate-besatta ska få en bra "kran" - voat.co som tog över efter reddit.
https://voat.co/v/pizzagat

Diskutera t ex vad det är för betalningar som går mellan Alefantis och hans små vänner.
DISCOVERY: Jimmy comet and friends are using mobile payment app to send money to each other. NOT PRIVATE Payments mention pizza and other code.
http://m.imgur.com/a/Rsv5p

Här har jag en goding för cheshire, eyecreate, realeyesrealise och allt vad ni heter
"EVERYTHING is linked to Pizzagate"
https://voat.co/v/pizzagate/1507990
Citera
2016-12-21, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
"Eliten" eller vad du vill kalla dem sysslar med pedofili, trafficking, mord och avskyvärda ting i gemene människas ögon. Så är det, oavsett om vi snackar CPP, Washington, London eller rosenbad.
Detta krävs det inga silverfats-länkar för att förstå, de flesta förstår det ändå.

Hur vet du att de sysslar med pedofili? Och vilka är de flesta som förstår detta?

Jag har grottat ner mig ordentligt i det här, men ser bara massa troll som pusslar ihop helt ologiska saker med varandra och får det till pedofili.
Citera
2016-12-21, 22:49
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Problemet är ju att du ofta postar länkar om sånt som helt saknar anknytning till pizzagate.
På flashback.org ska man hålla sig till topic annars funkar inte det gamla och beprövade debattsättet.

Men julen kommer tidigt i år. Alla ni pizzagate-besatta ska få en bra "kran" - voat.co som tog över efter reddit.
https://voat.co/v/pizzagate/

Diskutera t ex vad det är för betalningar som går mellan Alefantis och hans små vänner.
DISCOVERY: Jimmy comet and friends are using mobile payment app to send money to each other. NOT PRIVATE Payments mention pizza and other code.
http://m.imgur.com/a/Rsv5p

Här har jag en goding för cheshire, eyecreate, realeyesrealise och allt vad ni heter
"EVERYTHING is linked to Pizzagate"
https://voat.co/v/pizzagate/1507990
Rättelse:
https://voat.co/v/pizzagate/
Citera
2016-12-21, 23:01
Medlem
Klartos avatar
Citat:
Först klipper du bort halva citaten, nu sitter du istället och lägger in egna ord mitt i citaten - varför är du så oärlig i din debatteknik? Det står ingen "male or female" i det där citatet på urbandictionary - duger inte verkligheten som den är?

Angående "alla småttingar som försvinner varje år från Virginia" så är det givetvis också extremt vinklat - som så ofta när konspirationstroende gör youtubevideos... För det första är dessa "småttingar" upp till 20 år gamla i USA när de rapporteras som missing children.
Anledningen till att siffrorna stiger de senaste månaderna är att den absoluta majoriteten av alla försvunna barn helt enkelt har rymt hemifrån och kommer tillbaks efter några veckor. De nyaste siffrorna blir alltså extremt höga tills barnen återvänt hem..

Orsaksstatistiken för försvunna barn (upp t.o.m. 20 år alltså) lyder:
86 percent endangered runaways*.
10 percent family abductions.
2 percent lost, injured or otherwise missing children.
1 percent nonfamily abductions.
1 percent critically missing young adults, ages 18 to 20.

Endangered här betyder missbruk, social misär, misshandel, psykisk sjukdom, brottslighet etc, 74 % av de som rymt var redan omhändertagna av sociala myndigheter när de rymde.

Om du ska påstå att det handlar om sexuellt utnyttjade småbarn får du allt ta fram lite bättre underlag för dina påståenden.

Du nämnde inte någonstans orsaken till varför det verkar vara långt fler försvunna i just Virginia än i andra delstater (per befolkningsmängd), är inte detta en av punkterna "konspirationstroende" påpekar mest när det gäller "alla småttingar som försvinner varje år från Virginia"?
https://i.imgur.com/lUnx4Zs.png
https://i.imgur.com/83NMq0z.png
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in