2016-12-20, 10:16
Medlem
cheshires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheshire
Det jag inte förstår dock är hans kommentar "No extra food!". Borde man inte vilja göda grisarna så mycket som möjligt om så vore fallet? Nä, det där får jag inte ihop.
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det står "Give extra food" inte "No extra food" - du har t.o.m. citerat rätt första gången du skriver det...

Jag tror bestämt du har missat hur han själv kommenterat bilden?
Citera
2016-12-20, 10:20
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag tror bestämt du har missat hur han själv kommenterat bilden?

Ja det hade jag visst
Suggorna var väl kanske redan feta, men mer trolig är att han försökte vara lite lustig på nåt internt sätt..
Citera
2016-12-20, 11:10
Medlem
LuluBrooksies avatar
Jag orkar inte göra några långa inlägg längre. Ingen svarar på mina relevanta frågor ändå. Ingen bryr sig om slutledningsförmåga ändå.

MEN det hindrar mig inte från att skriva några statements iaf - oavsett om ni kommer gilla dem eller ej.
Citat:
Sedan så undrar jag lite över det här fotot med kartan också.

[mjölk, grisar, bondgård]

"Joewills" har gillat bilden. Jag TROR att ig-kontot Joewills och ig-kontot werkinonmahnightcheese är samma person - "konstnären" besatt av döden. (Corbin) Jag MINNS att han har sin business utanför Washington. Minns inte var men Virginia?
Jag är SÄKER på att jag läst en intervju med Alefantis där han säger att CPPP har en liten farm med egna kycklingar och stoltserar med att de tar med sig färska ägg till restaurangen.
Jag SKULLE INTE BLI FÖRVÅNAD om det visar sig att Alefantis har en farm i Virginia tillsammans med minst en kompanjon. Han verkar ju ha många strängar på sin lyra.

Angående "cumpanda" så verkar en del på pg-diskussionsplatser rörande överens om att det är det nya "cheese pizza" dvs CP. Om det är sant, så kan man ju undra om det rinner till i brallan på Alefantis när han öppet tjattrar om det till sina fina vänner. På ett öppet IG-konto som är knutet till sitt företag. Nja. Det låter skumt eller hur? Å andra sidan har de balanserat på den linan i i stort sett hela sin IG-sfär.
"So many pandas!" Ugh.
Jag tycker det är obehagligt och väldigt troligt, tyvärr, att detta kan stämma.
Men då går jag ju bara på känsla.

Jag vill också passa på att debunka en myt spridd i tråden.
NEJ, de som blev polisanmälda och sedermera suspenderade på twitter för att de spred bp har inget gemensamt med Alefantis vänners IG-konton & irl. Drevet gick helt enkelt. Men det finns inget samband.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2016-12-20 kl. 11:17.
Citera
2016-12-20, 11:23
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ping pong i London?

Cash till anmälningsavgiften och Alprazolam (Xanax) till flygresan?
Den här bilden hör till de skummare. Xanax är känd som "the date-rape drug" pga dess effekt i samverkan med alkohol.
Citera
2016-12-20, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Den här bilden hör till de skummare. Xanax är känd som "the date-rape drug" pga dess effekt i samverkan med alkohol.

Samtidigt använder många den som ett snabbverkande sömnmedel för att få sova när dom flyger.
Citera
2016-12-20, 11:39
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamVimes
Samtidigt använder många den som ett snabbverkande sömnmedel för att få sova när dom flyger.
Det har du rätt i, man måste se saken från alla håll.
Citera
2016-12-20, 14:46
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Nej.. Vilket har diskuterats ett flertal gånger i tråden.
Obama flög inte in pizzor och korv, han flög in ett par kockar som skulle laga mat till en fest.
http://www.dailymail.co.uk/news/article-1168940/Obamas-fly-chef-860-miles-White-House--just-make-pizza.html
Summan är dock endast ett rykte, ett vagt påstående i ett mail, ingenting är verifierat, vad som ingick, eller vad det verkligen kostade.. Men att det var kockar, och att de lagade pizza - det har till och med Aftonbladet skrivit om: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article11866025.ab

Tror du verkligen på ditt eget skitsnack? Man flyger inte in pizzabagare och varmkorvs gubbar till en fest! Hur kan du tro på en sådan tunn förklaring?
Citera
2016-12-20, 15:06
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Tror du verkligen på ditt eget skitsnack? Man flyger inte in pizzabagare och varmkorvs gubbar till en fest! Hur kan du tro på en sådan tunn förklaring?
Har du ens läst länkarna i inlägget?

Vad tror du den rätta historien är?
Citera
2016-12-20, 15:06
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål

Läs artiklarna istället så slipper du framstå som en idiot.
Citera
2016-12-21, 05:19
Medlem
cheshires avatar
Citat:
Finns här någon som kan tolka vad en #cumpanda kan tänkas vara för något på ett sätt som går att förstå? En av Washington DC's 50 viktigaste personligheter med vänkrets verkar vara fascinerade av det uttrycket samt #pandacumhole

Anledningen till mitt huvudbry är pandamask samt pandacumhole från James Alefantis instagram.

Många pandor verkar det ha varit också vid den aktuella tidpunkten då ccwoolman kommenterar ena bilden med "So many pandas!!!!!!!!!!" och cboutlier svarar "lol! It seemed like an accurate description at the time :-)"

Låt oss göra ett försök med Urban Dictionary som är ett uppslagsverk för slanguttryck. Då cumpanda inte finns med så får man ingen hint rakt av vilket gör det hela lite extra klurigt.

cum
"1. n. Semen"
"2. v. To orgasm"

cumhole
"An orifice of a male or female that is the primary receptical of a male orgasm."

cumbear
"A vile term for a female who is unnatractive and/or easy to gain sexual relations with."

bear
"A term used by gay men to describe a husky, large man with a lot of body hair."

panda
"Usually very cute and cuddly"
"A chubby girl with a cute face."
"A close friend that you tell everything to. Someone that is warm and friendly and always makes you feel better, hence the name panda."

tyre (däck/gummi) ?
"A tyre is a word prominently used in the gay community as a code for condom. It is more commonly used in a hipster scenario where the gays ride bicycles, typically fixes."

cumpanda = ?
Citat:
Det är tydligen en sorts mjuk högtalare: http://list.qoo10.sg/item/BLUETOOTH-SPEAKER-WITH-HOLDER-CUSHION-PILLOWBLUETOOTH-CUM-PANDA/426517516

Kan även vara en utklädd hund: http://thebark.com/content/halloween-parade-humans-who-enjoy-dressing-dogs

Det är bra att du reder ut dessa interna skämt - det verkar ju knappt som om användarna själva och deras vänner förstått dem...

Jag är ledsen SnakePlisssken men jag tror du får förklara dig lite. Jag kan inte se något som helst samband mellan vad en "cumpanda" kan vara för något och "en sorts mjuk högtalare" eller "en utklädd hund" varken i relation till bilden eller deras kommentarer på instagram.

Har du möjlighet att utveckla lite hur du tänker?
Senast redigerad av cheshire 2016-12-21 kl. 05:27.
Citera
2016-12-21, 07:36
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag är ledsen SnakePlisssken men jag tror du får förklara dig lite. Jag kan inte se något som helst samband mellan vad en "cumpanda" kan vara för något och "en sorts mjuk högtalare" eller "en utklädd hund" varken i relation till bilden eller deras kommentarer på instagram.

Har du möjlighet att utveckla lite hur du tänker?

Jag tänkte jag skulle titta lite på "dina" sökningar i Urban Dictionary för att få hjälp med detta - söker man i Urbandictionary på Panda så fick ju du:

"Usually very cute and cuddly" - fast egentligen står det:
Possibly the greatest animal that God put on this earth. Usually very cute and cuddly, they generally spend their lives eating bamboo and sitting on their haunches. Their population is very low due in part to the fact that they are too lazy to have sex.

Verkar inte det konstigt att de pratar om ett djur som är för lat för att ha sex om de nu menar något snuskigt? Hur får du ihop det och varför klippte du av förklaringen?

Min "riktiga" förklaring är att de försöker vara lite snuskigt roliga.. Hur man kan se några pedofila kopplingar i detta får du gärna förklara.
Citera
2016-12-21, 07:47
Medlem
SnakePlissskens avatar
Alternativt använder de helt enkelt ordet "cum" som i dess första förklaring i ordböckerna vilket är "med" som engelskans "with". Type ett däck med små pandor eller en man med en pandamask...
Men det har jag en mycket stark känsla av att din snuskiga fantasi inte godkänner som förklaring..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in