• 1
  • 2
2016-10-20, 13:19
Medlem
Tsarevitjs avatar
Både i SR och SVT förekommer nu minnesprogram och uppföljningar om skolmorden i Trollhättan i oktober förra året.. En svensk, yngre man dödade då tre personer och blev sedan själv ihjälskjuten av tillkallad polis. Dådet hade rasistiska motiv.
I augusti förra året knivmördades en mor och hennes son på ett IKEA-varuhus av en svart, asylsökande man. Även detta dåd hade rasistiska motiv. Varför förekommer inga minnesprogram om detta i Public Service? Är inte svenskars liv lika mycket värda som invandrares?
Citera
2016-10-20, 13:59
Medlem
Autismpowers avatar
Det vet du nog att det inte är bland vänsterslask.
Citera
2016-10-20, 14:14
Medlem
Dreamstates avatar
Svenska gärningsman = återkommande nyhet de närmsta åren.

Utländsk gärningsman = sopat in under mattan tills allt är glömt.
Citera
2016-10-20, 14:23
Medlem
systemkollapss avatar
Kan se det så här. Det är rätt unikt med en svensk gärningsman medans det finns massor av exempel på gärningsmän av utländskt härkomst att välja. Hur många minns Arminas Pileckas 15år som höggs i ryggen av en klasskamrat Pileckas stod upp för en tjej som utsatts för sexuella närmanden av gärningsmannen. Media försökte först svartmåla dödsoffret. När bilden av vad som hänt blev känt valde msm att glömma skolmordet. Fel gärningsman.

Vedervärdigt. Inte ens unga dödsoffer respekteras av msm.
Citera
2016-10-20, 14:25
Medlem
GM i Trollhättan var enligt Sten Levander i princip spritt språngande galen:

Citat:
Enligt professor emeritus i psykiatri, Sten Levander, var gärningsmannen inte frisk när han begick brottet trots att gärningsmannaprofilen säger så.

– Det är klart han är psykiskt sjuk när han gör det här, trots att han planerade det här väldigt noga. Han led av psykisk ohälsa det är så uppenbart att det skriker om det här.

Men att man hade kunnat hitta och stoppa gärningsmannen innan han slog till hade enligt Sten Levander varit omöjligt.

– Jag skulle gissa att det finns ett 1 000 personer med en liknande diagnostik som gärningsmannen. Det är omöjligt att fånga upp dessa, säger han.

Går det att skydda sig mot detta?

– Det är fullständigt omöjligt att förutsäga detta. Det är som att fånga upp en blixt från klar himmel.
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6385315

Handlar alltså om en sannolikt psykotisk GM i Trollhättan, varför några genomtänkta politiska motiv är tämligen meningslösa att efterforska.

Medan GM vid IKEA-morden inte var psykiskt sjuk:
Citat:
Den 36-årige man, Abraham Ukbagabir, som åtalats som misstänkt för dubbelmordet på Ikea är inte psykiskt sjuk.
Det visar den rättspsykiatriska utredningen som lämnades in till tingsrätten under fredagen, uppger SVT.
http://www.expressen.se/nyheter/besk...ikea-mordaren/

Varför man söker göra en poäng av en förmodligen schizofren GM i Trollhättan, men tiger om morden på IKEA, följer bara den inslagna linjen i media.
Citera
2016-10-20, 14:37
Medlem
systemkollapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
GM i Trollhättan var enligt Sten Levander i princip spritt språngande galen:

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6385315

Handlar alltså om en sannolikt psykotisk GM i Trollhättan, varför några genomtänkta politiska motiv är tämligen meningslösa att efterforska.

Medan GM vid IKEA-morden inte var psykiskt sjuk:

http://www.expressen.se/nyheter/besk...ikea-mordaren/

Varför man söker göra en poäng av en förmodligen schizofren GM i Trollhättan, men tiger om morden på IKEA, följer bara den inslagna linjen i media.

Nu har jag ingen källa. Om någon kan bekräfta påståendet blir jag glad. Var inte gm i Trollhättan uppsagd från sin praktik dagar eller någon dag innan dådet? Jag tror säkert att det gått att fånga upp Lundin-Pettersson om samhället haft resurser. Om vi haft en psykiatrisk vård som innebär att alldeles för psykiskt instabila får bo i psykiatrins institution.

Msm väljer alltså att sätta passande attribut på gm i Trollhättan som passar msm agenda. Gm i Eskilstuna sökte aktivt upp några som såg svenska ut. Ett klart rasistiskt motiv. Msm är tysta.
Citera
2016-10-20, 22:06
Medlem
Lobengulas avatar
Det är faktiskt väldigt märkligt.

Nej, det är inget fel att minnas och bearbeta hemska händelser. Det kan man göra med reportage, analyser och minnesstunder. Trollhättan är en sådan händelse.

Men!

Det är också IKEA-morden. Här är det knäpptyst. Media vill inte veta av händelsen. Här finns inga analyser av GM eller varför det hände. Här finns inga intervjuer av rädda människor som flydde för sina liv.

Media försöker inte ens mörka att de är drivna av en agenda. Alla brott och hemskheter som begås av etniska svenskar ska upp på löpet. Brott av icke etniskt svenska ska döljas, relativiseras, ursäktas och förringas. Att MSM inte begriper att det bara retar upp allt fler och att de är SD's viktigaste valarbetare är obegripligt.

MSM göder partier som SD och ökar polariseringen, helt i onödan.
Citera
2016-10-20, 23:27
Medlem
Och inte heller kan media med någon trovärdighet försvara sig med att det i Trollhättan var barn som föll offer, för det har varit helt knäpptyst i media om den där kongolesen som slog ihjäl kvinnor och barn i något villaområde i Östergötland för ett par år sedan. Med järnrör, nota bene.
Senast redigerad av Bud Fox 2016-10-20 kl. 23:37.
Citera
2016-10-20, 23:41
Medlem
Hlewagastirs avatar
Det jag tycker är konstigast med mediarapporteringen om Trollhättan är att det var såpass mycket mer fokus på elevassistenten än på de övriga offren. Krasst tror jag det kan ha att har att göra med de initiala påståendena om att han försökt övermanna GM, samtidigt som hans etniska grupp är stor i området.

Jag utgår från att IKEA-mannen begått grova våldsbrott innan han kom till Sverige. De flesta brukar ju lugna ner sig med åren, känns inte så troligt att debutera vid 36 med ett dubbelmord utan personligt agg mot offren. Hade nog varit mindre motstånd mot att skriva om honom om hans brottshistorik varit känd.

Citat:
Ursprungligen postat av systemkollaps
Nu har jag ingen källa. Om någon kan bekräfta påståendet blir jag glad. Var inte gm i Trollhättan uppsagd från sin praktik dagar eller någon dag innan dådet? Jag tror säkert att det gått att fånga upp Lundin-Pettersson om samhället haft resurser. Om vi haft en psykiatrisk vård som innebär att alldeles för psykiskt instabila får bo i psykiatrins institution.
Han hade fått veta att praktiken inte skulle förlängas, sista dagen skulle ha varit dagen efter dådet.

Att samhället inte fångade upp honom har inte med resurser att göra utan beror på att han inte sökte vård och heller inte gjort sig känd hos polis eller socialtjänst. Dock måste det ha varit uppenbart för dem som träffade honom att han var speciell. Finns bland annat studentbilder där alla klätt upp sig utom Anton.
Citera
2016-10-21, 10:08
Avstängd
IKEA-morden passar inte in i de accepterade narrativen. Händelsen har faktiskt inte ens en artikel på svenska wikipedia - det är kanske ännu mer talande än att MSM inte vill veta av den, eftersom WP ser sig som ett uppslagsverk som i princip inte gör skillnad på olika medarbetare och som är öppet för olika slags information och fritt från bias.

Inte heller har det förekommit några otäcka bilder på offren (jämför bilden på Alan Kurdi som drogs fram och tillbaka av media i månader för att krama fram känslor) eller ens några intervjuer med ögonvittnen i radio och tv, vilket ju hade varit självklart om det handlat om ett mord som uppfattats som viktigt, tungt vägande och uttryck för en olycklig utveckling.

I grunden är det rätt enkelt. Ikeamannen var afrikan och han högg ihjäl två etniska svenskar i raseri över att han inte skulle få stanna här (han hänvisade själv till deras "vithet", svenskhet eller liknande om jag minns rätt). Det är inte rasism enligt Sahlin- och Expo-ideologin, rasism kan bara riktas från vita/svennar mot färgade.

Dessutom investerade DN och andra grindvakter för MSM redan från början tungt i att visa att det var fel att beskriva IKEA-morden som rasistiska eller ens som något mera än en freak accident. Ivar Arpi och andra på SvD fick sina fiskar varma för att de snabbt antydde att morden hade att göra med den misslyckade asylpolitiken och att killens motiv varit rasistiska. Efteråt visade det sig i stort sett att DN hade huggit i sten, eller bara fått fram red herrings medan Arpi, Julia Caesar m fl hade rätt i sak. Det kan naturligtvis inte DN, SVT m fl acceptera, inte ens ett år i efterskott.
Senast redigerad av HepCat-X 2016-10-21 kl. 10:15.
Citera
2016-10-21, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tsarevitj
Både i SR och SVT förekommer nu minnesprogram och uppföljningar om skolmorden i Trollhättan i oktober förra året.. En svensk, yngre man dödade då tre personer och blev sedan själv ihjälskjuten av tillkallad polis. Dådet hade rasistiska motiv.
I augusti förra året knivmördades en mor och hennes son på ett IKEA-varuhus av en svart, asylsökande man. Även detta dåd hade rasistiska motiv. Varför förekommer inga minnesprogram om detta i Public Service? Är inte svenskars liv lika mycket värda som invandrares?
Nej, vi finns inte.

Det som ändå är mest märkligt, kan jag tycka, är hur snabbt detta har gått. Jag menar, så sent som på 70- 80-talen hade det varit otänkbart att angrepp på svenskar (i Sverige dessutom!) ignorerats i SR/SVT.
Citera
2016-10-21, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av systemkollaps

Han gick på Lernia i Trollhättan, där även en av Saliba-bröderna från trippelmordet i Uddevalla tydligen har gått också.

Lernia i Trollhättan verkar livsfarligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in