2016-10-19, 21:40
Medlem
Spliffmeisters avatar
Ett gammalt uttjatat ämne men nu vill jag fan veta sanningen, vad är det serberna håller på med? Tror de blåser oss på hela diazepam-marknaden med flit i deras jävla skitfabrik.

Hur kan 4 st blistrade nyinköpta Bensedine "10 mg" ha en sämre ångestlindrande effekt än 15 mg svensk Stesolid? Hade jag tagit 40 mg Stesolid hade jag blivit as-sänkt. Bensedinet har en väldigt lik besk smak som Stesolid men det är fortfarande inte samma beska, någon här på forumet tyckte att det var lite som att slicka på ett frimärke och nu när jag sitter här och suger på en så stämmer det faktiskt. Vad fan är det frågan om?

Mina är nyligen inköpta på karta med utgångsdatum 2020... enda förklaringen är att de helt enkelt med flit underdoserar dem kraftigt, ned mot 3-4 mg diazepam och bara märker kartor och kartonger med 10 mg. Jag är som sagt inte ensam om att tycka så här och det är jävligt störigt.

Tacka vet jag Apaurinen, men de ser man sällan nuförtiden, de har däremot samma beska som Stesoliden.

Nån som vet nåt konkret? Är det så att nåt annat juggeland har öppnat en legal fabrik som tillverkar underdoserade Bensedin och kränger till utlandet? Det verkar inte bättre...
Citera
2016-10-19, 22:19
Medlem
Retarderad-Indians avatar
Om du någonsin varit i tex asien så har du sett hur jävla stor bransh "förfalskade fejk produkter" är.
Blisters är väll ingen konst att förfalska, och har du sedan i 5mg diazepam istället för 10 så baam dubbel profit.

Blisters är ingen garanti för äkta produkter.

mvh
Citera
2016-10-20, 04:14
Medlem
Måste bara hålla med, dom blåa roche 10 mg är fan så mycket bättre. Ändå beställer jag alltid bensedine eftersom jag hatar xanors korta halveringstid och rivotrilen fungerar inte alls på mig.
Citera
2016-10-20, 08:24
Medlem
Flusons avatar
Och dessa köptes på internet eller på gatan?
Citera
2016-10-20, 10:06
Medlem
Doleos avatar
Jag har använt Bensedine 10mg, under en längre tid, som ersättningsbenso under min nedtrappning av Alparazolam. Nyligen har jag hittat generisk Diazepam 5mg och upplever att de fungerar mycket bättre än Bensedine. Så jag liksom du, är verkligen osäker på att Bensedine verkligen innehåller 10mg Diazepam.

Jag har också smakat på flera Bensedinetabletter, sugit på dem som en karamell, smaken är mjölig, lite sötaktig och en väldigt liten beska. Nu har jag inte tillgång till Apotekets Diazepam, så jag kan inte göra en jämförelse.
Senast redigerad av Doleo 2016-10-20 kl. 10:12.
Citera
2016-10-20, 10:59
Medlem
gonzorockers avatar
Man kan inte döma ut bensedine t0talt,, jag har tagit 40 nu och det är dags för soffa och nerflix.
Har stor errfaerhet kan man säga.... Vissa blisttrade är fake, tex ksol och diazepam...
Citera
2016-10-20, 12:20
Medlem
Spliffmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson

Internet av en ny och stor vendor.
Citera
2016-10-20, 12:23
Medlem
Spliffmeisters avatar
När jag sitter här och jämför så är ca 30 mg Bensedine = 10 mg Stesolid. Alltså innehåller dessa vita skitpuckar ca 3-4 mg. Vilket är rimligt... 3 x förtjänsten för tillverkaren.

Det verkar precis som att det är just Bensedinet som de har gett sig fan på att underdosera för att göra grov förtjänst. Under tio års tid har jag aldrig fått underdoserade Rivotril eller Testosteron Depot. Det är bara Bensedinet.
Citera
2016-10-20, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson

Vet inte om frågan var ställd till mig, men på nätet, blistrat. Fick precis hem ett gäng på 50 st, dragit i mig 5 nu. Känner mig lite "Halvmysig". Det fanns generisk blå diazepam 5 mg som slog dessa med hästlängder. Billiga var dom också, synd att dom inte finns i lager längre.
Citera
2016-10-20, 16:25
Medlem
Doleos avatar
Förresten så är det ingen garanti längre att svenska apotek har den garanterade mängden medicin i sina "produkter", då de köper in så mycket generisk medicin. För flera år sedan när jag medicinerade med Xanor Depot (original Pfizer), fick jag Krka Depot och den hade inte samma depoeffekt som originalet. Så i fortsättningen fick min läkare alttid skriva "får ej bytas" på receptblanketten.

Dessutom är det något "fishy" på gång, igår på nyheterna sa de att 4 apotek, varav 3 av dem i Stockholm har stoppats av Läkemedelsverket. Aftonbladet har en artikel om det: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23746764.ab
Citat:
Läkemedelsverkets beslut att helt dra in tillståndet för att bedriva apotek för kedjan Golden Sands Medical AB är unikt. Företaget förbjuds också att bedriva öppenvårdsapotek. Beslutet gäller kedjans apotek i Hovsjö, Skärholmen, Bandhagen och Sätra.
"Vilka brister som funnits på apoteken går inte att utläsa av Läkemedelsverkets beslut eftersom myndigheten i nuläget valt att sekretessbelägga alla detaljer i ärendet."
Citera
2016-10-20, 20:02
Medlem
prolapse89s avatar
Jag har bara svenska stess 5 mg att jämföra med men jag tycker att bensedin om dom är "bra" och inte fejk är jävligt starka. Det är antagligen personligt, jag har ingen knark-tolerans med benzo utan tar 20 mg åt gången när jag tar det, vilket ändå är way to much en jag borde, inget man någonsin får utskrivet av läkare. Jag känner av 20 mg bensedin i 2-3 dagar, däremot tar det lång tid innan jag känner av det. Brukar ta det några timmar innan läggdags, det är följande dagar jag känner av det. Inget man bara tar för ett snabbt rus med andra ord. Jag tycker dock också att dom känns "konstiga" på alla sätt och vis, även om jag blir påverkad som fan av dom.
Citera
2016-10-20, 20:03
Medlem
prolapse89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spliffmeister
När jag sitter här och jämför så är ca 30 mg Bensedine = 10 mg Stesolid. Alltså innehåller dessa vita skitpuckar ca 3-4 mg. Vilket är rimligt... 3 x förtjänsten för tillverkaren.

Det verkar precis som att det är just Bensedinet som de har gett sig fan på att underdosera för att göra grov förtjänst. Under tio års tid har jag aldrig fått underdoserade Rivotril eller Testosteron Depot. Det är bara Bensedinet.

Kan säkert vara så, jävligt konstigt dock. Är ju inte kokain vi pratar om, sitta och banka ut tio mg valium känns rätt märkligt, men vem vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in