2016-10-19, 19:52
Medlem
Bunnys avatar
Hej
Behöver tips på korv som är grovt köttig i konsistensen och med lite fett, helst med rejält mycket smak och gärna tjockt skinn. Söker alltså motsatsen till falukorv, om man säger så...

Nån som kan tipsa om nån sån korv, och var jag kan köpa den?
Citera
2016-10-19, 20:01
Medlem
Bunnys avatar
Ett tillägg: Spelar ingen roll om den är vegetarisk, bara den är rejält grov i konsistensen, gärna rökt och med massor av smak
Citera
2016-10-19, 20:10
Medlem
virablatiras avatar
Har visserligen aldrig testat denna butik men dom gör tydligen egen korv, håller korvkurser och ska vara rätt bra. Underlättar ju om man bor i Stockholm då. Kanske någon annan här kan ge ett omdöme
http://taylorsandjones.com
Citera
2016-10-19, 21:24
Medlem
zepofans avatar
Du ska ha Gustafskorv!
https://www.handla24.se/ProductImage...0094000130.jpg
Citera
2016-10-19, 21:42
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Hej
Behöver tips på korv som är grovt köttig i konsistensen och med lite fett, helst med rejält mycket smak och gärna tjockt skinn. Söker alltså motsatsen till falukorv, om man säger så...

Nån som kan tipsa om nån sån korv, och var jag kan köpa den?

Ska du ha korven som pålägg eller till någon slags matlagning?
Citera
2016-10-19, 23:20
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virablatira
Har visserligen aldrig testat denna butik men dom gör tydligen egen korv, håller korvkurser och ska vara rätt bra. Underlättar ju om man bor i Stockholm då. Kanske någon annan här kan ge ett omdöme
http://taylorsandjones.com
Tack. Har kikat på deras sida förr och läst om dom i nån tidning. Hittar dock ingen förteckning över sorter, pris eller innehåll i korvarna..
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Du ska ha Gustafskorv!
https://www.handla24.se/ProductImage...0094000130.jpg
Tack. Har faktiskt ätit den förr, riktigt köttig för att vara korv i Sverige Egentligen inte riktigt vad jag söker känns det som, tror jag vill ha nåt med en massa andra grova ingredienser utöver kött...borde kanske titta på nån variant av grynkorv, med korngryn, klippt råg eller nåt liknande i. Men tack för tipset, beställer kanske Gustafs.
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Ska du ha korven som pålägg eller till någon slags matlagning?
Ska äta den, gärna med några få smakrika tillbehör, kanske inlagda, och gärna en hel del kryddor på det. Skippar pasta, potatis, ris och annat smaklöst.
Citera
2016-10-19, 23:51
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Tack. Har kikat på deras sida förr och läst om dom i nån tidning. Hittar dock ingen förteckning över sorter, pris eller innehåll i korvarna..

Tack. Har faktiskt ätit den förr, riktigt köttig för att vara korv i Sverige Egentligen inte riktigt vad jag söker känns det som, tror jag vill ha nåt med en massa andra grova ingredienser utöver kött...borde kanske titta på nån variant av grynkorv, med korngryn, klippt råg eller nåt liknande i. Men tack för tipset, beställer kanske Gustafs.

Ska äta den, gärna med några få smakrika tillbehör, kanske inlagda, och gärna en hel del kryddor på det. Skippar pasta, potatis, ris och annat smaklöst.

Då kanske hackkorv är något för dig? Det är grovt och innehåller bl.a. korngryn.

Eller varför inte finsk basturökt grynkorv? Låg fetthalt har den också som de flesta grynkorvar.
Finns på välsorterade ICA Maxi och Coop Forum, eller beställa via nätet. Finns även att köpa i Hötorgshallen om du råkar vara 08:a.
Senast redigerad av JerryCotton 2016-10-20 kl. 00:07.
Citera
2016-10-20, 07:24
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Då kanske hackkorv är något för dig? Det är grovt och innehåller bl.a. korngryn.

Eller varför inte finsk basturökt grynkorv? Låg fetthalt har den också som de flesta grynkorvar.
Finns på välsorterade ICA Maxi och Coop Forum, eller beställa via nätet. Finns även att köpa i Hötorgshallen om du råkar vara 08:a.
Tack. Har läst om grynkorvens vänner förr och tyckt det verkat gott. Ska definitivt testa
Citera
2016-10-22, 16:06
Medlem
turkbygges avatar
Göls cabanossy låter lite som något du söker. Kanske inte är grovmalen nog för dig dock man den är grövre än det vanligaste.
Citera
2016-10-22, 16:29
Medlem
City Gross Chorizo som jag provade nyligen var ganska god. Lite för stark smak för mig men uppskattas säkert av andra. Köttet var grovmalet och förhållandevis magert (17 %, för mycket fett för mig men i varje fall inte lika mycket som andra korvar brukar ha). Obehagligt var det dock när jag fick en stor broskbit i munnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in