Citat:
Ursprungligen postat av
Redwoodmarin
Vad vill du diskutera?
Huruvida man har rätt att kalla sig alienerad om man älskar sin far och mor. Jag ser många vita västerländska män, t.ex. inom "alt-right" och "the manosphere" etc. som skriver om olika saker som egentligen kan sammanfattas som alienering i olika former, där jag samtidigt ofta ser folk som älskar sina föräldrar eller t.ex. har en universitetsutbildning. Är det fråga om folk som talar å de mållösas vägnar här? Eller är det folk som vill se sig själva som alienerade fast de inte är det i någon högre grad? Faktum är nog att många av de verkligt alienerade människorna är mer eller mindre osynliga.
Citat:
Var dina föräldrar onda?
Korrupta och blinda skulle jag säga, gentiles (ickejudar) är ett annat ord som passar. Av denna värld. Judar blir enligt skriften bestraffade 7 gånger hårdare för samma synd, därför ser jag mig själv som Guds utvalda (jude) eftersom mina föräldrar t.ex. kan gå på en fest med alkohol och hög demonisk musik utan att själva lida av det och vara välanpassade, det som istället händer är att jag uppvisar vad som enligt deras mycket snäva perspektiv ses som psykisk störning. De är de nyttiga idioterna, de oupplysta, ickejudarna, och jag, den alienerade, den psykiskt störde, den som lider, är den som är utvald av Gud. Min avatar är också tänkt att illustrera dessa ickejudar, som utgör en överväldigande majoritet av mänskligheten, även en överväldigande majoritet av folket på detta forum, och sannerligen en överväldigande majoritet av, om inte samtliga, negrer och araber.