2016-10-19, 15:20
Medlem
Jag r absolut inget geni nr det kommer till bankrenden s nu behver jag lite hjlp och drar mig verkligen fr att idiotfrklara mig sjlv infr de som jobbar p banken!

Jag har sparbankens Maestro kort och r jvligt trtt p det d man inte kan betala verallt med det idiotiska kortet. Jag vill allts ha ett annat kort som fungerar verallt!

Men..
Om jag skaffar ett nytt kort, kommer det gamla d att bli inaktivt?
Frflyttas allt till det nya kortet? Allts inbetalningar osv?
Eller frblir det gamla kortet aktivt och jag mste sjlv p ngot stt flytta ver allt till det nya?

Hjlp mig
Citera
2016-10-19, 15:31
Medlem
lagcatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av my-own-bae
Jag r absolut inget geni nr det kommer till bankrenden s nu behver jag lite hjlp och drar mig verkligen fr att idiotfrklara mig sjlv infr de som jobbar p banken!

Jag har sparbankens Maestro kort och r jvligt trtt p det d man inte kan betala verallt med det idiotiska kortet. Jag vill allts ha ett annat kort som fungerar verallt!

Men..
Eller frblir det gamla kortet aktivt och jag mste sjlv p ngot stt flytta ver allt till det nya?

Hjlp mig

Jag tycker att du ska g till din bank och prata med dom. Skaffa en bankman eller prata med ngon som du kanske vet r insatt i det hela.
Citera
2016-10-19, 15:34
Medlem
Maestro brukar vl vldigt unga eller folk utan inkomst f?
Tillhr du ngn av dessa kategorier?
Citera
2016-10-19, 15:34
Medlem
MartinStLouiss avatar
Ditt gamla kort kommer avaktiveras om du fixar ett nytt kort. Du mste ringa eller g till en bank om du vill bestlla ett nytt kort.
Citera
2016-10-19, 15:38
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av my-own-bae

Men..

Hjlp mig
Jag har sjlv inte sparbanken. Finns de ens kvar? N ja.

Det brukar fungera s att ditt kort r knutet till ett konto (drav namnet "kontokort"). Nr du betalar med kortet dras pengar frn kontot. Ett nytt kort kan knytas till samma konto. I samband med det kan man se till att det gamla kortet slutar att glla.

Du behver allts (oftast) inte flytta ver ngot. Kortet r bara en sorts framsida till ditt konto. Du byter kort men behller samma konto.

G in och prata med nn som jobbar p din bank. De har betalt fr att hjlpa dig med snt hr.
Citera
2016-10-19, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horfest
Maestro brukar vl vldigt unga eller folk utan inkomst f?
Tillhr du ngn av dessa kategorier?

Tillhr vl bda, r snart 20 och lever p CSN haha

Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Jag har sjlv inte sparbanken. Finns de ens kvar? N ja.

Det brukar fungera s att ditt kort r knutet till ett konto (drav namnet "kontokort"). Nr du betalar med kortet dras pengar frn kontot. Ett nytt kort kan knytas till samma konto. I samband med det kan man se till att det gamla kortet slutar att glla.

Du behver allts (oftast) inte flytta ver ngot. Kortet r bara en sorts framsida till ditt konto. Du byter kort men behller samma konto.

G in och prata med nn som jobbar p din bank. De har betalt fr att hjlpa dig med snt hr.

Tack fr enkel frklaring! Ja jag fr nog g till banken i alla fall. (Och jod sparbanken finns allt kvar )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in