Jag har det senaste året börjat utreda för eventuell reumatisk sjukdom och under årets gång tagit otaligt många blodprov som alla visat låga värden på vita blodkroppar.
Kämpade länge för att komma i kontakt med en reumatolog som ansåg att jag tydligen var helt frisk men på grund av min familjehistorik så skickade hon mig på ytterligare blodprover samt röntgen på diverse kroppsdelar.
Jag begärde då att få träffa en som är mer insatt och fick efter många om och men bli skickad till en överläkare som blev så bestört över mina värden att han trodde att labbet hade begått något misstag. Jag fick göra ett akut blodprov som då bekräftade att det var sant.
Mitt neutrofila värde har under lite drygt ett års tid svajat mellan 0 och 0,1, normalt ska det ligga på mellan 1-7.
Eftersom att mina röntgenbilder inte visade någonting, blev jag omgående skickad till en hematolog för ett benmärgsprov, för att utesluta blodsjukdomar.
Väntar på svaren från dessa.
Har nyligen pratat med några anhöriga som också dom blev helt bestört och tycker att jag omgående måste isoleras på grund av detta värde.
Jag fattar ingenting och känner mig tämligen frisk. Ingen läkare har ens nämnt något om isolering!
Jag tänkte jag skulle ringa läkaren och kolla av läget, men jag tänkte också jag skulle skriva här och se om någon annan har upplevt samma sak eller om nån har någon inblick i läkarvärlden som kan säga nåt vettigt