2017-11-14, 00:20
Medlem
Med är klart intressant. Partiet har en intellektuell framtoning som kan locka många välutbildade. Jag gissar att de plockar rösterna från samtliga borgerliga partier.
Tyvärr kommer de etablerade medierna göra allt för att tiga ihjäl dem och dessutom kostar det en del att slå sig fram. Det vill till ett stort ideellt engagemang bland medlemmarna om det ska lyckas.
Jag är beredd att lägga min röst på dem, det finns faktiskt inte något i programmet jag ogillar.
Citera
2017-11-14, 00:33
Medlem
MED verkar ganska bra men SD blir det för mig pga att MED är positiv till EU och käns lite för höger för mig medan SD är mer mitten.
Citera
2017-11-14, 02:00
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Ställer de upp i någon kommun?
Citera
2017-11-14, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J39
MED verkar ganska bra men SD blir det för mig pga att MED är positiv till EU och käns lite för höger för mig medan SD är mer mitten.

MED är positiva till EU som mellanstatilgt samarbete men inte som den överstatliga union det har utvecklats till. Så här står det på MEDs hemsida :

"Den Europeiska Unionen ska styra om sin utveckling mot att åter kännetecknas av ett samarbete mellan stater i stället för överstatlighet. Vi vill därför se en starkt reducerad byråkratisk klåfingrighet inom EU och ett minskat jordbruksstöd.

Det finns många uppgifter som vi européer bäst löser tillsammans, såsom frihandel och den interna rörligheten för tjänster och kapital och skyddet av miljön. Detta gäller inte minst i de hav som vi delar med våra grannländer. Migrationen är en fråga som EU behöver klara av på ett bättre sätt. Dublinförordningen fungerar helt enkelt inte. Det är därför nödvändigt att bygga upp ett bättre yttre skydd av gränserna."
Citera
2017-11-15, 04:35
Medlem
RamsundAktaRingens avatar
Kommer nya invandringkritiska partiet Medborgerlig Samling, att använda Nyheter idag.se för att nå ut till allmänheten? Ilan Sade är partiledare i MED och samtidigt knuten till Nyheter idag både som skribent och tillhandahållare av plus-tjänsten där. Källa: Medborgerlig samlings webbplats, https://www.medborgerligsamling.se/tydliggorande-angaende-nyheter-idag/ MED-partiet behöver medieutrymme. Chang Fricks kommande artiklar om skandal-Pavel Gamov och Sd kastar negativitet över Sd samtidigt som Nyheter idag kanske pö om pö överväger att fokusera på MED-partiet och skriva om dem eller mer av MED själva inspirerade artiklar framöver. Kan det finnas ekonomisk vinning för Chang Frick att promota MED? Intressant hur det rör sig i alt-mediavärlden. Fria tider är ju Israelkritiska o pro Ryssland. Nyheter idag har Ilan Sade hos sig med rötter i Israel samt Katerina Janouch som beskriver sig som judinna lika med tvärsom kan man tänka jämfört med Fria tider. Peter Springare (också Nyheter idag) tror jag är med i Frimurarna. Spännande blandning : ) Jag tror inte det är bra år 2018 med ytterligare partier likt Sd. På sikt ja, men nu behövs varenda procent för Sd o förhoppningsvis samarbete med M om Sd får över 20 procent 2018 vilket kan ske. Snacka om att Sd, Jimmie Åkesson o många hundra med honom fått kämpa för att peka på andra lösningar på migrantproblematiken. Ilan Sade i MED har dock inte samma karisma som Åkesson för att tilltala folk känns det som. Sverige är väldigt på dekis o mer ekonomisk o social oro kommer pga den fortsatt stora migration in i våra system. Att samlas mot framförallt S, Mp o V samt L är väldigt viktigt för att undvika ett totalt haveri. Sverige kommer inte klara säg 600 000 till 700 000 fler bidragsberoende som prognostiserats inom typ 4 till 5 år. Redan överskott på män värre än Kina i den yngre kategorin.
Citera
2017-11-15, 11:21
Medlem
PropusGhandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LivingOnlyOnce
Ställer de upp i någon kommun?
De flesta tror jag? De är registrerade för riks och kommun och ska väl bara fylla listor nu.
Citera
2017-11-16, 14:24
Medlem
M Nordströms avatar
Som sagt om dom kan komma ut mera i media och försöka först och främst i allternativa medier efter som msm verkar ha svårt att låta nya partier komma fram så tror jag dom kan växa till sig till valet 2018. Det gäller att dom börjar satsa hårt nu om dom skall ha en chans att komma in i riksdagen 2018.
Citera
2017-11-21, 15:21
Moderator
Ancistruss avatar
Två frågor till er som är mer insatta än jag:

1. Någon som vet mer om Bosse Hansson och varför han lämnat posten som vice partiledare?

2. Vad är det för film Jens Ganman har på gång?

Stort tack på förhand!
Citera
2017-11-22, 21:17
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
”Tillåt vapeninnehav i självförsvarssyfte för vissa privatpersoner”
Edward Nordén, Håkan Palm och Ilan Sadé.
Onsdag 22 Nov 2017

DEBATT Privatpersoner och statliga tjänstemän som riskerar att utsättas för brott ska få lov att freda sig med skjutvapen. Det menar tre debattörer från det borgerliga partiet Medborgerlig samling.
https://nyheteridag.se/tillat-vapeninnehav-i-sjalvforsvarssyfte-for-vissa-privatpersoner/

Inga problem med förslaget när det gäller tjänstemän, poliser har ju en skyldighet att ingripa på fritiden så det är ju egentligen konstigt att de inte har puffran hemma.

Den andra delen är jag däremot tveksam till framför allt ur taktisk synpunkt. Att lägga fram en sån här grej innan man ens har 4 procent tror jag är mkt riskabelt i ett land som Sverige. Det är lite som många av allianshorornas kortsiktiga lösningar på problem oxå, det är att införa en helt ny grej istället för att gå till roten med problemet, dvs. att stärka polisen, det är att ge upp redan innan man försökt.
Citera
2017-11-23, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
https://nyheteridag.se/tillat-vapeninnehav-i-sjalvforsvarssyfte-for-vissa-privatpersoner/

Inga problem med förslaget när det gäller tjänstemän, poliser har ju en skyldighet att ingripa på fritiden så det är ju egentligen konstigt att de inte har puffran hemma.

Den andra delen är jag däremot tveksam till framför allt ur taktisk synpunkt. Att lägga fram en sån här grej innan man ens har 4 procent tror jag är mkt riskabelt i ett land som Sverige. Det är lite som många av allianshorornas kortsiktiga lösningar på problem oxå, det är att införa en helt ny grej istället för att gå till roten med problemet, dvs. att stärka polisen, det är att ge upp redan innan man försökt.

Ett intressant, om än lite konstigt förslag. Det blir en lite skum fråga när man blandar ihop pepparspray och eldhandvapen så som de gör i artikeln. Pepparspray och dylika självförsvars-medel borde legaliseras, för allt och alla. Eldhandvapen är ju en lite känsligare fråga, även fast jag personligen är helt för en legalisering av det. Men majoriteten av svenskarna är nog skeptiska till detta, dock får man tänka på att det främst verkar gälla poliser och de "vanliga" personer som får inneha ett vapen måste gå igenom flera tester/prover, dvs det kommer inte delas ut till varenda tjomme som ber om det.

Detta skulle ju funka som ett komplement till att rusta upp polisverksamheten. Enda som stör mig med förslaget är att det sannolikt inte är särskilt populärt. Man får hoppas att detta inte blir en av MED's kampanjfrågor.
Citera
2017-12-07, 14:45
Medlem
RamsundAktaRingens avatar
MED syns mer i artiklar på Nyheter idag samt även i artiklar i Katerina J:s blog (Katerina skriver för Nyheter idag). Tror MED-relaterade artiklar kommer öka i dessa kanaler o särskilt Nyheter idag blir nog grunden nå ut 2018. Kankse Katerina J (är?) blir MED:are. MED måste ju ut i etern. MED= liberalkonservativt parti..Mycket 'liberaler' i ett parti brukar bli pannkaka. MED rider på Sd:framgångar men behövs MED? Hur många partier behöver Sverige i rådande läge?
Citera
2017-12-07, 16:33
Medlem
Starobrnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RamsundAktaRingen
MED syns mer i artiklar på Nyheter idag samt även i artiklar i Katerina J:s blog (Katerina skriver för Nyheter idag). Tror MED-relaterade artiklar kommer öka i dessa kanaler o särskilt Nyheter idag blir nog grunden nå ut 2018. Kankse Katerina J (är?) blir MED:are. MED måste ju ut i etern. MED= liberalkonservativt parti..Mycket 'liberaler' i ett parti brukar bli pannkaka. MED rider på Sd:framgångar men behövs MED? Hur många partier behöver Sverige i rådande läge?
Kollade Nyheter Idag; hittade noll. Du får gärna länka artiklar.

De senaste årtiondena har vi haft sju partier inkl SVT och journalistkåren som hatat oss svenskar. Enda motvikten av betydelse har varit "rasistiska" SD och några "hatsajter". 7-1.
Jag önskar död åt sjuklövern och välkomnar alla nya krafter som värnar om Sverige och svenska medborgare. Om MED etablerar sig och MP försvinner, 6-2. Om M tar sig samman, 5-3.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in