2022-09-15, 13:26
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Man är inte emot privatisering men att staten fortfarande ska ha ett alternativ (när det kommer till sjukvård och skola ) om jag inte minns helt galet. Brandkår känns spontant oklart hur man privatisera för antar att det ändå blir staten som betalar ändå (dvs skattepengar). Har dålig koll på just brandkåren ska påpekas, vad är dennes inkomst ifall en privat aktör skulle ha den ifall vi bortser skattepengar som ett alternativ.
Under en övergångsperiod är det vettig att ha ett alternativ från offentlig sektor. Dom kanske inte formulerar det så. Men dom måste antagligen anpassa sig till dagsläget. Att säga att vi helt övergår till privata lösningar blir nog för mycket för väljarna.

Danmark har (eller har iaf haft) privat brandkår. Det var ett argument på 80-talet. Borde inte vara ett problem när tom ett kommunistland som Danmark kan ha det.

Men jag köper att MED gör en situationsanpassning och talar i termer av en svagare övergång till privat. Det är nog ganska sansat.
Och därmed blir det vad dom vill. Att en del tänker att detta är bara steg 1 blir spekulationer.

Citat:
Ursprungligen postat av .Hellraiser.
Ohhh. ja jag skrev visst att all invandring skulle stoppas, det var korkat av mig. Men menade såklart all som inte behövs men du har nog rätt. Du hade rätt och jag fel där, jag sänker mig lite nu.
Behövs?
Vem skall avgöra vad som behövs?
Är det jag?
Eller får Migrationsverket det uppdraget. Och anställer 2 unga nyexade genusvetare från södertörn för att avgöra.
Sedan skall dom sitta och avgöra när Ericsson behöver anställa kvalificerad personal. Och så säger dom nej.
Varför anser folk att detta är en bra lösning?

Citat:
Det måste va jobbigt för dig att läsa mina inlägg.
Inte speciellt. Jag är ganska härdad.

Citat:
Men ja menade att företag anställer folk som sen får ta del av hela vårt generösa välfärdsnät, som sen blir en last för Sverige. Moderaterna luckrade upp kraven för anställning vilket ledde till lönedumpning och att blattarna tog massa jobb. Men du har en poäng där, inte helt fel asså.
Nej men du har inte förstått. Utan lyssnat för mycket på div byfånars fantasier. Försök ta dig ur det.

Infödda svenskar kostar ca 3 MSEK för skattebetalarna under sin uppväxt.
Detta tar staten ut via skatt under deras vuxna liv.

Arbetskraftsinvandrare har kostat 0 MSEK.
Men dom beskattas som svenskar.
Dvs det som händer är att invandrarna betalar svenskarnas uppväxt.

Arbetskraftsinvandrare, som det är idag och som det varit, åker ut om dom inte jobbar längre. Dom parasiterar inget på något välfärdssystem. Det är tvärtom, vi svenskar parasiterar på dom.

Det är verkligheten. Men byfånarna klarar inte detta. Det är för komplicerat för deras hjärnor.

----------------------
Sedan är det ingen lönedumpning. Tvärtom får nyexade civ ing, programmerar mm ganska höga löner.
Lite mer arbetskraftsinvandring hade dämpat lönekostnaderna och förbättrat företagens överlevnadsförmåga.

Citat:
Tack för att du påminner mig om att jag ska läsa mer
Vill minnas att du menade att jag skulle läsa på, fast det var jag som var mer påläst än vad du var.
Jag bara uppmärksammade den stolligheten.
Citera
2022-09-15, 21:04
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Under en övergångsperiod är det vettig att ha ett alternativ från offentlig sektor. Dom kanske inte formulerar det så. Men dom måste antagligen anpassa sig till dagsläget. Att säga att vi helt övergår till privata lösningar blir nog för mycket för väljarna.

Danmark har (eller har iaf haft) privat brandkår. Det var ett argument på 80-talet. Borde inte vara ett problem när tom ett kommunistland som Danmark kan ha det.

Men jag köper att MED gör en situationsanpassning och talar i termer av en svagare övergång till privat. Det är nog ganska sansat.
Och därmed blir det vad dom vill. Att en del tänker att detta är bara steg 1 blir spekulationer.

Behövs?
Är det jag?
Eller får Migrationsverket det uppdraget. Och anställer 2 unga nyexade genusvetare från södertörn för att avgöra.
Sedan skall dom sitta och avgöra när Ericsson behöver anställa kvalificerad personal. Och så säger dom nej.

Inte speciellt. Jag är ganska härdad.

Nej men du har inte förstått. Utan lyssnat för mycket på div byfånars fantasier. Försök ta dig ur det.

Infödda svenskar kostar ca 3 MSEK för skattebetalarna under sin uppväxt.
Detta tar staten ut via skatt under deras vuxna liv.

Arbetskraftsinvandrare har kostat 0 MSEK.
Men dom beskattas som svenskar.
Dvs det som händer är att invandrarna betalar svenskarnas uppväxt.

Arbetskraftsinvandrare, som det är idag och som det varit, åker ut om dom inte jobbar längre. Dom parasiterar inget på något välfärdssystem. Det är tvärtom, vi svenskar parasiterar på dom.

Det är verkligheten. Men byfånarna klarar inte detta. Det är för komplicerat för deras hjärnor.

----------------------
Sedan är det ingen lönedumpning. Tvärtom får nyexade civ ing, programmerar mm ganska höga löner.
Lite mer arbetskraftsinvandring hade dämpat lönekostnaderna och förbättrat företagens överlevnadsförmåga.

Vill minnas att du menade att jag skulle läsa på, fast det var jag som var mer påläst än vad du var.
Jag bara uppmärksammade den stolligheten.

Ja du är ju helt tok-galen i invandring ser jag. Personligen så ser inte ens jag hur en normalt funtad individ kan gilla ideen att miljontals människor met främmande och fientliga värderingar ska komma hit och knulla våra kvinnor.

Det känns lite som samma sak som att gå igång asmycket på cuckold porr och vilja göra det politiskt med ett helt lands befolkning. Och det ser vi ju nu hur svenska kvinnor går runt med djur och kriminella blattar som pojkvänner. Blattarna befruktar allt fler svenska kvinnor. Har aldrig förstått hur etniskt självmord är den ultimata liberala drömmen.

Du skriver oxå det där argumentet med att barn tar 20 år och negrer tar 7 år att få in på arbetsmarknaden. Ganska scumbag argument för om vi skulle satsa på det sättet, vilket vi redan gör, skulle vi rekordsnabbt begå ett befolkningsutbyte på oss själva. Det skulle väldigt snabbt bli 50 nyanser av brun mångfald, och blonda människor skulle upphöra att existera.
Citera
2022-09-15, 21:05
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Någon som vet hur många röster elr andel % MED fick?
Citera
2022-09-15, 23:30
Medlem
Galdars avatar
Citat:
Någon som vet hur många röster elr andel % MED fick?
O,18 %
Citera
2022-09-15, 23:53
Medlem
DrDoaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clas.Ohlsson.453
Du får ej blanda ihop skattestats med skatteintäkt. En sänkt skattesats med 50% innebär inte inte en sänkt skatteintäkt med 50%. Kanske bara 25%. Mindre skattefusk, mer företagande, mer som vill jobba osv kommer du få när du sänker skatterna. Lafferkurvan är inte vid 70% skatt direkt.
Ok, men dessa effekter är nog inte så starka. Vi såg under Reinfeldt att sänkta skatter och sänkt a-kassa gjorde ganska lite skillnad.
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Är det jag?
För att vi har massvis med arbetslösa ingenjörer. Det krävs ofta flera års erfarenhet för en junior tjänst. Enbart om vi täpper till importen kan företag tvingas anställa de oerfarna. Så tänker jag. Vad tänker du om det?
Citat:
Under Reinfeldt kunde folk ta hit sin kusin som diskare till någon restaurang, efter ett par år fick de tillgång till hela välfärdssystemet och kunde (om de ville) bli livstidsparasiter. Nu säger jag inte att alla gjorde det, men det var så regelverket fungerade.
Citat:
Hur fick du ihop det där?
Citera
2022-09-16, 00:00
Medlem
Vad är skillnaden på MED och M+KD?
Citera
2022-09-16, 00:31
Medlem
DrDoaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yavannanienna
Avskaffa press-/partistöden. Sänk totala skattetrycket till ca 30 %.
Citera
2022-09-16, 12:42
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galdar
O,18 %

Inte färdigräknat än ska tilläggas.

Tror att MEDs avgörande mål i detta val är om de kommer in i några kommuner, då många inte ville "slänga bort" sin röst på riksnivå. Misslyckas dom alla kommuner kan dom lika gärna lägga ned.
Citera
2022-09-16, 16:39
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galdar
O,18 %
Inte så speciellt mycket egentligen. E hela röstningen färdig nu elr? Borde dom inte ha fått mer med tanke på att dom hade massa kändisar med osv?
Citera
2022-09-16, 16:41
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yavannanienna
Med vill legalisera/avkriminalisera knark+prostitution. MED vill stoppa all asylinvandring och typ bara ha arb. invandring. samt skicka hem blattar som går på bidrag. (dvs. potentiellt typ alla) MED e emot identitetspolitik, typ genus, kvotering etc.
Citera
2022-09-16, 17:38
Medlem
Galdars avatar
Citat:
Inte så speciellt mycket egentligen. E hela röstningen färdig nu elr? Borde dom inte ha fått mer med tanke på att dom hade massa kändisar med osv?

Jag vet inte ifall bard eller Paolo Roberto hjälper mer än de stjälper i ärlighetens namn , många vill nog se bard lika cancelad som Roberto .
Citera
2022-09-16, 17:42
Medlem
Galdars avatar
Citat:
Med vill legalisera/avkriminalisera knark+prostitution. MED vill stoppa all asylinvandring och typ bara ha arb. invandring. samt skicka hem blattar som går på bidrag. (dvs. potentiellt typ alla) MED e emot identitetspolitik, typ genus, kvotering etc.

De vill ha ett tillfälligt asylstopp ,en slags minimum nivå med ett kvot system . Det är inte principiellt emot asyl invandring . De verkar inte ha något emot frivillig återvandring , men tillskillnad från SD vill de kunna ta tillbaks pass från folk som är grovt kriminella och nyligen fått sina medborgareskap. sD vill inte röra i folks pass utan endast i uppehållstillstånd.

När problem relaterade till massinvandring blivit bättre så verkar MED vara för att höja asylinvandring sakta , förutsatt att det fungerar .

Med är som du säger principiellt emot inentitets trams .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in