2016-10-18, 09:38
Medlem
stopthekillings avatar
Igår så vaknade jag ont med lätt halsont, frös ordentligt och insåg att jag hade feber. Febern blev tydlig mot kvällen, blev väldigt trött och gick och la mig. Vaknade flera gånger under natten, svettades mycket och hade väldigt ont i halsen. Vaknade upp idag med en halsont så hemsk att det känns som att jag sväljer rakblad, det gör även väldigt ont om jag gurglar med vatten eller om jag lutar mitt huvud åt vänster (dock inte åt höger), har feber och svettas som en gris om jag lägger mig i sängen.

Har inga symptom som snuva eller hosta, har endast feber, halsont och är trött. Har försökt lista ut om det är halsfluss eller körtelfeber, anledningen till varför jag gissar på körtelfeber är eftersom jag kysstes mycket med en tjej under helgen, men anledningen till varför jag inte tror på det är för att jag läste att det tar flera veckor för symptomen att bryta ut, men i mitt fall tog det 2-3 dagar, vilket tydligen gäller för halsfluss.

Någon som har något tips på hur man kan lista ut det?
Citera
2016-10-18, 09:46
Medlem
SS-Panzer-Divisions avatar
Gå in på muggen, öppna käften och titta i spegeln, är luftstrupen igensvullen så har du säkert halsfluss, annars så är det väl en vanlig förkylning.
Citera
2016-10-18, 09:48
Medlem
stopthekillings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SS-Panzer-Division
Gå in på muggen, öppna käften och titta i spegeln, är luftstrupen igensvullen så har du säkert halsfluss, annars så är det väl en vanlig förkylning.
Tror inte att det skulle vara en vanlig förkylning pga att jag inte lider av symptom som snuva eller hosta.
Citera
2016-10-18, 09:52
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stopthekilling
Tror inte att det skulle vara en vanlig förkylning pga att jag inte lider av symptom som snuva eller hosta.

Man kan vara förkyld fast man inte har snuva eller hosta.
Citera
2016-10-18, 09:55
Medlem
stopthekillings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadikalFail
Man kan vara förkyld fast man inte har snuva eller hosta.
Antar det, var förkyld för inte så längesedan, gick över, men var ute i kylan mycket, drack och rökte en del, så kanske så kom det tillbaka. Kollade ner i min hals förresten, på högra sidan så var det helt fyllt med någon sorts vita prickar ungefär. Såg ut ungefär såhär, fast mindre svullen och prickarna var på andra sidan http://2.bp.blogspot.com/-nMgTCND4EV...0/halfluss.jpg
Citera
2016-10-18, 09:59
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Antar det, var förkyld för inte så längesedan, gick över, men var ute i kylan mycket, drack och rökte en del, så kanske så kom det tillbaka. Kollade ner i min hals förresten, på högra sidan så var det helt fyllt med någon sorts vita prickar ungefär. Såg ut ungefär såhär, fast mindre svullen och prickarna var på andra sidan http://2.bp.blogspot.com/-nMgTCND4EV...0/halfluss.jpg

Halsfluss
Citera
2016-10-18, 10:02
Medlem
stopthekillings avatar
Citat:
Halsfluss
Är du säker? Hoppas verkligen det. Med tanke på inkubationstiden så tror jag ändå också på halsfluss, om jag kysstes i helgen så hade det tagit 4-6 veckor för symptomen att bryta ut, men en halsfluss ska ta 2-4 dagar, vilket det har tagit.
Citera
2016-10-18, 10:08
Medlem
stopthekillings avatar
http://cdn08.dayviews.com/62/_u2/_u1...1254390960.jpg Enligt denna bilden så är det en bakteriell sjukdom, och jag borde åka till sjukhuset. Behöver jag verkligen det? Känns som att halsfluss går över av sig själv snabbt ändå.
Citera
2016-10-18, 14:49
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
http://cdn08.dayviews.com/62/_u2/_u1...1254390960.jpg Enligt denna bilden så är det en bakteriell sjukdom, och jag borde åka till sjukhuset. Behöver jag verkligen det? Känns som att halsfluss går över av sig själv snabbt ändå.

Gå till läkare om du är orolig. Man får nämligen prickar på halsmandlarna när man har halsfluss. Vi körtelfeber får du jäkligt ont i halsen och alla körtlar på kroppen svullnar typ.

Sen för din egna skull så sluta googla. Du verkar bli mer hypokondrisk än hjälpt av det.
Citera
2016-10-18, 19:49
Medlem
stopthekillings avatar
Citat:
Gå till läkare om du är orolig. Man får nämligen prickar på halsmandlarna när man har halsfluss. Vi körtelfeber får du jäkligt ont i halsen och alla körtlar på kroppen svullnar typ.

Sen för din egna skull så sluta googla. Du verkar bli mer hypokondrisk än hjälpt av det.
Nej, är inte så hypokondrisk, men vill gärna veta vad det är, få lite peace of mind så att säga, och veta om jag ska till vårdcentralen eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in