Citat:
Ursprungligen postat av
Darkspace
Förstår din tanke
Gillar enkelheten i det helt enkelt. Varierar säkert under tidens gång, typ som keso, makrill, kyckling filè t ex istället för tonfisk ibland, små justeringar för variation när den tiden kommer.
Men endå hålla samma minimala struktur. Dvs samma mängd men varierat med köttet exempelvis. men endå i samma mängd som t ex fyra burkar tonfisk och väga kyckling för att få samma värde som tonfisken.
Bara något jag tänkte på nu faktiskt, kan ju bli kul .

Absolut. Jag gillar enkelhet jag med, med variation dock.
Lax och torsk är två fiskar du kan variera med väldigt enkla recept. Räcker att bara byta ut potatisen mot ris eller byta ut några kryddor. Rikt som fan på proteiner och nyttiga fetter, omega 3 och är ENKELT att räkna kalorimängd på och slå det emot tonfisk och kyckling.
Har ju bara min egna erfarenhet att tala genom, men i början av min första deff så käkade jag ganska fyrkantigt. Tonfisk och lax var det typ. Blev drygt och jag hatade att deffa efter en vecka. Sen lärde jag mig mer hur man räknar kalorierna, väljer bra livsmedel (inom deffväg då) och så småningom lärde jag mig att jag ens inte behövde välja bort något livsmedel alls. Käkade hemgjord pizza på helger (givetvis inom kalorimålet) och halloumiburgare. Då vart det roligt att deffa.
Som sagt, bara min erfarenhet, vi äro alla olika!
Lycka till vilken väg du än väljer att gå!