Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2016-10-19, 13:46
  #49
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadikalFail
Jag har inga planer. Och jag kan inte få barn med kvinnor så det går som dåligt.

Jag är mer nyfiken med vad andra gjort när detta väl hänt. När en inte optimal situation blir typ ohållbar.

Hur männen har eventuellt gömt eller berättat om otroheten och barnet.
Hur kvinnor har lurat sina män att det är deras barn. Det är det jag är mest nyfiken på.
http://fof.se/tidning/2001/3/var-fja...pappa-inte-far

Hitta för tillfället inget färskare, men detta är väl ung hur det ser ut i barnfamiljerna även i dag.

Av de i min bekantskapskrets som har blivit ofrivilliga farsor efter ons så har de inte och vill inte ha någon kontakt varken med ungen eller morsan och det kan man ju förstå
Citera
2016-10-19, 13:52
  #50
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
http://fof.se/tidning/2001/3/var-fja...pappa-inte-far

Hitta för tillfället inget färskare, men detta är väl ung hur det ser ut i barnfamiljerna även i dag.

Av de i min bekantskapskrets som har blivit ofrivilliga farsor efter ons så har de inte och vill inte ha någon kontakt varken med ungen eller morsan och det kan man ju förstå

Ons och att få barn via otrohet ser jag som en jäkla skillnad. Vissa som är otrogna har ibland redan familj och sådant, och det är mer intressant än folk som går och knullar runt och får barn så, för det är ungefär så många idioter brukar lyckas få barn till världen i dessa dagar.
Citera
2016-10-19, 13:59
  #51
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadikalFail
Ons och att få barn via otrohet ser jag som en jäkla skillnad. Vissa som är otrogna har ibland redan familj och sådant, och det är mer intressant än folk som går och knullar runt och får barn så, för det är ungefär så många idioter brukar lyckas få barn till världen i dessa dagar.

Om jag är ute för att skaffa en picksnurra för en kväll om jag är gift kallar du det alltså för ett ons
Citera
2016-10-19, 16:17
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
Det är precis av denna anledning man bara strular runt med gifta kvinnor, de har ett lika stort intresse av diskretion som en själv.

.

Nackdelen med det är att du kan ha barn som du inte har en aning om. Även om några andra är deras pappor (eller tror sig vara eller hur man nu skall uttrycka det) så är du ju ändå nånstans deras pappa. Du blir blåst på dina barn, dina barn blir blåsta på sin pappa, och en annan man blir blåst. Så det är faktiskt lika illa handlat mot dig, och barnen som den ovetandes "plastpappan". Det är ytterst fult agerat av de gifta kvinnorna.

Jag har inga motargument mot åsikter som att detta är fullt naturligt och en bra strategi, kvinnan kombinerar en mans arv och en annans miljö för att få bästa möjliga avkomma, eller att de lurade männen och barnen i de allra flesta fall aldrig får reda på det ändå och liknande resonemang. Jag vill bara avfärda det som ursäkter för att kvinnor skall få knulla runt risk och konsekvensfritt.
__________________
Senast redigerad av mr.gegge 2016-10-19 kl. 16:23.
Citera
2016-10-19, 18:02
  #53
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Om jag är ute för att skaffa en picksnurra för en kväll om jag är gift kallar du det alltså för ett ons

När jag hör ons tänker jag mer på singelfolk. Men det är jag det.
Citera
2016-10-20, 21:04
  #54
Medlem
KnackehaxanMias avatar
I den givna situation som du målar upp TS - Ja! jag hade tveklöst gjort abort - faktiskt, vid minsta misstanke lr uns av tvivel så hade jag direkt svalt ett dagen efter piller o om inte det räckte, så blev aborten ett faktum.

Skulle aldrig vilja skapa problem - vare sig för mig lr den otrogne mannen.

Okej - om han, precis när han fyrar av, kärleksfullt grymtade - jag vill befrukta dig, jag vill ge dig ett barn!! då skulle jag kanske överväga det hela men det är en helt annan historia o i den så har snubben inte ens ngn fru att va otrogen mot.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback