Citat:
Ursprungligen postat av
MajesticTwelve
Men om vi tänker på detta en minut. Vad är det för fel att åka hem till sitt hemland på semester? Tänk om en del av Sverige var i krig. Du flyr till Qatar eller UAE exempelvis. Du får pengar där. Hela tiden vill du hem till ditt hemland Sverige för det är där du kommer ifrån. Du väljer att åka till en del av Sverige där det inte är krig på semester.
Jag vet i alla fall om jag var tvungen att fly från Sverige att jag hade åtminstone velat åka hit på semester om det var möjligt.
Trollar du? Om det är krig i norrland men helt safe i skåne. VARFÖR ska du då behöva kajka 1000-tals mil söderut när du bara kunde tagit sig till skåne från första början??
Varje land är ansvarig för sitt lands medborgare. Så länge ett uns av ett land är beboeligt och safe ska befolkningen givetvis skickas dit primärt.
OM det nu blev inbördeskrig i Sverige skulle du, och de flesta normala människor, givetvis söka skydd i andra nordiska länder. Vad fan ska du i mellanöstern att göra? Människor från mellamöstern ser givetvis ett eventuellt krig som en förevädning att söka sig till väst så att de kan höja sin levnadsstandard.