Citat:
Ursprungligen postat av
goran744
Aldrig för sent, det är lika med att ge upp.
Det handlar mest om folkets vilja och mod.
Mod?
Vilket mod?
Läget är låst, det har politikerna lärt folket. Man ska inte tala med oliktänkande.
Jag vill och har modet, med det GÅR INTE.
Var på middag för inte så längesedan. Påbörjade en story om media, och nämnde Avpixlat. I negativa ordalag, märk väl. Det blev ramaskri innan jag ens hade fått tala till punkt och trots att jag poängterade att jag tog Avpixlat som en extrem mot en annan. Låst läge, dålig stämning och snabbt samtalsbyte.
Så även om man försöker få folk att begripa problemen i samhällsdebatten, genom att kritisera "sin egen" sida och föra normala samtal så är det dömt att misslyckas redan innan man har hunnit börja.
Vad gäller topic. Så är det katastrof att vi betalar för semesterresor. Semester åker man på när man har råd, det är något man sparar till själv. Att de dessutom åker till länder de flytt från, talar sitt eget tydliga språk. Är vi nu så goda som vi påstår, så borde vi dessutom vara rädda om våra resurser och inte slösa, så att vi kan hjälpa fler. Inte underhålla de som är här med överflöd som kan hjälpa andra som fått stanna kvar och går under.