2016-10-15, 18:03
Medlem
Jag kan med min inre röst här och nu förmedla en sanning.
Eller lögn.
För dig att ta del av i denna text.
Du kan inte direkt avgöra ifall det är det ena eller det andra.

Vad är en röst?
Citera
2016-10-15, 19:57
Medlem
Hmm. En sanning eller lögn avslöjas av kroppsspråk tolkar jag och vår röst är en del av detta.
Behöver de vara djupare en så. Förklara.
Citera
2016-10-15, 20:19
Medlem
PsychoticAliens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ivanivan
Eller lögn.

Vad är en röst?

Beror på hur vi tolkar "röst". Ur en synvinkel så sa du det själv. En röst är en person som förmedlar åsikter, sanningar och lögner för andra att ta del av. Andra kan i många fall inte direkt avgöra ifall det ena eller det andra gäller.
Man bör vara rädd om sin röst, liksom sin signatur. Har man väl präntat in något så får man sen lov att stå för det.

Samtidigt kan man bli för rädd om den... Det gäller att försöka leva och vara naturlig också.
Senast redigerad av PsychoticAlien 2016-10-15 kl. 20:22.
Citera
2017-01-21, 21:41
Medlem
kajus333s avatar
Det är alldeles säkert så att det är tonfallet som förmedlar det sanna. Det är på tonfallet det hänger. En människa som förlorat tonfallet är som den som förlorat sin blick. Tonfallet är talets blick.
Citera
2017-01-22, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajus333
Det är alldeles säkert så att det är tonfallet som förmedlar det sanna. Det är på tonfallet det hänger. En människa som förlorat tonfallet är som den som förlorat sin blick. Tonfallet är talets blick.

Anfallsvinkeln säger allt.
Citera
2017-01-23, 08:54
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
Anfallsvinkeln säger allt.

Exakt. Det är lutningen det hänger på.
Citera
2017-01-24, 01:14
Medlem
goran744s avatar
Vad är en röst?
Dina tankar du skrivit här men du har inte använt din röst ( ljudet) mer dina fingrar som skriver det du tänker.
Om det var svaret på din sista mening du ville ha.
Citera
2017-01-24, 11:05
Medlem
Citat:
Eller lögn.

Vad är en röst?
Din röst förmedlar väl din syn på verkligheten. Andra kan tycka att det är sanning eller lögn. Ta Trump, han ljuger inte när han säger att flest människor någonsin såg hans "kröning". Det är Trumps syn på verkligheten, att vi andra inte delar den och kallar det lögn eftersom fakta säger något annat är en annan femma. Trumps syn på verkligheten är att alla skall hålla med honom då han delar med sig av sin åsikt. Man kan med detta resonemang påstå att avsikten med din röst är att försöka övertyga andra om din syn på verkligheten.
Citera
2017-01-24, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PelleSaga
Din röst förmedlar väl din syn på verkligheten. Andra kan tycka att det är sanning eller lögn. Ta Trump, han ljuger inte när han säger att flest människor någonsin såg hans "kröning". Det är Trumps syn på verkligheten, att vi andra inte delar den och kallar det lögn eftersom fakta säger något annat är en annan femma. Trumps syn på verkligheten är att alla skall hålla med honom då han delar med sig av sin åsikt. Man kan med detta resonemang påstå att avsikten med din röst är att försöka övertyga andra om din syn på verkligheten.

Visst, du kan använda din röst till att aktivt beskriva verkligheten.
Men det går minst lika bra att utstöta oförståeliga ljud.
Eller andra rörelser.
Det du snackar om är vad man gör med rösten.
Inte vad den är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in