2005-12-11, 19:46
Medlem
BiRELLs avatar
Om man ska ta och lägga grunden till ett "spritskåp" och har ca 750 kr att lägga grunden med, vad ska man köpa då?

Obs. Endast från systemet.
Citera
2005-12-11, 19:55
Moderator
tobess avatar
Vodka, gin och rom är absoluta grunden.

Sedan kan du fylla på med en whiskey t.ex om du tycker om det eller tequila eller någon smaksatt vodka (etc.). 750 kr räcker ju inte så långt, speciellt om du ska handla det på systemet..

Men utan vodka, gin och rom så får du inte så mycket blandat..
Citera
2005-12-13, 22:33
Medlem
eekeens avatar
Det beror på hur brett du vill ha det, antingen kör du på klassikerna eller så köper du kvartingar och kan få med lite sourz eller jäger som tillägg. Jag skulle nog satsa på kvantitet om det var bara till mig själv men till bjudning så köp många kvartingar.
Citera
2005-12-14, 16:13
Medlem
Kalasjnikovs avatar
Jag skulle nog välja vodka, rom och någon likör om jag bara hade 750 pix. Då har du en ganska bra start.
Citera
2005-12-14, 20:11
Medlem
Men ett barskåp kan väl i stort sett innehålla vad som eller ? Gör som jag, spara pengar och åk sedan ned till puttgarten å köp hela paketet, vin, gin, rom, vodka, vermouth osv osv.
Citera
2005-12-16, 18:26
Medlem
Gravity2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zipper
Men ett barskåp kan väl i stort sett innehålla vad som eller ? Gör som jag, spara pengar och åk sedan ned till puttgarten å köp hela paketet, vin, gin, rom, vodka, vermouth osv osv.
Eller åtminståne danmark om han inte har bil.

En flaska vodka
En flaska gin
En flaska rom
En flaska whiskey

Det ska gå att få för 750:- i danmark utan större problem

EDIT:
Fan, läste inte systemet.
Kör på Vodka Gin och Rom. Eller byt ut romen mot Bols Blue, går att använda i en jävla massa drinkar om det är det du är ute efter.
Citera
2005-12-19, 14:03
Medlem
Stakbrötes avatar
Ta en billig kryssning till tallin för 250:- Köp sedan 8 liter vodka för 400:- (50kr/L) och 1L Johnny Walker 100kr
Citera
2005-12-19, 16:13
Medlem
Kicker.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiRELL
Om man ska ta och lägga grunden till ett "spritskåp" och har ca 750 kr att lägga grunden med, vad ska man köpa då?

Obs. Endast från systemet.
Börjar du bli gammal? Dags att fixa spritskåp till bridgekvällarna
Citera
2005-12-19, 16:25
Medlem
kultingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stakbröte
Ta en billig kryssning till tallin för 250:- Köp sedan 8 liter vodka för 400:- (50kr/L) och 1L Johnny Walker 100kr

Haha jo det är ju ett välfyllt barskåp

Tycker själv att du måste ha en kaffelikör och baileys eller liknande, + rom och det andra som nämns i tråden
Citera
2005-12-19, 22:54
Medlem
Hej

Mitt barskåp innehåller följande:

Vodka flera sorter. Rom(bacardi), ouzo, softdrinks (smirnoff ice), whiskey, kaffelikör (baileys )champange såklart.

Dock ingen GIN då jag finner det gräsligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in