2016-10-19, 07:40
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Nej det vill han inte, det ska givetvis bara vara invandrare som man låser in hur som helst
Talar du om MGM i det här fallet så är han inte invandrare. Han är på flykt undan ett brott som han begått i en annan EU-medlemsstat. Vill du låta honom bo hemma hos dig under utredningen? Dum fråga, svaret är säkert ja!
Citera
2016-10-19, 11:47
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mantilla
Talar du om MGM i det här fallet så är han inte invandrare. Han är på flykt undan ett brott som han begått i en annan EU-medlemsstat. Vill du låta honom bo hemma hos dig under utredningen? Dum fråga, svaret är säkert ja!

Nej, men är inte bevisen tillräckliga för häktning så ska han släppas på fri fot tills utredningen är klar eller att misstankarna stärks och motiverar en häktning. Han kan bo hos sig själv under övervakning om det är så, skiter i vilket.
Citera
2016-10-19, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
Varför ska försvarsadvokaten kräva det?

Hon påstår att skäggis är ett barn.
Citera
2016-10-19, 13:37
Medlem
lagcatss avatar
Uppenbarligen så mår han inte bra ifall han har våldtagit någon och mördat? Que.
Citera
2016-10-19, 16:48
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Att du urskuldar sexuella övergrepp lärde jag mig nyss.
Ord mot ord och åklagaren väljer att tro på asylturisterna, din lögner debunkade.

De är fortfarande misstänkta, såvitt jag vet.
Citera
2016-10-19, 16:49
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBIT
Sexuellt umgänge i samband med en våldtäktsanmälan brukar tas någorlunda på allvar. Det räcker inte direkt med att nån säger "nä fan hon ville ligga".

Citera
2016-10-19, 16:53
Medlem
drwaddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mantilla
Det finns häktningsskäl i det här fallet, och en uppnådd grad av misstanke som motiverar häktning.

Jo det förstod jag. Bara gjorde mig lite lustig över saken.
Citera
2016-10-20, 08:15
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Dock släppta och kan således snacka ihop sig om vad som hände.
Våldtäktsvänstern jublar.
Citera
2016-10-23, 20:02
Medlem
spoilers avatar
"Kvinnan, som är i 80-årsåldern, ska ha attackerats i sitt hem, strypts flera gånger till den grad att hon svimmade och även våldtagits.
Brotten inträffade i Lille i Frankrike och den misstanke gärningsmannen - en 17-årig pojke - greps nyligen i Hudiskvall.
Tingsrätten har nu beslutat att han ska utlämnas till Frankrike.

/.../

Han försvaras av advokat Catrin Listad som vid häktningsförhandlingen berättade att pojken sökte asyl i Sverige i somras, och att han har en flickvän här som han väntar barn med.
I förhör med svensk polis har pojken berättat att han är medborgare i Algeriet, men att han tidigare uppgett att han är från Marocko "för att inte bli utvisad av fransk polis"."

http://www.expressen.se/nyheter/17-aring-misstanks-ha-attackerat-aldre-kvinna/
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in