2016-10-17, 18:02
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Nej, det har du rätt i. I en rättsstat värd namnet låser man inte in folk utan bindande bevis. Skulle du vilja bli inlåst på lösa grunder?
I Gotlandsfallet fanns bevis på sexuellt umgänge och BO's vittnesmål.
Sluta ljug så förbannat.
Citera
2016-10-17, 18:18
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sniss
Catrin Listad är en äcklig jävla batikhäxa. Fyfan vilket smuts, personer som henne är anledningen varför detta land går under.
Låter hon klienten pilla på henne under deras möten tro?

Hur mycket jag än skulle vilja hålla med dig i hjärtat så i hjärnan är det bra att även avskum får en försvarsadvokat. Dennes uppgift är att tillvarata GM intressen.

Fick man välja skulle man slå ihjäl alla vidriga svin, men så kan vi inte ha ett civiliserat samhälle. Har denne utfört ett brott får man göra det bästa av situationen. Åberopa förmildrande omständigheter, komma till ett så humant fängelse som möjligt, få så kort straff som möjligt, yrka vård om det behövs osv.

Personen som försvarar gör ett jobb. När försvarsadvokater däremot börjar "hänga" med yrkeskriminella, och det händer, ja då kan jag hålla med dig.

Att alla oavsett förstånd, sjukdom, bakgrund osv erhåller juridisk hjälp som tillvaratar deras intressen tycker jag som medborgare är rimligt i en utvecklad rättstat.
Citera
2016-10-17, 18:43
Medlem
BoJackHorsemans avatar
Citat:
Smart sådär du. Du förstår nog själv vad jag syftar på om du följt med debatten senaste tiden. Eller vill du bara ha något sagt för att samla på dig posts?

Eftersom det var mitt första inlägg så känns det som om jag hade kunnat skriva mindre för att få enbart få inlägg.

Jag kan inte se något annat än att du attackerar personen som är advokat och inte "debatten den senaste tiden". Jag är uppenbarligen inte ensam om att tolka ditt inlägg på detta vis heller.

Har du något att argumentera för eller ska du bara bete dig som en stenåldersmänniska?
Citera
2016-10-18, 12:09
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
I Gotlandsfallet fanns bevis på sexuellt umgänge och BO's vittnesmål.
Sluta ljug så förbannat.

Sexuellt umgänge är inte detsamma som bevisad våldtäkt.

Hoppas du lärde dig något nytt nu...

Kram!
Citera
2016-10-18, 12:35
Medlem
Sexuellt umgänge som slutar med en rullstolsburen tjej på sjukhuset och senare på psyket ser iallafall jag som anmärkningsvärt.
Citera
2016-10-18, 17:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Att alla oavsett förstånd, sjukdom, bakgrund osv erhåller juridisk hjälp som tillvaratar deras intressen tycker jag som medborgare är rimligt i en utvecklad rättstat.

Vem har sagt att Sverige är en utvecklad rättsstat. Har du en källa?
Nu är den anklagade inte medborgare i Sverige och befinner sig här illegalt och anklagad för synnerligen grova brott. Klart han skall vara häktad och utvisas ASAP.
Att en advokat kverulerar i media om att MGM inte mår bra är bara patetiskt.
Citera
2016-10-18, 18:38
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuslimBastard
Vem har sagt att Sverige är en utvecklad rättsstat. Har du en källa?
Nu är den anklagade inte medborgare i Sverige och befinner sig här illegalt och anklagad för synnerligen grova brott. Klart han skall vara häktad och utvisas ASAP.
Att en advokat kverulerar i media om att MGM inte mår bra är bara patetiskt.

Att vara anklagad är ännu inget brott. Har han begått brott tex mord, våldtäkt osv så ska han dömas. Sitter han i utvisningsbåset borde vi ha ett mycket enkelt fängelse med gröt, bröd, vatten, ingen lön och inga andra aktiviteter tills utvisning efter avsuttet straff sker. Man kan också köpa fängelseplats i tredje land till låg kostnad. Att begå brott som gäst i Sverige ska inte rendera i hotellstandard, fritidsaktiviteter, lyxmat och lön. Har vederbörande ekonomiska tillgångar i Sverige (bil) eller i annat land vi har kontakt med så dras kostnaden vi har på honom från hans tillgångar.
Citera
2016-10-18, 20:54
Medlem
Fjulles avatar
Citat:
Smart sådär du. Du förstår nog själv vad jag syftar på om du följt med debatten senaste tiden. Eller vill du bara ha något sagt för att samla på dig posts?

Väx upp! Se till att du allmänbildar dig och tänk till innan du postar , din dumknullade idiot!
Citera
2016-10-18, 22:10
Medlem
FortMeades avatar
Citat:

Kram!

Så varför var det så väsentligt att påpeka att det fanns DNA-bevisning i det här fallet?
Det bevisar i sig inget annat än sexuellt umgänge vilket man också vet förekommit i Gotlandsfallet.

I Gotlandsfallet så hade man inte några resultat av tekniska undersökningar klara när MGM släpptes.

Däremot visste man att minst en av männen haft sexuellt umgänge med kvinnan och man var ganska säkra på att minst en till av männen haft det.
Citera
2016-10-19, 00:16
Medlem
TheBITs avatar
Citat:

Kram!

Sexuellt umgänge i samband med en våldtäktsanmälan brukar tas någorlunda på allvar. Det räcker inte direkt med att nån säger "nä fan hon ville ligga".
Citera
2016-10-19, 07:09
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:

Kram!
Att du urskuldar sexuella övergrepp lärde jag mig nyss.
Ord mot ord och åklagaren väljer att tro på asylturisterna, din lögner debunkade.
Citera
2016-10-19, 07:36
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drwadde
Lite underligt att det inte går att släppa "pojken" på fri fot.
Med tanke på hur lätt det var på Gotland: https://www.flashback.org/t2769060
Det finns häktningsskäl i det här fallet, och en uppnådd grad av misstanke som motiverar häktning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in