2016-10-15, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Nej, inte alls underligt. Det finns tydligen DNA-bevis mot "17-åringen". I fallet på Gotland finns det tydligen inga bevis alls. Inte ens på att det begåtts en våldtäkt, bara kvinnans ord mot männens.

Vart har du tagit del av bevisuppgifterna i Gotlandsfallet?
Eller spekulerar du bara?
Citera
2016-10-15, 16:58
Medlem
nidbilds avatar
Undrar vad denna 17 åring varit med om som begår dessa brott?
Citera
2016-10-15, 17:42
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sniss
Vart har du tagit del av bevisuppgifterna i Gotlandsfallet?
Eller spekulerar du bara?

Nej, jag har inte tagit del av förundersökningen på Gotland. Men hade det funnits någon form av bindande bevis mot männen som hade medgett häktning på "sannolika skäl" så hade de knappast släppts. Eller vad tror du själv?
Citera
2016-10-15, 18:09
Bannlyst
Citat:
Nej, jag har inte tagit del av förundersökningen på Gotland. Men hade det funnits någon form av bindande bevis mot männen som hade medgett häktning på "sannolika skäl" så hade de knappast släppts. Eller vad tror du själv?

Givetvis kan dom inte sitta häktade i en rättsstat det är ju "baaaarn" det handlar om, tyck synd om dom, inte om offret! Sverige år 2016!
Citera
2016-10-15, 19:18
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettpundsvartkrut
Givetvis kan dom inte sitta häktade i en rättsstat det är ju "baaaarn" det handlar om, tyck synd om dom, inte om offret! Sverige år 2016!

Nej, det har du rätt i. I en rättsstat värd namnet låser man inte in folk utan bindande bevis. Skulle du vilja bli inlåst på lösa grunder?
Citera
2016-10-15, 19:31
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Nej, det har du rätt i. I en rättsstat värd namnet låser man inte in folk utan bindande bevis. Skulle du vilja bli inlåst på lösa grunder?

Nej det vill han inte, det ska givetvis bara vara invandrare som man låser in hur som helst
Citera
2016-10-15, 19:32
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidbild
Undrar vad denna 17 åring varit med om som begår dessa brott?

Det spelar ingen roll,varför är han i Sverige??
Citera
2016-10-15, 19:55
Medlem
Citat:

Så du spekulerar och gissar bara? Kanske på sin plats att nämna det?
Jag spekulerar nu men jag anser att det kan finnas bevis, och att åklagaren har gjort grova fel. Det plus det faktum att han blev hotad pga detta ledde till att en ny åklagare har fått ta över fallet tror jag.
Så vi kanske ska hålla käften om bevis åt höger och vänster tills dess att det är klarlagt?
Pajas.
Citera
2016-10-15, 20:46
Bannlyst
Citat:

Och vad vet du om bevisläget!?
Om du sitter på fup så dela med dig av den, upp till "bevis".

Hade 4 ursvenskar förgripit sig på en rullstolsbunden kvinna från Eritrea så hade det varit annat ljud i lådan.
Men sånt händer ju inte, svenska män är sjukt underrepresenterade i statistiken för våldtäkter men det vill ni kulturmarxister givetvis inte ha någon debatt om.
Särskilt gruppvåldtäkter är vi sjukt dåliga på - så dåliga att det inte ens går att neka till att det finns stora genetiska/kulturella skillnader på området.
Citera
2016-10-15, 20:51
Bannlyst
Citat:
Jag spekulerar nu men jag anser att det kan finnas bevis, och att åklagaren har gjort grova fel. Det plus det faktum att han blev hotad pga detta ledde till att en ny åklagare har fått ta över fallet tror jag.
Så vi kanske ska hålla käften om bevis åt höger och vänster tills dess att det är klarlagt?
Pajas.

Att åklagaren gjort bort sig i ärendet och antagligen av rent politiska skäl är högst sannolikt.
Citera
2016-10-15, 21:31
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Pajas.

Ja, det har du rätt i. Vi vet ju inte ens om det har begåtts en våldtäkt.

F.ö består denna tråd i stort sett bara av spekulationer och gissningar...
Senast redigerad av pestloppan 2016-10-15 kl. 21:34.
Citera
2016-10-15, 21:33
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettpundsvartkrut
Och vad vet du om bevisläget!?
Om du sitter på fup så dela med dig av den, upp till "bevis".

Hade 4 ursvenskar förgripit sig på en rullstolsbunden kvinna från Eritrea så hade det varit annat ljud i lådan.
Men sånt händer ju inte, svenska män är sjukt underrepresenterade i statistiken för våldtäkter men det vill ni kulturmarxister givetvis inte ha någon debatt om.
Särskilt gruppvåldtäkter är vi sjukt dåliga på - så dåliga att det inte ens går att neka till att det finns stora genetiska/kulturella skillnader på området.

Faktum är att vi inte ens vet om det har begåtts en våldtäkt. Vill du hävda motsatsen så är det upp till bevis för dig. Och då hoppas jag att du kontaktar polisen också...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in