2024-05-05, 00:28
Medlem
Hellvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Haha det där med margarinet hade ju räckt för mig för att slutta titta på hans videos iaf. Just sådant beteende är bland det värsta jag vet.

Men vad hände mellan honom och Dea då? Eller självdog relationen naturligt?
Jag tycker att hatet tar sig obefogat stort utrymme i denna tråd. Jag tyckte, som många andra, att Matgeek var ett nice konto att kolla på i begynnelsen. Men sen såg man mer och mer svar från Johan så fort följare frågade/ifraågasatte så blev han defensiv och otrevlig.
Men! Jag hade också blivit tokig om jag la ut en film som jag gjort om knivar och så kommer mickemedkniven och kommenterar att jag minsann har kniven 0,0346° fel när jag slipar…
Det måste finnas en balans mellan en kreatör och sin publik som är ödmjuk. Men det är bara prestige i allt.
Citera
2024-05-05, 02:24
Medlem
JerryCottons avatar
Hans hyckleri blev ju ganska uppenbart gällande färdigsåser. Han sågade typ alla såser på burk och ingredienserna i dessa. Voilà, geekens egna såser innehåller ingredienserna han sågade. Men visst, han kan vara underhållande ibland men oftast jäkligt pretto. Vidare så har hans mantra varit att det ska vara svenskt, svenskt och svenskt. Fast bara när han får pröjs av en svensk producent, för det är ju så himla bra som han bruka säga.
Citera
2024-05-05, 08:51
Medlem
Grievers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellvete
Men! Jag hade också blivit tokig om jag la ut en film som jag gjort om knivar och så kommer mickemedkniven och kommenterar att jag minsann har kniven 0,0346° fel när jag slipar…
Det måste finnas en balans mellan en kreatör och sin publik som är ödmjuk. Men det är bara prestige i allt.
Jag förstår inte varför han inte bara ignorerar folk. Eller bara ”Ok, ska tänka på det”

Nä, han måste käfta emot och svara drygt så fort nån inte håller med honom.
Citera
2024-05-05, 15:19
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellvete
Jag tycker att hatet tar sig obefogat stort utrymme i denna tråd. Jag tyckte, som många andra, att Matgeek var ett nice konto att kolla på i begynnelsen. Men sen såg man mer och mer svar från Johan så fort följare frågade/ifraågasatte så blev han defensiv och otrevlig.

För det första, om man är en kreatör med så många följare som Jonte, så borde man ha insett för bra längesedan att vissa människor är idioter och dessa kan man ignorera. Man måste inte reagera på allt. Men Jonte är narcissist och dessa är notoriska för att flippa ur när någon säger emot dem eller får dem att känna sig dumma.

Sen tror jag inte det är just precis detta som får folk att avsky honom mest. Det är snarare det faktum att han inte bryr sig ett skit om sin publik. Om ett företag ger honom betalt för att pusha råttgift till sin publik, så gör han det så länge han får betalt. Publiken för honom är bara boskap som han använder för att berika sig själv. Sen kan du komma med motargumentet att det är så det går till på sociala medier och det äger förstås en viss riktighet men få kreatörer är så skrupelfria och ogenuina som Jonte.
Citera
2024-05-05, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luftis
För det första, om man är en kreatör med så många följare som Jonte, så borde man ha insett för bra längesedan att vissa människor är idioter och dessa kan man ignorera. Man måste inte reagera på allt. Men Jonte är narcissist och dessa är notoriska för att flippa ur när någon säger emot dem eller får dem att känna sig dumma.

Sen tror jag inte det är just precis detta som får folk att avsky honom mest. Det är snarare det faktum att han inte bryr sig ett skit om sin publik. Om ett företag ger honom betalt för att pusha råttgift till sin publik, så gör han det så länge han får betalt. Publiken för honom är bara boskap som han använder för att berika sig själv. Sen kan du komma med motargumentet att det är så det går till på sociala medier och det äger förstås en viss riktighet men få kreatörer är så skrupelfria och ogenuina som Jonte.
Det ingår i en narcissist natur att inte bry sig om någon annan än sig själv och dem som gynnar honom, tex närmsta familj och vänner eller arbetsgivare som det ofta smöras för bara för att gynna sig själv.

Din beskrivning i andra stycket är liksom spot on för en narcissist. Den utmärkande skillnaden på en normalt empatisk människa och en narcissist är deras grundläggande motivation till sina handlingar.(utan- eller med väldigt lite samvete då det finns individuella skillnader)

Två människor kan utföra samma handling men av fundamentalt olika anledningar och syfte och egen mental påverkan.
Citera
2024-05-14, 16:03
Medlem
Kommer Johan stå och steka pannkakor på Dreamhack med Arla nästa Dreamhack? det skulle jag vilja veta. Han hänger ju här inne själv så han kanske kan svara.
Citera
2024-05-18, 20:58
Medlem
Tjoflos avatar
Håller hans kanal på att dö ut nu? Väldigt lite views med tanke på vad han lägger ner på sina videos.
Citera
2024-05-19, 06:30
Medlem
nakamotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjoflo
Håller hans kanal på att dö ut nu? Väldigt lite views med tanke på vad han lägger ner på sina videos.

Ja han kan ju knappast ha gått med förtjänst på senaste japanresan. Inte ens 150 tusen visningar allt som allt spritt över flera filmer. Johan ångrar nog att de flög första klass nu..
Citera
2024-05-19, 11:27
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nakamoto
Ja han kan ju knappast ha gått med förtjänst på senaste japanresan. Inte ens 150 tusen visningar allt som allt spritt över flera filmer. Johan ångrar nog att de flög första klass nu..
Man glömmer ofta bort att han jobbar med andra plattformar också (Insta, Facebook, Tiktok). Bara på tiktok så fick hans Japan-videos runt en halv miljon visningar.
Citera
2024-05-19, 13:24
Medlem
Han horar väl också ut sig för alla möjliga skräpprodukter titt som tätt för att dryga ut kassan.
För visst är det anmärkningsvärt att ha över trehundratusen följare men endast 10k visningar.
Citera
2024-05-20, 16:28
Medlem
Davoduns avatar
Ynglingarna har börjat gilla han på TikTok. Kan meddela att han är ungefär lika trevlig i kommentarsfältet där som modus operandi är för Jonte.
Citera
2024-05-25, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratdancer
Han horar väl också ut sig för alla möjliga skräpprodukter titt som tätt för att dryga ut kassan.
För visst är det anmärkningsvärt att ha över trehundratusen följare men endast 10k visningar.
Så är det, och när han vill ha mer gratisgrejer efter samarbetet och leverantören säger nej, så blir det skitsnack om märket/leverantören istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in