Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-10-14, 07:36
  #25
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImpAuster
Haha, nä det var faktiskt inte det jag tänkte på. När man (läs: jag) smaksätter gröt gör man (återigen så läs: jag) det med en jäkla massa socker, mjölk och bär för att det ska smaka gott. Så jag tänkte mer hur jag smaksätter gröt än bara gröten i sig. Tänkte eftersom TS pratade om svårigheten att förhålla sig till sötsug så tror jag att om man äter en söt frukost att den kan trigga TS sockerbehov. Detta baserat på att TS sa att så fort att när denne började äta sötsaker var bollen i rullning. Kanske skulle varit tydligare där med vad jag menade.

Kanske lite dumt, men jag läste in mina egna vanor i det TS skrivit tidigare.

Oj, ett bra svar. Fan inte vanligt på FB, medalj till dig!

Det har jag faktiskt inte tänkt på. Jag försöker själv hålla nere på sockret nu och käkade gröt häromdagen. Började faktiskt rycka lite i syltgenen, så kanske ligger något i det du säger. Bra input!
Citera
2016-10-14, 08:08
  #26
Medlem
Servigins avatar
Färdig risgrynsgröt har ju massa socker i sig, men om man kokar egen och enbart strör på något gram strösocker tillsammans kan väl inte det vara hela världen eller? Jag menar 2 dl juice innehåller ca 20-25g socker och det är väl rätt vanligt att man har till frukost utan att fundera.
Citera
2016-10-14, 08:53
  #27
Medlem
ImpAusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Oj, ett bra svar. Fan inte vanligt på FB, medalj till dig!

Det har jag faktiskt inte tänkt på. Jag försöker själv hålla nere på sockret nu och käkade gröt häromdagen. Började faktiskt rycka lite i syltgenen, så kanske ligger något i det du säger. Bra input!

Börjar flashback om nu då eller hur fungerar det? :O

Nej men det finns säkert de som lyckas käka gröt utan tillbehör, typ ryssar, och gilla det, men baserat på det TS sa innan kanske man skulle vänta lite. Eller bara äta gröten som den är. Skulle tro att det kan vara bra att skita i saker man vanligtvis sötar under tiden man går ner i vikt om nu just socker varit den stora boven tidigare!

Citat:
Ursprungligen postat av Servigin
Färdig risgrynsgröt har ju massa socker i sig, men om man kokar egen och enbart strör på något gram strösocker tillsammans kan väl inte det vara hela världen eller? Jag menar 2 dl juice innehåller ca 20-25g socker och det är väl rätt vanligt att man har till frukost utan att fundera.

Jag utgick faktiskt helt och hållet från att TS kokade egen gröt. Men absolut har det att göra med hur mycket socker. Men som sagt så tänkte jag mer på hur jag gjorde gröt och sen hur TS kanske hade gjort. Så per se är det väl inget fel i det heller, men kanske lika bra att bero under viktnedgång om nu sötsaker varit det största problemet. Det är ju lättare att vänja sig av med socker om man helt enkelt bara slutar använda det, istället för att ta lite då och då.
Citera
2016-10-14, 08:57
  #28
Medlem
Anti-WOGs avatar
En kopp kaffe och en stor pris lössnus.
Citera
2016-10-14, 09:49
  #29
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImpAuster
Börjar flashback om nu då eller hur fungerar det? :O

Nej men det finns säkert de som lyckas käka gröt utan tillbehör, typ ryssar, och gilla det, men baserat på det TS sa innan kanske man skulle vänta lite. Eller bara äta gröten som den är. Skulle tro att det kan vara bra att skita i saker man vanligtvis sötar under tiden man går ner i vikt om nu just socker varit den stora boven tidigare!

Ja, det är nog bara en vanesak.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback