Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-10-12, 15:08
  #13
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kli-Max
Tänkte på denna:
De som tar över rodret 2018 kommer att få ett rent helvete att återställa landet. Både ekonomiskt och att få med folket i denna ekonomiska haverering.
Kanske inte ens kommer att gå att lösa.
Jag ser stora svårigheter för vem det än är som tar över 2018.

Som jag skrev. Vem som än tar över rodret kommer att få ett helvete med att få med folket att betala tillbaka räkningen de inte velat ha.
Regeringen håller på för fullt att ta tillbaka till sin tomma kassa.
Det kommer inte att hålla i längden.

Det parti som tar över 2018 kommer att bli hatat fram till 2022.
Kanske något man räknat ut också...
Låt dem ta skiten vi skapat så kommer vi som riddaren på vita springaren 2022.

Folket har tappat förtroende för regeringen.
Tappat respekten eftersom regeringen visar respektlöshet.
Går hand i hand så att säga.
Tror du att regeringen är intresserad av folkets röst ? Som man dessutom tystar på ett mycket fult sätt.
Ser du att regeringen kan lösa problemet de själva skapat fram till 2018?
Är 22 månader tillräckligt ?
2018 blir ett parti som tar över ett sjunkande skepp där man dessutom skall få med sig folk som ligger i vattnet.
Min version av framtiden.
Behöver absolut inte bli så men jag anar det.
Skulle jag vara politiker så skulle jag lägga in stöten 2022.
Citera
2016-10-12, 15:21
  #14
Medlem
goran744s avatar
SD kommer inte att kunna lösa det här problemet.
Hur ?
Kan de göra det vår nuvarande regering inte kan ?
Nej!
Även de måste ha tillbaka pengarna.
Jag skulle definitivt inte vilja vara på Rosenbad 2018.

Det är vad som sker nu fram till 2018 som kommer att avgöra det hela.
Vill S vinna ? Vill de andra vinna ?
Tror inte det.
Vill lämna över till några som blir hatade så att de kan komma tillbaka 2022 och påstå sig vilja väl.
Politiskt rävspel.
Vet inte om jag ser på saken rätt. Vi får se vad som händer framöver.
Citera
2016-10-12, 15:22
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Som jag skrev. Vem som än tar över rodret kommer att få ett helvete med att få med folket att betala tillbaka räkningen de inte velat ha.
Regeringen håller på för fullt att ta tillbaka till sin tomma kassa.
Det kommer inte att hålla i längden.

Det parti som tar över 2018 kommer att bli hatat fram till 2022.
Kanske något man räknat ut också...
Låt dem ta skiten vi skapat så kommer vi som riddaren på vita springaren 2022.

Folket har tappat förtroende för regeringen.
Tappat respekten eftersom regeringen visar respektlöshet.
Går hand i hand så att säga.
Tror du att regeringen är intresserad av folkets röst ? Som man dessutom tystar på ett mycket fult sätt.
Ser du att regeringen kan lösa problemet de själva skapat fram till 2018?
Är 22 månader tillräckligt ?
2018 blir ett parti som tar över ett sjunkande skepp där man dessutom skall få med sig folk som ligger i vattnet.
Min version av framtiden.
Behöver absolut inte bli så men jag anar det.
Skulle jag vara politiker så skulle jag lägga in stöten 2022.

Ja 22 månader är kort tid i sammanhanget. men det är mindre tid bakåt i tiden vi stod för en panikhantering av väldigt många människor som kom in över våra gränser. Något som har gått tillbaka med stora siffror till "normala" nivåer i kristid.

Det kan hända mycket under den här tiden. Viktigaste som jag ser det. Är de stora resurser som polisväsendet behöver. Inte bara för att stävja det som sker på öppen gata men ta de högre upp.

så att snabbt komma överens och lösa det problemet är otroligt viktigt. få stabilitet. Invånarna i Aleppo skulle bli väldigt glada bara de fick ett avbrott mellan bombningarna.De kan invänta byggnaden av ett nytt badhus. Vi får nöja oss med ett avbrott på långsiktiga satsningar ett tag för att få kontroll på det som skapar den tydligaste oron. Vågar jag gå ut med hunden efter kl 21:00. vågar jag öppna dörren om någon knackar på osv.

Sedan får hanteringen av integrationen komma, skolan, sjukvården osv.

Där är grunden för oron.

Det kan nog stämma att idag i och med kaoset så hjälper inte folkets röst på samma sätt som i lugna tider. De försöker lösa saker med höften som riktmärke. Då kan det säkert bli så att känslan av att inte lyssna på folket finns där. I kristider går det inte att lyssna på alla. men helt klart ett misstag. Sen att det finns de som mörkat saker som har hänt. tror jag med på. Korkat. men det gör inte att ett enfrågeparti har mer rätt eller väljer att lyssna mer på dig för det.

Just nu håller ni med varandra. I framtiden kanske de ändrar något som du inte känslomässigt håller med om.

Detta om Sveriges faktiska läge och situation är jag inte direkt insatt i. Håller med även här att det ser ut att ta många år innan vi får stabilitet igen.
Citera
2016-10-12, 15:37
  #16
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kli-Max
Ja 22 månader är kort tid i sammanhanget. men det är mindre tid bakåt i tiden vi stod för en panikhantering av väldigt många människor som kom in över våra gränser. Något som har gått tillbaka med stora siffror till "normala" nivåer i kristid.

Det kan hända mycket under den här tiden. Viktigaste som jag ser det. Är de stora resurser som polisväsendet behöver. Inte bara för att stävja det som sker på öppen gata men ta de högre upp.

så att snabbt komma överens och lösa det problemet är otroligt viktigt. få stabilitet. Invånarna i Aleppo skulle bli väldigt glada bara de fick ett avbrott mellan bombningarna.De kan invänta byggnaden av ett nytt badhus. Vi får nöja oss med ett avbrott på långsiktiga satsningar ett tag för att få kontroll på det som skapar den tydligaste oron. Vågar jag gå ut med hunden efter kl 21:00. vågar jag öppna dörren om någon knackar på osv.

Sedan får hanteringen av integrationen komma, skolan, sjukvården osv.

Där är grunden för oron.

Det kan nog stämma att idag i och med kaoset så hjälper inte folkets röst på samma sätt som i lugna tider. De försöker lösa saker med höften som riktmärke. Då kan det säkert bli så att känslan av att inte lyssna på folket finns där. I kristider går det inte att lyssna på alla. men helt klart ett misstag. Sen att det finns de som mörkat saker som har hänt. tror jag med på. Korkat. men det gör inte att ett enfrågeparti har mer rätt eller väljer att lyssna mer på dig för det.

Just nu håller ni med varandra. I framtiden kanske de ändrar något som du inte känslomässigt håller med om.

Detta om Sveriges faktiska läge och situation är jag inte direkt insatt i. Håller med även här att det ser ut att ta många år innan vi får stabilitet igen.
Ni? Jag är en individ i det hela sammanhanget som också ser saker och ting utan andras seende.
Jag lever i landet. Ser saker. Förstår saker.
Jag vet dock att det här löser man inte på 22 månader. Heller inte under åren 2018- 2022.
Jag tror nästan att den som tar över 2018 gräver sin egen grav.
Jag skulle definitivt inte vilja möta folkets berättigade ilska och dessutom ge dem ännu mer krav. Dags att betala tillbakakravet.
Blir svårt för de styrande 2018.
Folk har enorma förhoppningar, som de kommer att se, att inte kommer att infrias.
Vi får se vad som händer fram till 2018 och fram till 2022.
Kanske det blir dramatiska förändringar innan. Nya regeringskonstellationer.
Citera
2016-10-12, 15:46
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Ni? Jag är en individ i det hela sammanhanget som också ser saker och ting utan andras seende.
Jag lever i landet. Ser saker. Förstår saker.
Jag vet dock att det här löser man inte på 22 månader. Heller inte under åren 2018- 2022.
Jag tror nästan att den som tar över 2018 gräver sin egen grav.
Jag skulle definitivt inte vilja möta folkets berättigade ilska och dessutom ge dem ännu mer krav. Dags att betala tillbakakravet.
Blir svårt för de styrande 2018.
Folk har enorma förhoppningar, som de kommer att se, att inte kommer att infrias.
Vi får se vad som händer fram till 2018 och fram till 2022.
Kanske det blir dramatiska förändringar innan. Nya regeringskonstellationer.

Ja du kan ha rätt.

Hur ser du på detta med att behålla värdet på SD politik om det blir stabilt igen?
Citera
2016-10-12, 16:20
  #18
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kli-Max
Ja du kan ha rätt.

Hur ser du på detta med att behålla värdet på SD politik om det blir stabilt igen?
De är Svenska individer som alla andra.
Deras politik är inte mer smutsig än de andras.
Ibland behövs det nya infallsvinklar.
Det blir stabilt med ett stabilt parti.
Om SD är stabilt så kommer det att visa sig.
Miljöpartiet såg inte jag som ett parti när de kom in i regeringen.
Såg dem som ett gäng modegrönsaker.
De var inte speciellt duktiga på att diskutera övrig politik.
De pratade om miljön enbart. Nu har väl de mer respekt och blivit ett etablerat parti.
SD kanske också har det "nya" över sig men kommer att bli lika etablerade som MP.
Skillnaden är dock att de övriga politikerna mobbar och föraktar sitt eget folk genom Jimmy.
De beter sig för jävligt mot människan Jimmy.
Kallar dem både nazister och rasister och i det oändliga.
Tror att de är mer rädd för deras ståndaktighet och beslutsamhet än för något annat.
De är också rädda för hur snabbt de fick med sig folket.
Man måste vara förbannat stark för att stå kvar mitt i elden som Jimmy gör.
Ingen fjolla direkt...
Folket vill inte ha en fjolla mer. En tönt som beter sig som en stor,fläskig amöba.
Mina ord. Inte direkt fina och ordentliga😄
Citera
2016-10-12, 16:32
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
De är Svenska individer som alla andra.
Deras politik är inte mer smutsig än de andras.
Ibland behövs det nya infallsvinklar.
Det blir stabilt med ett stabilt parti.
Om SD är stabilt så kommer det att visa sig.
Miljöpartiet såg inte jag som ett parti när de kom in i regeringen.
Såg dem som ett gäng modegrönsaker.
De var inte speciellt duktiga på att diskutera övrig politik.
De pratade om miljön enbart. Nu har väl de mer respekt och blivit ett etablerat parti.
SD kanske också har det "nya" över sig men kommer att bli lika etablerade som MP.
Skillnaden är dock att de övriga politikerna mobbar och föraktar sitt eget folk genom Jimmy.
De beter sig för jävligt mot människan Jimmy.
Kallar dem både nazister och rasister och i det oändliga.
Tror att de är mer rädd för deras ståndaktighet och beslutsamhet än för något annat.
De är också rädda för hur snabbt de fick med sig folket.
Man måste vara förbannat stark för att stå kvar mitt i elden som Jimmy gör.
Ingen fjolla direkt...
Folket vill inte ha en fjolla mer. En tönt som beter sig som en stor,fläskig amöba.
Mina ord. Inte direkt fina och ordentliga😄

Håller med om att Jimmy är stark som person.

Problemet för mig är att det drivs på med att sprida en negativ känsla. Det rimmar illa när ett parti står upp för Sverige och en stor del av dess invånare. Samtidigt som vi lever i en mer global värld än någonsin. Det går inte ihop för mig.

SD står på fast mark idag. väldigt lite rubbar på det. Undrar bara vad som händer när allt är stabilt igen. Mitt förtroende för SD är lågt. Litar inte på partiet. Att de faktiskt arbetar för mitt bästa. Mer känsla av att behålla makt till alla medel.

Det gör att Känsla, tillhörighet och gemenskap går före andra direkta politiska lösningar som kan locka väljare.

Exempel: Hur ser SD på Ericsson och deras nödvändiga drag om att omplacera tillverkning till utlandet. 3000 anställda som blir arbetslösa, hur ställer sig SD till detta komplicerade, globala problem?
Citera
2016-10-12, 16:44
  #20
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kli-Max
Håller med om att Jimmy är stark som person.

Problemet för mig är att det drivs på med att sprida en negativ känsla. Det rimmar illa när ett parti står upp för Sverige och en stor del av dess invånare. Samtidigt som vi lever i en mer global värld än någonsin. Det går inte ihop för mig.

SD står på fast mark idag. väldigt lite rubbar på det. Undrar bara vad som händer när allt är stabilt igen. Mitt förtroende för SD är lågt. Litar inte på partiet. Att de faktiskt arbetar för mitt bästa. Mer känsla av att behålla makt till alla medel.

Det gör att Känsla, tillhörighet och gemenskap går före andra direkta politiska lösningar som kan locka väljare.

Exempel: Hur ser SD på Ericsson och deras nödvändiga drag om att omplacera tillverkning till utlandet. 3000 anställda som blir arbetslösa, hur ställer sig SD till detta komplicerade, globala problem?
Jag har inte förtroende till något parti just nu.
Definitivt inte till dem som nu regerar.
SD har en stämpel på sig som man gärna lyfter fram och håller levande mer än att lyfta fram deras politik.
Kan också vara ett sätt att tysta och mörklägga.
Ett land skall inte förinta sig själv i den globala hysterin.
Måste hitta en medelvärde.
Vi har klarat oss förträffligt fram till dagsläget.
Det du drar upp om känsla,tillhörighet och gemenskap är alla politikers tal.
De säger det på olika sätt endast.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback