Citat:
Ursprungligen postat av
Blca
https://polisen.se/Stockholms_lan/Ak...dinbrott-Taby/
Kan det vara detta? Står att de använde helikopter i jakten på en person som begått inbrott i Gribbylund.
Trådens konspirationsteoretiker...? Källa?
Rätt anmärkningsvärt om man sätter in helikopter m.m. för det, när det samtidigt vid inbrott tar flera dagar för polisen att överhuvudtaget dyka upp i stora delar av resten av landet. Men visst, det är å andra sidan ingenting nytt i så fall. Det är väl rimligtvis ingen som tror att polisen skulle låta folk bränna tiotals bilar och ett par byggnader, angripa blåljuspersonal och i övrigt genomföra våldsamma upplopp i de rikas bostadsområden, som man har gjort i åratal i berikade, fattigare bostadsområden där polisen har valt att "inte söka konfrontation", d.v.s. har gett de kriminella fritt utrymme och låtit dem helt ta över området?
Dock var min första tanke asylboendena i Täby. Jag hörde aldrig om större våldsamheter i den kommunen förrän dessa upprättades för ett kort tag sedan. Min andra tanke var (vilket i och för sig vore begripligare med tanke på helikoptern) ett väpnat rån mot någon affärsverksamhet eller ett grovt våldsbrott (t.ex. skjutning).