2016-10-12, 11:06
Medlem
Någon som vet vad som föranleder den stora polisinsatsen som sker just nu i delar av Täby? Det fullständigt kryllar av målade och civila bilar samt helikopter sedan ungefär 30 minuter tillbaka! Någon som har någon information om detta?

Vänligen
Popolino
Senast redigerad av Popolino 2016-10-12 kl. 11:07. Anledning: Typo
Citera
2016-10-12, 12:57
Medlem
https://polisen.se/Stockholms_lan/Ak...dinbrott-Taby/

Kan det vara detta? Står att de använde helikopter i jakten på en person som begått inbrott i Gribbylund.

Citat:
Ursprungligen postat av Juicemania
Det är relaterat till asylboendet där.
Trådens konspirationsteoretiker...? Källa?
Citera
2016-10-12, 13:53
Medlem
Förklarar varför helikopter cirkulerade strax ovanför oss idag då (jobbar intill Täby park hotellet aka asylboendet)
Citera
2016-10-12, 14:03
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blca

Kan det vara detta? Står att de använde helikopter i jakten på en person som begått inbrott i Gribbylund.

"Minst en dator har stulits..." Säkert en dyr dator i så fall. När min dator stals stod det inte på FB att "Det fullständigt kryllar av målade och civila bilar samt helikopter sedan ungefär 30 minuter tillbaka!". Det kom två poliser efter någon timme och sedan skrevs ärendet av med vändande post pga att det saknas spaningstekniska spår eller något liknande. Tänk om de skickat massa målade polisbilar, civila bilar och helikopter när jag drabbades. Tror du på "allas lika värde" också eller?

Är det ingen minister, polis eller militär som haft inbrott skulle jag satsa på asylboendet.
Citera
2016-10-12, 14:05
Medlem
Citat:

Va! Kommer polisen vid inbrott i Täby? Varför inte på andra platser? Eller är det bara mina bekanta som haft otur?
Citera
2016-10-12, 14:10
Medlem
Europes avatar
Citat:

Rätt anmärkningsvärt om man sätter in helikopter m.m. för det, när det samtidigt vid inbrott tar flera dagar för polisen att överhuvudtaget dyka upp i stora delar av resten av landet. Men visst, det är å andra sidan ingenting nytt i så fall. Det är väl rimligtvis ingen som tror att polisen skulle låta folk bränna tiotals bilar och ett par byggnader, angripa blåljuspersonal och i övrigt genomföra våldsamma upplopp i de rikas bostadsområden, som man har gjort i åratal i berikade, fattigare bostadsområden där polisen har valt att "inte söka konfrontation", d.v.s. har gett de kriminella fritt utrymme och låtit dem helt ta över området?

Dock var min första tanke asylboendena i Täby. Jag hörde aldrig om större våldsamheter i den kommunen förrän dessa upprättades för ett kort tag sedan. Min andra tanke var (vilket i och för sig vore begripligare med tanke på helikoptern) ett väpnat rån mot någon affärsverksamhet eller ett grovt våldsbrott (t.ex. skjutning).
Citera
2016-10-12, 21:07
Medlem
Camcalderons avatar
Det finns ju färska inbrott och sedan finns det gamla inbrott.

Man har större chans att gripa någon när ett vittne har koll på gärningsmannen. Helikoptern har säkert varit i närheten och följde med för att eftersöka gärningsmannen. Att man inte skickar större resurser på gamla inbrott är för att det inte finns ofta någon att lagföra, då är det bara anmälningsupptagning och då räcker det med en patrull.

Spelar ingen roll vilken kommun eller person som är målsägande. Inbrott är nog det svåraste brottet att gripa någon på, då man behöver se personen inne i huset för att åklagaren ska anhålla...
Citera
2016-10-12, 21:47
Medlem
FortMeades avatar
Förklaringen är väl att det har stulits en dator.

Sådana kan av förhärdade medborgare användas för opinionsyttringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in