Citat:
Ursprungligen postat av
LagomLat
Men min kommentar anspelade på den spridda uppfattningen på FB att pengar inte gör dig till överklass.
Jag har i alla fall inte påstått att pengar automatiskt gör någon till överklass, tvärtom. Det finns överklass som inte har det alltför gott ställt men de tillhör fortfarande överklassen i egenskap av klass, arv, bakgrund, uppväxt, umgänge osv. Det är flera faktorer som det handlar om här.
Aje är ju dock knappast någon nyrik vulgär stekartyp som kommit in från flanken. Hans position borde vara tämligen etablerad med tanke på familjens förmögenhet och plats i societeten samt hans uppväxt och umgänge.
Citat:
Ursprungligen postat av
Agens56
Min poäng som jag inte tydliggjorde tillräckligt var att Bathina säkert varit bundis med "rätt" folk under tiden hon varit gift med Aje, men det är det nog slut med nu skulle jag tro. Jag menar hon är inte direkt barndomskamrat till någon av de här människorna och banden som knyter henne till dem är nog ganska tunna. Jag skulle inte bli förvånad om hon går in för en rejäl hårdlandning här. Det kan bli ensamt för henne då folk slutar höra av sig, slutar bjuda in henne osv.
Det kan jag hålla med om.
Låt oss hoppas att det stämmer, det förtjänar hon