2024-10-05, 02:43
Medlem
VillageOblivias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrandiosaMexicana
Prinzen erknde i MGP som LAS ut igr att han tagit en paus frn DT. Slutat i folkmun skulle jag gissa.

Har Frska Martin dock verkligen hoppat av helt eller r det bara, som de sjlva sger, en paus? Jag har intrycket av att Anton har en tendens att bli butter och insluten nr det gller saker som han verkligen har problem med, ssom situationen med Bg-Jimmy (ven om det var betydligt mer allvarliga saker som lg i bakgrunden dr). Att han odramatiskt pratar och skojar om Prinzen i vikarie-avsnitten fr mig nd att att tro att det inte ligger ngon vidare konflikt i bakgrunden utan att det helt enkelt handlar om att Prinzen behver rensa i sin kalender en tid -- trots allt mste MGP ta rtt mycket energi med alla ltar och jinglar de stndigt levererar, plus att han har ett familjeliv att skta p ett helt annat plan n vad Anton har.

Kanske bara jag som lever i frnekelse fr att jag verkligen gillar att hra de tv surra med varandra, men men...
Citera
2024-10-05, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VillageOblivia
Har Frska Martin dock verkligen hoppat av helt eller r det bara, som de sjlva sger, en paus? Jag har intrycket av att Anton har en tendens att bli butter och insluten nr det gller saker som han verkligen har problem med, ssom situationen med Bg-Jimmy (ven om det var betydligt mer allvarliga saker som lg i bakgrunden dr). Att han odramatiskt pratar och skojar om Prinzen i vikarie-avsnitten fr mig nd att att tro att det inte ligger ngon vidare konflikt i bakgrunden utan att det helt enkelt handlar om att Prinzen behver rensa i sin kalender en tid -- trots allt mste MGP ta rtt mycket energi med alla ltar och jinglar de stndigt levererar, plus att han har ett familjeliv att skta p ett helt annat plan n vad Anton har.

Kanske bara jag som lever i frnekelse fr att jag verkligen gillar att hra de tv surra med varandra, men men...

Gissar att det blev ungefr som nr han sa upp sig frn sitt jobb fr att kra heltid med MPG men i slutndan ddade det all kreativitet.

Sknare att, som tidigare, bara kunna glida in som gst lite d och d nr Anton vl frgade.

Nu blev han helt pltsligt ansvarig med en Anton som man aldrig vet vad han har fr dagsform.

Ngon konflikt tror jag inte det rr sig om, men r nog skert ett antal faktorer som ligger bakom "pausen".
Citera
2024-10-05, 17:32
Medlem
GrandiosaMexicanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cegefe8395
Gissar att det blev ungefr som nr han sa upp sig frn sitt jobb fr att kra heltid med MPG men i slutndan ddade det all kreativitet.

Sknare att, som tidigare, bara kunna glida in som gst lite d och d nr Anton vl frgade.

Nu blev han helt pltsligt ansvarig med en Anton som man aldrig vet vad han har fr dagsform.

Ngon konflikt tror jag inte det rr sig om, men r nog skert ett antal faktorer som ligger bakom "pausen".

Tror MgP som du sa tar mycket tid. Njessvepet i B3 palla han inte lnge och la ner ocks.
Citera
2024-10-06, 03:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VillageOblivia

En patreon id shr p morgonkvisten lyder att bg-Anton borde slppa ett ensam avsnitt som det var i ursprung poddens begynnelse och 11 frsta avsnitt. Vad sger ni andra?
Citera
2024-10-18, 20:38
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Rtt uppenbart att Prinzen kr "paus"-urskten fr att sedan bara lta det fadea ut. Han vill inte skada relationen med en kompis, samtidigt som han mrkt att han inte pallar gra podd med honom.

Jag frstr Prinzen. Antons stt att prata i podd nu fr tiden r extremt energikrvande fr mig som lyssnare. Han har ngon slags tvngsmssighet i att komma in p teorier om hur livet r i varje bisats. Han kan liksom inte bara prata sknt och avslappat om ngot utan att komma in p en fattig och utdragen tes om hur det r.

Det i kombination med att han r en 41-rig retsticka som hittar p smeknamn t sina bekanta och sen inte slpper smeknamnen trots att alla signaler om att de inte r uppskattade finns dr.
Senast redigerad av BonhommeDeNeige 2024-10-18 kl. 20:41.
Citera
2024-10-21, 00:12
Medlem
Kanske bg Jimmy slpps in igen nu nr prinzen trttnat?
Citera
2024-10-25, 03:45
Medlem
PartyOmtens avatar
Citat:
Hyper har ersatt Prinzen. Tycker nd kul med lite omvxling och Hyper har man bara ftt hra i Mata grisen innan. Undrar vad de var som gjorde att de skar sig med Anton.

Ngon som har podcast i samverkan med bg Jimmy rippad/sparad och vill ladda upp en lnk med avsnitten?

Finns 1/4 avsnitt kvar online som Mata Grisen Podcast slppte, heter "terblicken". Har ocks letat frgves efter dom.

Minns det fanns p en podcast-app en pod som hette "cis-king" tror jag, dr fanns de typ 10 avsnitt med anton och bg-jimmy som inte slpptes p AMP, antar de va patreon-avsnitt men dom fanns inte kvar senast jag var patreon-medlem. Ngon som har dessa o vill ladda upp? Ett avsnitt typ handla om jimmy lg p sjukhuset och eric saade eller ngon fjolla beskte honom.
Citera
2024-11-01, 11:00
Medlem
Har det kommit nya avsnitt i oktober? r vl ingen hemlighet att Anton r lat och att han smackar in ngra (smtt ihopstressade) avsnitt i slutet p mnaden fr att han ska f in pengar frn Patreon. Men hjden av slapphet var nd nr hans mick/sladd glappade i inspelning av FLERA poddar i olika sammanhang utan att gra ngot t det. r inte s svrt att kpa en ny sladd eller mikrofon om nstan hela ens inkomst bestr av att podda.

Om Martin inte r tillbaka nr nya avsnitt slpps s r det ett ganska skert bevis p att han frskte gra en exit med sin tjnstledighet och att herr Magnusson tyvrr r svr att arbeta med.
Citera
2024-11-01, 19:22
Medlem
st33rs avatar
Hyper aka Kim funkar superbra med Armann i Mata Grisen. Deras personligheter matchar varandra perfekt . Garvar skiten ur mig av deras snack ibland.

Men inte fullt s perfekt match med Anton. r nstan bara som Grdenfors kan hantera honom

Anton r konstant garderad och p vakt, skyddar sig med retnsticke-kommentarer . Bde Prinzen och Armann och Hyper kan annars i botten va rtt hjrtliga och bjuda p sina svagheter. Inte MrCool.

Man mrker i olika podcasts att Anton Magnusson i botten av karaktren r ngot av en versittare. Han frsker alltid hitta ngon svaghet hos de han pratar med att trycka p. Ibland ppet, ibland mer smygande . Det finns ingen direkt hjrtlighet i det heller. Han vljer hellre att ha vertag n bra stmning.
Citera
2024-11-10, 11:55
Medlem
Senaste avsnitt 30 september nr kan vi ddsfrklara podden?
Citera
2024-11-10, 19:07
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robert23
Om Martin inte r tillbaka nr nya avsnitt slpps s r det ett ganska skert bevis p att han frskte gra en exit med sin tjnstledighet och att herr Magnusson tyvrr r svr att arbeta med.

Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Hyper aka Kim funkar superbra med Armann i Mata Grisen. Deras personligheter matchar varandra perfekt . Garvar skiten ur mig av deras snack ibland.

Men inte fullt s perfekt match med Anton. r nstan bara som Grdenfors kan hantera honom

Anton r konstant garderad och p vakt, skyddar sig med retnsticke-kommentarer . Bde Prinzen och Armann och Hyper kan annars i botten va rtt hjrtliga och bjuda p sina svagheter. Inte MrCool.

Man mrker i olika podcasts att Anton Magnusson i botten av karaktren r ngot av en versittare. Han frsker alltid hitta ngon svaghet hos de han pratar med att trycka p. Ibland ppet, ibland mer smygande . Det finns ingen direkt hjrtlighet i det heller. Han vljer hellre att ha vertag n bra stmning.

Bra analyser. Jag har sjlv fljt Rappare i Samverkan sen tidigt 00-tal, allts innan de kallade sig fr Rappare i Samverkan. Har alltid frsvarat Mr Cool och tyckt att han varit ett komiskt geni. Men sedan han brjade podda fr 12 r sedan har jag stegvis jobbat upp en antipati mot honom.

Jmfr hans enerverande tesbyggande och vgran att spela andrafiol i samtalet med senaste MGP som kom ut i fredags. Det sistnmnda ett fantastiskt humoristiskt samspel mellan Prinzen och Armann dr det finns noll prestige varken ver eller under ytan.
Citera
2024-11-10, 19:08
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Senaste avsnitt 30 september nr kan vi ddsfrklara podden?
Typ nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in