2003-07-15, 22:05
Medlem
PrettyPrettyPrincesss avatar
Hade tänkt att tillaga tacos imorgon med mjukt bröd.

Ni vet det där med köttfärs, sallad, riven ost, gräddfil, paprika, gurka.

Brukar själv ha i ett par droppar tabasco i köttfärsen. Även skära upp pepperoni i små bitar och blanda detta med salladen.

Men har du något tips på hur man piffar upp detta ännu mer?
Något speciellt. Kan vara någon extra ingrediens som smaksätter det hela ännu mer...

Hjälp mig

(jag gillar mycket stark mat)
Citera
2003-07-15, 22:39
Medlem
Truman_Peyotes avatar
Inte för å va petig...Men e inte d tortillas om man har mjukt brö...?

Annars e ju salsa alltid ett bra knep till sånt käk...Å majs...Å rå lök (blanda röd å gul lök i strimmlor så ser d lite pråffsigt ut)...Å om du gillar starka prylar så finns d chillipasta som man kan ha i köttfärsen...Sen kan man ju om man e riktigt ambitiös göra typ 4 el 5 olika köttfärsblandningar...En me örtkryddor, en me pepparrot (jo d e gott), en me tomatsås å vitlök osv...
Citera
2003-07-16, 00:51
Medlem
PrettyPrettyPrincesss avatar
Blandade ihop i huvudet.

Satt och funderade samtidigt jag skrev inlägget om jag skulle äta hårda eller mjuka bröd..

Men jag tackar för tipset, skrivit ner lite så jag kommer ihåg att handla något av det imorgon iaf.
Citera
2003-07-17, 23:52
Medlem
Spara tabascon till gräddfilen, blanda majjo, gräddfil, inlagd paprika och tabasco och ha till tacon, det är rätt smaskigt.
Citera
2003-07-18, 12:17
Medlem
Manzons avatar
Re: Tacos

Citat:
Ursprungligen postat av PrettyPrettyPrincess
Hade tänkt att tillaga tacos imorgon med mjukt bröd.

Ni vet det där med köttfärs, sallad, riven ost, gräddfil, paprika, gurka.

Brukar själv ha i ett par droppar tabasco i köttfärsen. Även skära upp pepperoni i små bitar och blanda detta med salladen.

Men har du något tips på hur man piffar upp detta ännu mer?
Något speciellt. Kan vara någon extra ingrediens som smaksätter det hela ännu mer...

Hjälp mig

(jag gillar mycket stark mat)

Sambal Oelek brukar hotta upp köttfärsen
Citera
2003-07-18, 12:53
Medlem
PrettyPrettyPrincess har antagligen bränt sönder magsäcken redan, men till nästa gång rekomenderas att guacamole (stavning..?) läggs till ovanstående ingredienser.
Citera
2003-07-18, 13:12
Awaiting Email Confirmation
Era små fegisar.. gå till närmaste matbutik å köp hem ett par Habanero frukter...det är den hetaste "chili" som du kan få tag på...
Citera
2003-07-24, 03:05
Medlem
Ralfons avatar
Rå lök & Sambal Oelek eller den där andra kryddan som heter nästan samma sak...=) "Habanero"? aldrig hört...
Citera
2003-07-25, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackadda
Era små fegisar.. gå till närmaste matbutik å köp hem ett par Habanero frukter...det är den hetaste "chili" som du kan få tag på...
jo den är fin men det är "lagom" med en halv till ett kilo köttfärs om man tänkte äta det åxå
Citera
2003-07-25, 13:19
Medlem
jodå... :twisted: Habenero :twisted: ska man ha... ju skrynkligare, desto bättre...

... och till hettan passar creme fraiche perfekt... mkt bättre än gräddfil
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in