• 1
  • 2
2016-10-10, 17:13
Medlem
MrsForresters avatar
Hände i fredagsmorse...någon som vet vad som hänt eller vem som drabbats?
Citera
2016-10-11, 13:24
Medlem
http://www.skd.se/2016/10/10/ingen-m...or-dodsolycka/

http://www.skd.se/2016/10/07/billist-korde-pa-gaende/
Citera
2016-10-11, 14:12
Medlem
Mazeppas avatar
Dövstumt par från Löberöd. Kvinnan kört på en katt och är ute och letar. Ringer/smsar sin dövstumme make för hjälp. Båda går på landsvägen (70 km/h-väg). Blir påkörda av bilist. Ingen av dom avlidna hade reflexer trost mörker. Påköringen är så kraftig att en i paret flyger 100 m! Efterlämnar sig en son på 15 år och en äldre son boendes uppåt landet . Mkt tragisk händelse..
Citera
2016-10-11, 14:23
Medlem
Det Mazeppa skriver stämmer. Det ska ha varit en lastbil som höll alldeles för hög fart (inget ovanligt på denna väg) som körde på paret. Grannar hörde smällen och gick ut för att se vad som hänt.
Citera
2016-10-11, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Dövstumt par från Löberöd. Kvinnan kört på en katt och är ute och letar. Ringer/smsar sin dövstumme make för hjälp. Båda går på landsvägen (70 km/h-väg). Blir påkörda av bilist. Ingen av dom avlidna hade reflexer trost mörker. Påköringen är så kraftig att en i paret flyger 100 m! Efterlämnar sig en son på 15 år och en äldre son boendes uppåt landet . Mkt tragisk händelse..
Jag bor i trakterna omkring. Folk här ute har inget vett överhuvudtaget. Springer runt i kolsvart mörker utan varesig reflexer eller ficklampa. Har hundar lösa utan koppel, ljus eller reflexer i totalt mörker. Går ej heller undan i god tid när de ser och hör fordon komma i mörkret (ljus och ljud avslöjar fordon på LÅÅÅNGT håll här ute) utan lallar vidare mitt på vägen. De ser ej heller till att hålla undan djur när man ska passera.

Ingen självbevarelsedrift över huvudtaget.
Citera
2016-10-11, 15:20
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mistervertigo
Det Mazeppa skriver stämmer. Det ska ha varit en lastbil som höll alldeles för hög fart (inget ovanligt på denna väg) som körde på paret. Grannar hörde smällen och gick ut för att se vad som hänt.

Ok.. Visste inte att det var en lastbil.. Då har det ju sin förklaring att båda två blev påkörda samtidigt, den höga smällen och att en flög iväg +-100 m.
Citera
2016-10-11, 15:24
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Jag bor i trakterna omkring. Folk här ute har inget vett överhuvudtaget. Springer runt i kolsvart mörker utan varesig reflexer eller ficklampa. Har hundar lösa utan koppel, ljus eller reflexer i totalt mörker. Går ej heller undan i god tid när de ser och hör fordon komma i mörkret (ljus och ljud avslöjar fordon på LÅÅÅNGT håll här ute) utan lallar vidare mitt på vägen. De ser ej heller till att hålla undan djur när man ska passera
Ingen självbevarelsedrift över huvudtaget.

Precis. Kom ett pucko gåendes vid Västerstad i söndagskväll, utan reflexer, mörka kläder.. Om jag hade kört på en katt så hade jag nog inte stannat. Men större djur (vildsvin, hund) hade jag givetvis ring länsman...
Citera
2016-10-11, 17:32
Medlem
Citat:
Precis. Kom ett pucko gåendes vid Västerstad i söndagskväll, utan reflexer, mörka kläder.. Om jag hade kört på en katt så hade jag nog inte stannat. Men större djur (vildsvin, hund) hade jag givetvis ring länsman...
Ja. Inte konstigt att folk blir påkörda.
Citera
2016-10-13, 12:31
Medlem
Arbetskollega till mig som vart avstängd från arbete en längre period och just kommit tillbaks till jobbet som körde bilen.
Citera
2016-10-14, 15:35
Moderator
pudelluss avatar
Polisen söker vittnen.

Citat:
Det gifta paret fick sätta livet till i den tragiska dödsolyckan i Löberöd förra fredagen. Nu efterlyser polisen fler vittnen som kan ha sett något i samband med händelsen.
– Vi vill hjälpa anhöriga att få klarhet, säger trafikutredaren Jan Borgström på Kristianstadspolisen.

För första gången går nu polisen ut i detalj och berättar vad man vet om dödsolyckan i Frönshult utanför Löberöd förra fredagen.
Klockan var strax före 06.20 på morgonen när det gifta paret som båda var döva lämnade hemmet i var sin bil.
Citat:
De vänder om med sina bilar i närheten av hemmet och parkerar vid vägkanten intill en död katt. Där blir de påkörda.
Citat:
– Men vi vill få fram mer uppgifter om händelsen, säger Jan Borgström som menar att det finns flera obesvarade frågor.
– Vändningen som paret gör med sina bilar är ett frågetecken. Vi undrar om den röda citroënen eller någon annan bil kommit väldigt snabbt och gjort en omkörning i anslutning till olyckan. Där finns också skador på den ena av parets bilar som inte går att förklara, säger Jan Borgström.

http://www.skd.se/2016/10/14/flera-o...sk-dodsolycka/

Citat:

Stanna och titta efter bör man nog göra... Vägen i fråga är inte heller speciellt hårdtrafikerad och körning i mörker ska utföras med hänsyn till den nedsatta sikten. Oskyddade trafikanter och djur förekommer. (Osv, blabla.)
Citera
2016-10-15, 11:31
Medlem
MrsForresters avatar
Vet inte om jag missuppfattat det men var det den röda bilen som körde på personerna?
Jag har hört att det var en kvinna som körde och att bilen var vit/grå. Någon som
vet hur det ligger till?
Citera
2016-10-15, 13:30
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsForrester
Vet inte om jag missuppfattat det men var det den röda bilen som körde på personerna?
Jag har hört att det var en kvinna som körde och att bilen var vit/grå. Någon som
vet hur det ligger till?
Påkörande bil var en röd Citroën med en man i 50-årsåldern som förare enligt länken i inlägget ovanför ditt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in