Polisen söker vittnen.
Citat:
Det gifta paret fick sätta livet till i den tragiska dödsolyckan i Löberöd förra fredagen. Nu efterlyser polisen fler vittnen som kan ha sett något i samband med händelsen.
– Vi vill hjälpa anhöriga att få klarhet, säger trafikutredaren Jan Borgström på Kristianstadspolisen.
För första gången går nu polisen ut i detalj och berättar vad man vet om dödsolyckan i Frönshult utanför Löberöd förra fredagen.
Klockan var strax före 06.20 på morgonen när det gifta paret som båda var döva lämnade hemmet i var sin bil.
Citat:
De vänder om med sina bilar i närheten av hemmet och parkerar vid vägkanten intill en död katt. Där blir de påkörda.
Citat:
– Men vi vill få fram mer uppgifter om händelsen, säger Jan Borgström som menar att det finns flera obesvarade frågor.
– Vändningen som paret gör med sina bilar är ett frågetecken. Vi undrar om den röda citroënen eller någon annan bil kommit väldigt snabbt och gjort en omkörning i anslutning till olyckan. Där finns också skador på den ena av parets bilar som inte går att förklara, säger Jan Borgström.
http://www.skd.se/2016/10/14/flera-o...sk-dodsolycka/
Citat:
Ursprungligen postat av
Mazeppa
Precis. Kom ett pucko gåendes vid Västerstad i söndagskväll, utan reflexer, mörka kläder.. Om jag hade kört på en katt så hade jag nog inte stannat. Men större djur (vildsvin, hund) hade jag givetvis ring länsman...
Stanna och titta efter bör man nog göra... Vägen i fråga är inte heller speciellt hårdtrafikerad och körning i mörker ska utföras med hänsyn till den nedsatta sikten. Oskyddade trafikanter och djur förekommer. (Osv, blabla.)